  • Data: 2017-11-20 18:51:14
    Temat: Re: wycinanie napisów z gerbera
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-20 o 18:07, Marek S pisze:

    > Poczytałem co Mario mi napisał o ograniczeniach Kicada - dlatego gorąco
    > zachęcam do Eagle ;-) Szczególnie, że darmowy. Biblioteki też ma ogromne
    > bo cały świat je tworzy.

    Biblioteki mnie nie interesują. Pracuję tylko na swoich - przecież lista
    używanych elementów nie jest ogromna, jak od czasu do czasu coś tam
    trzeba dołożyć to nie problem.
    O ile się nie mylę to Eagle nie jest całkiem darmowy. Przenosząc się z
    Protela wolę się przenieść na coś całkiem darmowego bo niejako w
    pakiecie dostanę możliwość używania tego programu przez kilka osób na
    kilku komputerach.

    > To zapraszam do Eagla :-D Brak sygnalizacji połączeń nie wykonanych, to
    > bardzo duży mankament. Hmmm... nawet ogromny, jak się zastanowiłem.

    Znów wyczytujesz rzeczy nie napisane i wprowadzasz przez to zbędne
    zamieszanie. Gdzie pisałem o braku sygnalizacji połączeń nie wykonanych?

    > W Eagle warstwa narzuca kolor ścieżek na niej. Różnych Net Class nie
    > można kolorować bo ... i po co? Jakie byłoby praktyczne zastosowanie?

    Czyli pod tym względem jest gorszy od mojego Protela.
    Jaki praktyczny sens - dla mnie ogromny.
    Ja zawsze robię tak:
    - net GND na niebiesko,
    - wszystkie nety zasilające na czerwono,
    - wszystkie pozostałe zostają standardowo - szare.
    Następnie ukrywam GND - aby mi nie mieszały przy rozmieszczaniu
    elementów, bo GND nie muszę łączyć - jest wszędzie w zasięgu via.
    Rozmieszczam elementy tak, aby wszystko dało się połączyć na jednej
    warstwie - to jest największa część pracy nad płytką. Zasilania na
    czerwono abym wiedział, gdzie będą grubsze ścieżki.

    Sprawdziłem sobie, że w KiCadzie ręcznie edytując plik sieci mogę usunąć
    sieć GND i to mi powinno wystarczyć (zrobię sobie do tego jakiś
    narzędzie), brak wyróżnienia zasilań będę musiał jakoś przeboleć.
    P.G.