    From: JanuszR <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wolna energia dla wszystkich
    Date: Fri, 18 Dec 2009 19:43:47 +0100

    > ok, dzięki, czyli co, rura o przekroju większym od długości fali?
    > i w czym jest problem?

    Dipol jest dookólny (charakterystyka toroidalna) więc zmniejszenie
    kierunkowe może obejmować tylko nad i pod dipolem ale jak wspomniałem
    nie da się bo gdzieś dół (czyli punkt odebrania emergii) musi być. Co do
    szerokopasmowości to oczywiście da się. Szerokopasmowość rośnie wraz ze
    stosunkiem grubości do długości dipola. Dasz szerszą rurę to i
    szerokopasmowość wzrośnie ale i zysk spadnie.

    JanuszR