  • 1. Data: 2011-03-16 07:00:55
    Temat: Canon sx20 i CHDK
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    Dzien dobry,

    Czy ktos cwiczyl takie polaczenie? Wg. Wiki dziala, ale
    nie podoba mi sie, ze jedne firmware'y umozliwiaja
    implementacje, inne nie. Jak jest w praktyce z upgradem
    firmwaru w SX20?

    Bardzo prosze o wszelkie spostrzezenia nt. SX20 + CHDK

    pozdro
    --
    A S

  • 2. Data: 2011-03-16 22:24:33
    Temat: Re: Canon sx20 i CHDK
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > nie podoba mi sie, ze jedne firmware'y umozliwiaja
    > implementacje, inne nie. Jak jest w praktyce z upgradem
    > firmwaru w SX20?

    Co rozumiesz przez "apgrejd"?
    CHDK znika z pamięci po wyłączeniu aparatu.

    Ściągnij odpowiedni plik i wgraj go na na kartę.

    Z CHDK Wiki dla sx20:
    > For firmware version 1.02C use CHDK binary for 1.02D. CHDK for 1.00F is still in
    beta. CHDK for 1.02B and 1.02D are available as stable builds from the autobuild
    server.
    >The SX20 CHDK DOES NOT support the manual loading method through the firmware update
    mechanism !

    Przy czym "method through the firmware update mechanism" to nie jest
    tak na prawdę apgrejd tylko taki napis wyświetla się w menu jako opcja
    umożliwiająca automatyczne przygotowanie karty w aparacie. Jest ona
    niedostępna w sx20 więc kartę przygotowujesz w komputerze.

    Powinni ten napis zmienić bo niepotrzebnie straszy ludzi.

  • 3. Data: 2011-03-17 06:25:04
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-16 23:24, mg pisze:

    > Co rozumiesz przez "apgrejd"?
    > CHDK znika z pamięci po wyłączeniu aparatu.

    Nie wiem, czy sie rozumiemy.
    Nie z kazdym firmware Canona dziala CHDK. Albo inaczej - nie kazda
    wersja SX20 ma swoje CHDK.

    Pytanie - czy ktos odpalal CHDK na SX20?

    pozdro
    --
    A S

  • 4. Data: 2011-03-17 14:08:50
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Albo inaczej - nie kazda
    > wersja SX20 ma swoje CHDK.

    Wklejam jeszcze raz

> [...]
    server.

    > Pytanie - czy ktos odpalal CHDK na SX20?

    Musisz sprawdzić, którą wersję oprogramowania ma _Twój_ aparat i
    pobrać odpowiednią wersję CHDK.

    Tu jest opisane jak to zrobić:
    http://tnij.com/sprawdz_wersje
    oraz
    http://chdk.wikia.com/wiki/SX20

  • 5. Data: 2011-03-17 15:45:16
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-17 15:08, mg pisze:

    > Musisz sprawdzić, którą wersję oprogramowania ma _Twój_ aparat i
    > pobrać odpowiednią wersję CHDK.

    A co jesli ma _inna_? Czy bywa _inna_? Czy da sie upgradowac?
    Czy ktos upgradowal?

    Dostaje odpowiedzi jakby nie na temat, ale to chyba moja wina :(

    Bede gdzies prezentowac CHDK, kupuje jakis aparat i wybór padl
    na SX20, o którym przeczytalem co sie dalo i który lezy na półce w MM.

    Ale - wiedzac ze diabel jest ukryty w szczególach i zanim wydam
    publicznego tysiaka chcialbym spytac kogos, kto macal CHDK
    na _tym_ aparacie. Nie pytam o CHDK jako takie.

    Nie pamietam czy wspominalem, ale chlopcy z MM nie chca slyszec
    o jakims odczytywaniu firmware (co wymaga wlozenia specjalnie
    przygotowanej karty i potem odczytania jej na kompie).

    Czyli kupuj w ciemno, a potem kombinuj z firmwareami ...

    pozdr serd
    --
    A s

  • 6. Data: 2011-03-17 16:23:25
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > A co jesli ma _inna_? Czy bywa _inna_?

