  • 11. Data: 2011-03-18 14:08:27
    Temat: Re: wybór body
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > Można na Allegro - 50f1.7 za ok. 800-1000zł bez większego problemu -
    > niestety tylko używane.

    Ale bywa dość rzadko - próbowałem...

    > Albo manualne - wtedy znacznie taniej (nawet
    > rosyjskie Heliosy z bagnetem Pentaxa da się kupić).

    Mam Pentacon 50/1.8, ale jest na tyle uciążliwy w użyciu, że i tak
    szarpnąłem się na 50/1.4 z AF

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 12. Data: 2011-03-18 16:29:41
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-18 12:34, Marek Wyszomirski pisze:
    > W moim przypadku najczęściej noszę w torbie zestaw Tamron
    > 17-50f2.8 oraz Pentax DA55-300. Taka para kosztuje mniej więcej tyle, co
    > 18-135. W zakresie 17-50 często używanym w pomieszczeniach zyskujesz
    > znacznie na jasności, w zakresie dłuższych ogniskowych - zyskujesz na
    > ich zakresie. Straty w porównaniu do 18-135 to brak silnika w obiektywie
    > (napęd AF z korpusu śrubokrętem), konieczność noszenia dwóch obiektywów
    > zamiast jednego i brak uszczelnień. Czy warto - sam każdy musi zdecydować.

    Ach Marku! Sam mam taki ból, że nie wiem, co wybrać, chociaż podobno w
    Pentaksie wybór jest mniejszy ;)

    Chciałbym mieć coś uszczelnianego, ale po części dublować moją Sigmę
    17-70 ciemniejszym trochę i trochę krótszym kitem WR? Nie bardzo mam
    ochotę. Dokupić 50-200WR? Można, ale krótki uszczelniany też by mi się
    przydał. Ale co w sytuacjach, gdzie bardziej potrzeba światła? Trzymać
    zarówno kita WR jak i 17-70 lub 17-50/2.8? Trochę za dużo tych szkieł do
    trzymania na raz. Jak widać wybór w Pentaksie jest mniejszy, ale nadal
    trudny :D

  • 13. Data: 2011-03-18 18:42:15
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-18 15:08, Jan Rudziński pisze:

    > Ale bywa dość rzadko - próbowałem...

    Daleko nie szukajac w tej chwili masz tu:
    http://allegro.pl/aj-legendarny-najlepszy-smc-pentax
    -f-1-7-50mm-i1495549924.html
    A dzis rano widziałem jeszcze drugi.

    > Mam Pentacon 50/1.8, ale jest na tyle uciążliwy w użyciu, że i tak
    > szarpnąłem się na 50/1.4 z AF
    > [...]

    Bo ten Pentacon to pewnie M42 - a ja piszę o obiektywach z bagnetem Pentaxa.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 14. Data: 2011-03-18 18:43:56
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-03-18 17:29, "Paweł W." pisze:

> [...]
    > zarówno kita WR jak i 17-70 lub 17-50/2.8? Trochę za dużo tych szkieł do
    > trzymania na raz. Jak widać wybór w Pentaksie jest mniejszy, ale nadal

    Ja mam to szczęście że już wybrałem i jestem z wyboru zadowolony.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2011-03-18 19:00:30
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Daleko nie szukajac w tej chwili masz tu:
    > http://allegro.pl/aj-legendarny-najlepszy-smc-pentax
    -f-1-7-50mm-i1495549924.html

    > A dzis rano widziałem jeszcze drugi.

    Akurat w grudniu nie było. Poza tym drogo - 960 zł za używany 1.7, a
    dałem 1350 za nowy 1.4 z gwarancją

    > Bo ten Pentacon to pewnie M42 -

    A tak, racja.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 16. Data: 2011-03-18 19:26:54
    Od: "Robert" <r...@p...naOnecie.pl>

    "Pom Pon" napisał:
    > zwróciłem uwagę na pentaxa k-5 (zadziwiająco dobre recenzje).

