  • 1. Data: 2009-12-18 14:35:26
    Temat: wolna energia dla wszystkich
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    czy jest jakiś typ anteny bardziej szerokopsmowej i mniej kierunkowej niż
    zwykły pionowy dipol?

  • 2. Data: 2009-12-18 15:13:42
    Temat: Re: wolna energia dla wszystkich
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > czy jest jakiś typ anteny bardziej szerokopsmowej i mniej kierunkowej niż
    > zwykły pionowy dipol?

    nie

  • 3. Data: 2009-12-18 16:51:56
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "JanuszR" napisał:

    > nie

    coś jeszcze bąkniesz?:O)
    więc jaką znasz lepszą?

  • 4. Data: 2009-12-18 17:02:16
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > coś jeszcze bąkniesz?:O)
    > więc jaką znasz lepszą?

    Mniej kierunkowa i bardziej szerokopasmowa od dipola może być tylko
    sfera o średnicy połowy fali ale jest problem z punktem pobrania sygnału :)

    JanuszR

  • 5. Data: 2009-12-18 17:02:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 17:51:56 +0100, Papa Smurpfs napisał(a):

    > lepszą?

    Lepszą od czego? Albo lepszą do czego? :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-18 17:31:22
    Temat: Re: (OT)wolna energia dla wszystkich
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Lepszą od czego? Albo lepszą do czego? :)

    Coś mi to wszystko wyglada na karmienie trolla ...

    Włodek

  • 7. Data: 2009-12-18 17:32:51
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> napisał w wiadomości
    > czy jest jakiś typ anteny bardziej szerokopsmowej i mniej kierunkowej niż
    > zwykły pionowy dipol?

    Chyba dipol PIONOWY w poziomie ma charakterystykę dookólną, więc mniej
    kierunkowej nie będzie.
    Jeśli chodzi o szerokopasmowość, to może dipol Nadinienki.

  • 8. Data: 2009-12-18 17:58:51
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> napisał w wiadomości
    > czy jest jakiś typ anteny bardziej szerokopsmowej i mniej kierunkowej niż
    > zwykły pionowy dipol?

    antena izotropowa

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2009-12-18 18:01:59
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "JanuszR" napisał:
    > Mniej kierunkowa i bardziej szerokopasmowa od dipola może być tylko sfera
    > o średnicy połowy fali ale jest problem z punktem pobrania sygnału :)

    ok, dzięki, czyli co, rura o przekroju większym od długości fali?
    i w czym jest problem?

  • 10. Data: 2009-12-18 18:43:47
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > ok, dzięki, czyli co, rura o przekroju większym od długości fali?
    > i w czym jest problem?

    Dipol jest dookólny (charakterystyka toroidalna) więc zmniejszenie
    kierunkowe może obejmować tylko nad i pod dipolem ale jak wspomniałem
    nie da się bo gdzieś dół (czyli punkt odebrania emergii) musi być. Co do
    szerokopasmowości to oczywiście da się. Szerokopasmowość rośnie wraz ze
    stosunkiem grubości do długości dipola. Dasz szerszą rurę to i
    szerokopasmowość wzrośnie ale i zysk spadnie.

    JanuszR