    Date: Fri, 18 Mar 2011 20:06:29 +0000
    From: Bronek Kozicki <b...@s...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: wybór body

    On 17/03/2011 23:18, Pom Pon wrote:
    > Zacząłem się zastanawiać nad nikonem 300s i dzisiaj zwróciłem uwagę na
    > pentaxa k-5 (zadziwiająco dobre recenzje).

    mam K-5 i bardzo sobie chwalę. Doskonała jakość obrazu, w tej samej
    kategorii co Nikon D7000 (ta sama matryca w końcu), dobry AF (ale
    poniżej Nikona), wbudowana poziomnica (sam poziomuje małe odchylenia,
    pokazuje większe), wbudowana redukcja wstrząsów, ergonomia nie do pobicia.

    Co do obiektywów: jest wybór bardzo dobrych stałoogniskowych,
    szczególnie krótkich (jeżeli to Twoja działka), ale zoomów nie ma
    specjalnie dużo. Jest kilka poniżej 100mm (12-24/4 jest znakomity),
    powyżej tego maaało. Oczywiście jest jeszcze Tokina, Tamron, Sigma, no i
    do Pentaxa można podłączyć dosłownie wszystko co przepuszcza światło (i
    fotografować z : pomiarem światła, potwierdzeniem ostrości i redukcją
    wstrząsów).

    B.