  • 1. Data: 2010-06-30 07:53:20
    Temat: wreszcie oficjalnie zmiany w muzeach
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    http://optyczne.pl/3056-nowo%C5%9B%C4%87-Mo%C5%BCemy
    _za_darmo_i_bez_pozwolenia_fotografowa%C4%87_w_muzea
    ch.html

    Zakaz fotografowania został zakazany przez UOKiK :)

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 2. Data: 2010-06-30 08:18:38
    Temat: Re: wreszcie oficjalnie zmiany w muzeach
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 09:53:20 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > http://optyczne.pl/3056-nowo%C5%9B%C4%87-Mo%C5%
    BCemy_za_darmo_i_bez_pozwolenia_fotografowa%C4%87_w_
    muzeach.html

    > Zakaz fotografowania został zakazany przez UOKiK

    W sumie temat stary.
    Klauzula nie oznacza, że jest zakaz fotografowania w muzeach. Do rejestru
    została wpisana konkretna klauzula.

    Szkoda też, że muzeum nie podjęło rękawicy -- wyrok jest skutkiem
    zaniedbania muzeum. W toku postępowania mogłoby się coś jeszcze
    powyjaśniać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 3. Data: 2010-06-30 09:28:26
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Użytkownik <b...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > Zakaz fotografowania został zakazany przez UOKiK :)

    A ma ktoś jakiś pomysł, jak można by postąpić, aby nie poddać się
    ewentualnemu i dalszemu stosowaniu takiego zakazu? Co można by zrobić na
    miejscu, aby korzystać ze swoich praw przy jak najmniejszym konflikcie?

  • 4. Data: 2010-06-30 10:33:51
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Piotr M" <x...@x...xx> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewentualnemu i dalszemu stosowaniu takiego zakazu? Co można by zrobić na
    > miejscu, aby korzystać ze swoich praw przy jak najmniejszym konflikcie?

    Jak nie wiesz jak sie zachowac, zachowaj sie przyzwoicie ;)

    Pojawia sie oczywiscie inne zapisy i bedzie tak samo (na szczescie).
    Nie wyobrazam sobie, zeby ktos pozwolil na fotografowanie
    w muzeach gdzie okna sa pozaslaniane a swiatlo przycmione
    ze wzgledu na ochrone obiektow przed degradacja.

  • 5. Data: 2010-06-30 10:40:01
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    http://kancelaria-adamczyk.pl/lang-en/artykuy/37-art
    ukul3.html

  • 6. Data: 2010-06-30 10:53:35
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 6/30/2010 12:33 PM, Jakub Jewuła pisze:
> [...]

    Nosić przy sobie wydruk właściwego wpisu z Rejestru Klauzul
    Niedozwolonych ;-)

    > Jak nie wiesz jak sie zachowac, zachowaj sie przyzwoicie ;)

    Złote słowa, a jedną z zasad przyzwoitego zachowania się jest nie
    nadużywanie władzy :-)

    > Pojawia sie oczywiscie inne zapisy i bedzie tak samo (na szczescie).

    RKN się rozrośnie. Będziesz się czuł przez to bardziej szczęśliwy? ;-)

    > Nie wyobrazam sobie, zeby ktos pozwolil na fotografowanie
    > w muzeach gdzie okna sa pozaslaniane a swiatlo przycmione
    > ze wzgledu na ochrone obiektow przed degradacja.

    Gdy taki zakaz ma uzasadnienie merytoryczne to OK, niech będzie znaczek
    zakazu fotografowania z _uzasadnieniem_ dlaczego akurat tej ekspozycji
    nie należy fotografować, najlepiej od razu z informacją do kogo należy
    się zgłosić żeby fotografowanie umożliwił przy zachowaniu zasad
    bezpieczeństwa zbiorów i bez przeszkadzania zwiedzającym.

    Każdy inny zakaz fotografowania jest bezprawny.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 7. Data: 2010-06-30 11:04:46
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 12:53:35 +0200, Dariusz Zygmunt napisał(a):

> [...]
    > się zgłosić żeby fotografowanie umożliwił przy zachowaniu zasad
    > bezpieczeństwa zbiorów i bez przeszkadzania zwiedzającym.

    A czy to zadziała na turystów? Patrząc jak niektóre wycieczki zwiedzają to
    ten znak musiałby zakrywać cały eksponat żeby go zauważyli ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 8. Data: 2010-06-30 11:20:40
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-06-30 12:33:51 +0200, Jakub Jewuła <b...@s...com.pl> said:

> [...]
    > w muzeach gdzie okna sa pozaslaniane a swiatlo przycmione
    > ze wzgledu na ochrone obiektow przed degradacja.

    Kurna, a na zgniłym zachodzie w wielu muzeach jakoś fotografowanie nie
    szkodzi eksponatom, no ale oni się pownie tam howno znają na tym, jak
    dbać o sztukę...

    de Fresz

  • 9. Data: 2010-06-30 11:39:11
    Od: Marx <M...@n...com>

    W dniu 2010-06-30 12:40, Jakub Jewuła pisze:
    > http://kancelaria-adamczyk.pl/lang-en/artykuy/37-art
    ukul3.html

    nie wiem czemu nie wyswietla mi sie caly artykul

    ponadto jest pewna niekonsekwencja w tym artykule:
    "muzea mogą pobierać opłaty za przygotowanie i udostępnianie zbiorów do
    celów innych niż zwiedzanie, w szczególności (...) sporządzanie (...)
    fotografii(...).

    No tak, w sumie turysci fotografuje aby "mieć sweet focie" a nie
    fotografie...

    Marx

  • 10. Data: 2010-06-30 12:42:10

    On 30.06.2010 13:39, Marx wrote:
> [...]
    > "muzea mogą pobierać opłaty za przygotowanie i udostępnianie zbiorów do
    > celów innych niż zwiedzanie, w szczególności (...) sporządzanie (...)

    Chodzi o specjalne przygotowanie zbiorów poza zwykłą ekspozycją. Czyli
    mogą pobrać kasę za wyjęcie eksponatów z gabloty i położenie na stole do
    sfotografowania.

    --
    http://szumofob.eu