  • 1. Data: 2009-12-18 10:38:59
    Temat: Przewijanie trafa toroidalnego
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    Mam spore trafo ok 2kW ale 230/230, chałbym je przewinąc na 230/12V czy
    oriętujecie sie czy sa jakies firmy które mogłby mi to przewinąc czy zostaje
    mi szydełkowanie ręczne ??

  • 2. Data: 2009-12-18 10:49:45
    Temat: Re: Przewijanie trafa toroidalnego
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konrad" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam spore trafo ok 2kW ale 230/230, chałbym je przewinąc na
    > 230/12V czy oriętujecie sie czy sa jakies firmy które mogłby mi
    > to przewinąc czy zostaje mi szydełkowanie ręczne ??

    Pewnie sie jakies znajda, ale w sumie to nie ma przy tym az tak
    wiele roboty.
    Moc duza, rdzen gruby, zwojow na wolt malo, napiecie niewielkie.
    Wiecej roboty bedzie z odwijaniem.

    Tylko nawijac chyba musisz kilkoma drutami naraz, bo to 160A
    jednak - pojedynczego drutu nie zegniesz :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-12-18 10:59:08
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

> [...]
    > roboty bedzie z odwijaniem.
    >
    > Tylko nawijac chyba musisz kilkoma drutami naraz, bo to 160A jednak -

    Musiałbym jeszcze zywicy sie ze srogka pozbyc,
    jak juz przewijac, to planowałem odwinąc drut, podzielic go na jakies 18
    czesci i nawinąc 18'stoma drutami naraz .. czy zle kombinuje ??

    Jak mozna sie domyslec miałby byc to wspomagacz to odpalania auta....

  • 4. Data: 2009-12-18 11:41:41
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Jak mozna sie domyslec miałby byc to wspomagacz to odpalania auta....

    Sprzedaj to trafo separujące, kup akumulator :)
    --
    Pozdr
    EM

  • 5. Data: 2009-12-18 12:29:31
    Od: Wmak <w...@g...pl>

    On 18 Gru, 12:41, "EM" <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Sprzedaj to trafo separujące, kup akumulator :)
    > --
    > Pozdr
    > EM

    To chyba niegłupi pomysł.
    Wystaw na Allegro.
    Przy odwijaniu impregnowanego żywicą drutu uszkodzi się izolacja - za
    duże ryzyko zwarcia.

  • 6. Data: 2009-12-18 20:23:51
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 11:59:08 +0100, Konrad wrote:

    >Musiałbym jeszcze zywicy sie ze srogka pozbyc,

    Kazdy inny tez bedzie mial ten klopot :-)

    >jak juz przewijac, to planowałem odwinąc drut, podzielic go na jakies 18
    >czesci i nawinąc 18'stoma drutami naraz .. czy zle kombinuje ??

    dobrze kombinujesz. Tylko wymaga wiecej roboty przy odwijaniu, bo nie
    wiesz jaki dlugi jest i trzeba odwijac w calosci :-)

    >Jak mozna sie domyslec miałby byc to wspomagacz to odpalania auta....

    Hm, 4 zasilacze od peceta ?

    J.

  • 7. Data: 2009-12-18 21:46:35
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Hm, 4 zasilacze od peceta ?

    --- trafo moge sporo przeciązyc i nic mu sie nie stanie, a zasilacz padnie

  • 8. Data: 2009-12-18 22:31:33
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Dec 2009 22:46:35 +0100, Konrad wrote:
    >--- trafo moge sporo przeciązyc i nic mu sie nie stanie, a zasilacz padnie

    Ale 4 zasilacze beda mialy 2kW bez przeciazenia :-)

    Owszem - jesli cala moc pobierzesz z 12V, to prawdopodobnie bedzie
    przeciazone .. ale tylko po wtornej stronie. Chwile powinno wytrzymac.

    J.