  • Data: 2009-10-27 18:13:28
    Temat: Re: wybor lustrzanki.
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "gebi" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hc6kpc$cnp$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    > A właściwie dlaczego nie SMC K 1.8/85mm czy SMC-M 2/85mm albo SMC-FA
    > Limited 1.8/77mm albo SMC-A* 1.4/85mm (no dobra tu przegiąłem, podobnie
    > droga i popularna jak SMC-FA* 1.4/85mm :-) )?
    > 50-tka spopularyzowała się przecież jako "portretówka" dopiero w
    > cyfrankach.

    Bo ja raczej krajobrazowy jestem i portrety okazjonalnie "trzaskam". Jak
    chcę dłużej, to zapinama tę M-kę do konwertera tamrona x2, kupionego za pi
    razy drzwi 30 zeta na allegro i mam 100-tkę, bez zauważalnej straty jakości,
    przynajmniej na kliszy. Na cyfrze to już może puryści coś znaleźliby, ale
    moim zdaniem na pełnej dziurze jest ostro - ale portretowo miękko, pięknie
    bokehowo i fajnie kontrastowo. Tylko przy pełnej dziurze i manualnym
    ostrzeniu ciężko trafić tak, zwłaszcza jak obiekt ruchomy, żeby rzeczywiście
    ostro było tam, gdzie planowałem (wspominałem, że jestem raczej
    krajobrazowy? ;-) a nie np. na uszach czy czubku nosa (nie , nie mam FF ani
    BF, tylko niespokojne modelki raczej ;-)
    A po lekkim przymknięciu robi sie naprawde ostro, żyleta właściwie. Tylko
    wkurza mnie to prześwietlanie. Nie znam patentu ze stykami, musze poszukać.
    Czytałem coś o wymianie matówki na taką z *ist'a, ale nie wiem, czy to
    działa.

    --
    Yogi(n)