    Heheh
    A czemuż to są one "zadziwająco dobre"?
    A czy złe recenzje miał np. K10D? Może K20D? Czy coś złego pisano o k-x? A
    może o k-r? A może K200D (uszczelniony korpus o świetnych parametrach w
    cenie plasticzanych odpowiedników konkurencji...) miał złe recenzje?
    Pentax robi świetne korpusy, obiektywy Pentaxa z serii Limited są uznawane
    za jedne z najlepszych optycznie, a Ty wyjeżdżasz z "zadziwiająco dobrymi
    recenzjami"... ;)

    Niestety "owczy pęd" w kierunku Canona lub Nikona sprawia, że ludzie słysząc
    "kanon" kupują w ciemno. Choćby aktualna reklama jakiegoś marketu:
    "lustrzanka kanon z filmami fullHD w cenie(...)" ;-) Czyli pal licho model -
    ważne, że CANON.

    Mam K200D, K20D i K-5. (tak w szczegóły wchodząc do K20D lada dzień pójdzie
    na sprzedaż, a K200D ma żonka, ale ogólnie to "mam" ;-) )
    To świetne korpusy.
    Że szkła drogie? Cóż... może i tak. Wybór należy do Ciebie.

  • 17. Data: 2011-03-18 20:06:29
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 17/03/2011 23:18, Pom Pon wrote:
    > Zacząłem się zastanawiać nad nikonem 300s i dzisiaj zwróciłem uwagę na
    > pentaxa k-5 (zadziwiająco dobre recenzje).

    mam K-5 i bardzo sobie chwalę. Doskonała jakość obrazu, w tej samej
    kategorii co Nikon D7000 (ta sama matryca w końcu), dobry AF (ale
    poniżej Nikona), wbudowana poziomnica (sam poziomuje małe odchylenia,
    pokazuje większe), wbudowana redukcja wstrząsów, ergonomia nie do pobicia.

    Co do obiektywów: jest wybór bardzo dobrych stałoogniskowych,
    szczególnie krótkich (jeżeli to Twoja działka), ale zoomów nie ma
    specjalnie dużo. Jest kilka poniżej 100mm (12-24/4 jest znakomity),
    powyżej tego maaało. Oczywiście jest jeszcze Tokina, Tamron, Sigma, no i
    do Pentaxa można podłączyć dosłownie wszystko co przepuszcza światło (i
    fotografować z : pomiarem światła, potwierdzeniem ostrości i redukcją
    wstrząsów).

    B.

  • 18. Data: 2011-03-18 20:27:23
    Od: Tomek <b...@o...pl>

> [...]
    > słysząc "kanon" kupują w ciemno. Choćby aktualna reklama jakiegoś
    > marketu: "lustrzanka kanon z filmami fullHD w cenie(...)" ;-) Czyli pal

    Wg mnie:
    -Pentax - Kit albo manual
    -Canon - chyba największe możliwości rozwoju jeżeli chodzi o szkła, ale
    za bobra puszkę trzeba zapłacić
    -Nikon - stosunkowo niska cena dobrych puszek np90D + niezły kit 18-105

    tomek

  • 19. Data: 2011-03-18 20:30:25
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-03-18 19:42, Marek Wyszomirski wrote:
    > Daleko nie szukajac w tej chwili masz tu:
    > http://allegro.pl/aj-legendarny-najlepszy-smc-pentax
    -f-1-7-50mm-i1495549924.html

    > A dzis rano widziałem jeszcze drugi.

    Ale to wciąż drogo za podstawowe i budżetowe szkiełko. Za 800zł można mieć
    używane 50/1.4 w świetnym stanie i to nie jest wcale nic wielkiego trafić
    na taki. Te z 1.7 lub 1/8 są wiele tańsze nowe, używane jeszcze bardziej.

    A mi się i tak najbardziej podoba S50/1.4, nie bez swoich wad, ale na
    f/1.4 jest super.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 20. Data: 2011-03-18 21:14:31
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    W dniu 2011-03-18 21:27, Tomek pisze:

    > Wg mnie:
    [ciach]
    > -Nikon - stosunkowo niska cena dobrych puszek np90D + niezły kit 18-105

    I tak trzymać!