  • 1. Data: 2009-12-18 07:16:40
    Temat: Lada kopie prądem. Drewniana lada....
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    witam

    JEst sobie sklep, w nim lada. przez dziesiaciolecia było OK, aż nadeszła
    epoka kas fiskalnych, lamp UV, rejestratorów kamer.
    stoi wiec sobie lada wykonana z czarnej płyty mdf. na ladzie kasa
    zasilana z oryginalnego zasilacza 9V kabel niema uszkodzeń. pod ladą
    jest lampa uv, rejestrator, jego zasilacz. wszystko na grubych kablach,
    nie sztukowanych, nie uszkodzonych. wszystko to z jednego przedłużacza,
    2żyłowego ( w lokalu jest instalacja 2żyłowa, porządna orginalna
    niemiecka przedwojenna). Nigdzie w lokaku niema najmniejszych problemów
    z prądem, działają czajniki,przeplywowy ogrzewacz, a nawet mała sprwarka.

    Teraz jest troszkę mokro i jak tak klient podejdzie do lady, ( na
    krawędzi jest taki metalowy ozdobny pasek) jak sie go dotknie to..
    break-danca tańczy. Nawet jak palcem sie przejedzie po czystej drewniane
    powirzchni, to czuć ze blat kopie.

    Jak z tym walczyć? Elektyczego "badziewia" (z lady) niema gdzie przestawić.

    ToMasz

  • 2. Data: 2009-12-18 08:32:48
    Temat: Re: Lada kopie prądem. Drewniana lada....
    Od: Andrzej Kmicic <d...@p...onet.pl>

    ToMasz pisze:

> [...]
    > powirzchni, to czuć ze blat kopie.
    >
    > Jak z tym walczyć? Elektyczego "badziewia" (z lady) niema gdzie przestawić.

    Przeróbka i sprawdzenie instalacji na 3 przewodową i zabezpieczeniem
    różnicowym, tym bardziej ze to dotyczy sklepu. Nie mam pojecia czemu
    nadzór budowlany dopuścił tą instalację w zezwoleniu ?.

    Zasilacze to zwykle przetwornice ich małe rozmiary, jakość materiałów
    izolacyjnych itd, sprawiają ze z izolacją ich jest czasem różnie w
    róznych warunkach wilgotności.
    Jeżeli jest jednak instalacja 3 przewodowa to moze spróbowac uziemic
    (nie zerować) blat do metalowego paska ?.

    Tak czy tak należy ten remont zrobić co by nie odpowiadać za osoby
    szczególnie wrażliwe którym w tym czarnym scenariuszu zatrzyma się
    rozrusznik serca !!!.

    pozdr
    AK

  • 3. Data: 2009-12-18 09:02:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 18 Dec 2009 08:16:40 +0100, ToMasz napisał(a):

    > wszystko to z jednego przedłużacza,
    > 2żyłowego

    Jest zapewne wśród tych urządzeń jedno które z jakichś powodów ma
    upływność. Po prostu po jednym odłączaj aż lada przestanie kopać. Potem
    napisz tu co to za bestia była i dostaniesz dalsze porady.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2009-12-18 09:02:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jak z tym walczyć? Elektyczego "badziewia" (z lady) niema gdzie
    > przestawić.

    Wylaczac po jednym i zobaczyc skad to kopanie.

    J.

  • 5. Data: 2009-12-18 09:35:10
    Od: Adam Górski <t...@m...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > powirzchni, to czuć ze blat kopie.
    >
    > Jak z tym walczyć? Elektyczego "badziewia" (z lady) niema gdzie przestawić.

    Kopie raz i przestaje na jakiś czas czy za każdym dotknięciem ?

    Adam

  • 6. Data: 2009-12-18 11:45:40
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest zapewne wśród tych urządzeń jedno które z jakichś powodów ma
    > upływność. Po prostu po jednym odłączaj aż lada przestanie kopać. Potem
    > napisz tu co to za bestia była i dostaniesz dalsze porady.

    A później i tak się okaże, że koło lady stała lada chłodnicza i to z
    niej sieje.

    Co za problem po zamknięciu sklepu odłączyć tą kasę i inny elektroniczny
    szmelc i zobaczyć czy dalej kopie.

  • 7. Data: 2009-12-18 13:04:11
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

> [...]
    > powirzchni, to czuć ze blat kopie.
    >
    > Jak z tym walczyć? Elektyczego "badziewia" (z lady) niema gdzie

    A może w ostatnim czasie zmieniłeś wykładzinę na "sztuczną" i jest to
    wyładowanie elektrostatyczne? Coprawda nie w sklepie a w firmie miałem
    kiedys tak Po wymianie linoleum na takie cóś z drobnym włosiem (cos jak
    wykładzina dywanowa). Im dłużej chodził ktoś w pokoju tym więcej go kopało
    jak dotykał klamki w drewnianych drzwiach. Dopiero wymiana wykładziny
    pomogła.
    Pozdrawiam
    Robert

  • 8. Data: 2009-12-18 15:35:10
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Po prostu po jednym odłączaj aż lada przestanie kopać. Potem ...

    Gdy kopnie 15 razy to kopany może w końcu kopnąć w kalendarz.
    Proponuję użyć jakiegoś wskaźnika choćby neonowego.

  • 9. Data: 2009-12-18 17:31:30
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Andrzej Kmicic pisze:
    > Nie mam pojecia czemu
    > nadzór budowlany dopuścił tą instalację w zezwoleniu ?.
    jaki nadzór. instalacja nie ruszana dłużej niż ja siegam pamięcią.

    spróbuje jutro rano wyłączać pojedyńczo...

    ToMasz

  • 10. Data: 2009-12-18 17:35:23
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

> [...]
    > wykładzina dywanowa). Im dłużej chodził ktoś w pokoju tym więcej go kopało
    > jak dotykał klamki w drewnianych drzwiach. Dopiero wymiana wykładziny
    lada - dzisiaj jej sie przyjrzałem wprawdzie jest z płyt drewnianych ale
    nóżki ma z rurek! coś jednak przewodzi. tak te nóżki są zrobione ze nic
    a nic ich z góry nie widać. wszysto stoi na ceramice (takie zabytkowe
    kafelki) powyłączam po kolei urządzenia, bedzie z tym troche zabawy..
    ale tak kopać nie może.

    ToMasz