  • 21. Data: 2009-12-20 13:26:19
    Temat: Re: wolna energia dla wszystkich
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "JanuszR" napisał:
    > Rurka w rurce nie ma sensu.

    pomyślałem że ta zewnętrzna będzie robic za leflektor o dużej powierzchni,
    skupiającej moc na tym dipolu w śrokdu, jak bez sensu to trudno:O(

    > Jeżeli sygnał z każdego dipola wyprostujesz to możesz robić mostki
    > diodowe i zwielokrotniać sygnał po stronie stałej (powielacze diodowe).

    z powielaniem dam sobvie spokój bo prawdopodobnie na diodach będą największe
    straty mocy:O)
    zastanawiam się tylko jakich diod użyć, germanowe mają 0.2V ale nie wiem
    jakie pasmo, a szotkiego 0.3V ale są szybkie, to będzie dylemat do
    sprawdzenia eksperymentalnego:O)

    > Pytanie jeszcze na jaką długość fali się nastawiasz? Dipol półfalowy
    > nazwa wskazuje ma długość ok połowy długości fali odbieranej.
    > Dla fal długich to są setki metrów, dla krótkich dziesiątki.

    na pasmo najbardziej energetyczne, czyli radio, tv, komórki, czyli wychodzi
    gdzieś 10MHz-2GHz
    czyli jak antena będzie sporo dłuższa od fali to co nie odbierze?

  • 22. Data: 2009-12-20 14:46:35
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    J.F. wrote:

    > BTS'y teraz gesto :-)

    wlasnie tez o tym pomyslalem, ciekawe jaka moc mozna uzyskac z
    przecietnego BTS, gdy odleglosc wynosi ok 50m

  • 23. Data: 2009-12-20 17:26:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 20 Dec 2009 15:46:35 +0100, R.M. wrote:

    >wlasnie tez o tym pomyslalem, ciekawe jaka moc mozna uzyskac z
    >przecietnego BTS, gdy odleglosc wynosi ok 50m

    W ogolnosci to chyba blisko 1W bo tam jednak sporo watow, a antena np
    2x2m jest wyobrazalna.

    Tylko jeden niuans - anteny nadawcze maja wiazke dosc waska w pionie,
    i trzeba trafic z wysokoscia odbiorczej. A powinno to chyba byc tak
    zrobione zeby nie promieniowalo po oknach.

    Ktos wie jakie jest dopuszczalne natezenie promieniowania i potrafi
    moc policzyc ?

    J.

  • 24. Data: 2009-12-20 18:21:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > W ogolnosci to chyba blisko 1W bo tam jednak sporo watow,

    Przeciętny (czyli taki, co to go najłatwiej spotkać), to może ma
    tych watów z dziesięć.

    > a antena np 2x2m jest wyobrazalna.

    Czyli jednak bliżej 1mW.

    > Tylko jeden niuans - anteny nadawcze maja wiazke dosc waska w pionie,
    > i trzeba trafic z wysokoscia odbiorczej. A powinno to chyba byc tak
    > zrobione zeby nie promieniowalo po oknach.

    I po kurnikach. Bo się kury nieść przestają.

    > Ktos wie jakie jest dopuszczalne natezenie promieniowania i potrafi
    > moc policzyc ?

    Normy gdzieś miałem, ale na papierze. Pierwsza strona, jaką pokazuje
    zapytany gugiel, to http://www.btsy.eu/klasy.html . Do obliczeń wystarczy.

    -- Jarek

    PS
    "Taka mała komórka, a z Ameryką można rozmawiać, jaką to musie mieć moc,
    jak to promieniuje" -- Andrzej Lepper (cytat z pamięci).

  • 25. Data: 2009-12-21 03:59:10
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami> napisał w wiadomości
> [...]

    w kwestii "sensu" zdecydowanie lepiej odzyskać trochę energii z podeszwuy
    buta :)
    wklej sobie w podeszwę parę piezoprzetworników i wyciągniesz więcej oraz
    mniejszym kosztem
    niż z dwumetrowej anteny.

    inna opcja - ogniwko fotowoltaiczne za 3 dyszki. pół wata przy słońcu i
    0,05W przy pełni księżyca - to i tak o rzędy więcej niż z projektowanego
    pola antenowego.

  • 26. Data: 2009-12-22 23:51:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-21 04:59, bujnos pisze:

    > inna opcja - ogniwko fotowoltaiczne za 3 dyszki. pół wata przy słońcu

    Heh, no super oszczędność.
    Przy obecnej cenie energii ok. 40gr/kWh takie ogniwo zwróci się po 150
    tys. godzin pracy przy pełnej mocy czyli lekko licząc (8h/dobę) po 51
    latach. Oczywiście do tego czasu sprawność padnie kompletnie.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 27. Data: 2009-12-23 14:02:29
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "Adam Dybkowski" napisał:
> [...]
    > tys. godzin pracy przy pełnej mocy czyli lekko licząc (8h/dobę) po 51
    > latach. Oczywiście do tego czasu sprawność padnie kompletnie.

    a zastanawiałeś się kiedyś nad ceną energii z baterii?:O)
    około 6000zł/kWh !:O)
    teraz można się pobawić w oszczędzanie ogniwami słonecznymi, antenami, czy
    czymkolwiek innym, co nie?:O)

  • 28. Data: 2009-12-24 00:42:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2009-12-23 15:02, Papa Smurpfs pisze:

    > a zastanawiałeś się kiedyś nad ceną energii z baterii?:O)
    > około 6000zł/kWh !:O)
    > teraz można się pobawić w oszczędzanie ogniwami słonecznymi, antenami, czy
    > czymkolwiek innym, co nie?:O)

    Porównaj za to z pierwszymi z brzegu akumulatorkami AA. Np. Eneloop -
    marne 2Ah, do których naładowania trzeba zużyć (z sieci) ok. 2,4-2,8Ah.
    Czyli każde ładowanie kosztuje ok. 1gr. Da się tak średnio z 500-1000
    razy. A zwykłe baterie są dla leszczy. ;)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 29. Data: 2009-12-24 00:45:13
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Adam,

    Thursday, December 24, 2009, 1:42:26 AM, you wrote:

    > Porównaj za to z pierwszymi z brzegu akumulatorkami AA. Np. Eneloop -
    > marne 2Ah, do których naładowania trzeba zużyć (z sieci) ok. 2,4-2,8Ah.

    Akurat wyjąłem z ładowarki - dokładnie 2.22Ah. Ale trzeba uwzględnić
    sprawność ładowarki, która jest słaba.

    > Czyli każde ładowanie kosztuje ok. 1gr. Da się tak średnio z 500-1000
    > razy. A zwykłe baterie są dla leszczy. ;)

    Dla frajerów ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2009-12-26 16:38:52
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

> [...]
    > marne 2Ah, do których naładowania trzeba zużyć (z sieci) ok. 2,4-2,8Ah.
    > Czyli każde ładowanie kosztuje ok. 1gr. Da się tak średnio z 500-1000

    to to i ja wiem, ale jakoś nigdy nie widziałem akumulatorków pastylkowych, a
    ostatnio wydałem na takiego pastylka 14zł, normalnie rozbój w biały
    dzień!:O(