    Jak masz wersje, ktora nie jest wymieniona na stronie CHDK (co jest
    nieprawdopodobne, choc nie jest niemozliwe) to daj znac na tej
    stronie.
    A masz taka?
    A co jak nie masz?

    > Czy ktos upgradowal?

    Jezeli sx20 jest na tej liscie to z pewnoscia ktos apgrejdowal:
    http://web.canon.jp/imaging/firmware-dcp.html
    Z tym, ze podany tam numer typu "ver. 2.0.0.0" to nie jest numer na
    podstawie, ktorego wybiera sie wersje CHDK.

    Tak czy inaczej musisz sprawdzic wersje swojego aparatu w sposob
    podany na stronie CHDK :)

    > Nie pamietam czy wspominalem, ale chlopcy z MM nie chca slyszec
    > o jakims odczytywaniu firmware (co wymaga wlozenia specjalnie
    > przygotowanej karty i potem odczytania jej na kompie).

    O chlopcach z MM nie bede sie wypowiadal.

    Jezeli chodzi o zabawe z CHDK to nie ma zadnej ingerencji w
    oprogramowanie aparatu. Ktos kiedys przypadkiem odkryl, ze procesor
    canona (DIGIC) podczas wlaczania aparatu szuka na karcie "sytemu" i
    jezeli takowy jest dostepny to procesor laduje go do pamieci. Tak samo
    jak w zwyklym komputerze.

    Nic sie nie modyfikuje, nie fleszuje nie apgrejduje. Jak system jest
    na karcie to sie laduje, jak go nie ma to aparat uruchamia sie jak
    zwykle.

    Nie marudz juz wiecej, najwyzej sie zatnie i kupisz sobie nowy.
    Zawsze to jakies doswiadczenie zyciowe.

    ;)

  • 7. Data: 2011-03-17 18:07:45
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-17 17:23:25 +0100, mg <a...@p...onet.pl> said:

> [...]
    > canona (DIGIC) podczas wlaczania aparatu szuka na karcie "sytemu" i
    > jezeli takowy jest dostepny to procesor laduje go do pamieci. Tak samo

    Przypuszczam, że większość produktów które mają slot na kartę tak robi.
    Kwestią jest tylko odkrycie tajemniczych wpisów jakie mają być na tej
    karcie.
    Tak jak Canon zachowują się np. nawigacje.
    Jest to po prostu ułatwienie wielkie dla programistów, piszących
    oprogramowanie dla tych urządzeń.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2011-03-17 18:09:07
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-03-17 16:45:16 +0100, "Andrzej S." <A...@g...com> said:

    > Czyli kupuj w ciemno, a potem kombinuj z firmwareami ...

    Tak z ciekawości spytam. Co takiego nadzwyczajnego oferuje Ci CHDK w
    konkretnie tym aparacie, że _MUSISZ_ to mieć?

  • 9. Data: 2011-03-17 18:53:15
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-03-17 19:09, JA pisze:

    > Tak z ciekawości spytam. Co takiego nadzwyczajnego oferuje Ci CHDK w
    > konkretnie tym aparacie, że _MUSISZ_ to mieć?

    Zupelnie nic. Znam dosc dobrze CHDK, ale na innym modelu Canona.
    A teraz dostaje kase specjalnie na ten cel. SX20 mi sie podoba
    jako kompakt no i jest w sprzedazy. Tylko nie powinienem popelnic
    bledu, stad pytanie, czy ktos pracowal z tym konkretnie modelem.

    pozdr serd
    --
    A S

  • 10. Data: 2011-03-17 19:17:48
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Znam dosc dobrze CHDK, ale na innym modelu Canona.

    Wiec w czym problem?
    Wez do sklepu karte z pustym plikiem txt o nazwie "ver.req" i odczytaj
    sobie wersje softu. Sprzedawca nawet nie zauwazy. Jak sie bedzie pytal
    po co karta to powiedz, ze chcesz przykladowa fotke, zeby zona mogla
    na komputerze objerzec bo do dla niej aparat i cyknij sprzedawcy
    zdjecie :)
    Jak sie zatnie to grzecznie podziekujesz i dyskretnie sie wycofasz ;)