eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywoda zamiast plynu chlodniczego › Re: woda zamiast plynu chlodniczego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfe
    ed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Ukaniu" <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <jb6imr$dff$1@inews.gazeta.pl> <jb6r9o$rsg$1@inews.gazeta.pl>
    <4ed736dd$0$5816$65785112@news.neostrada.pl>
    <jb7p38$fqv$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: woda zamiast plynu chlodniczego
    Date: Thu, 1 Dec 2011 15:49:24 +0100
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Lines: 49
    Message-ID: <4ed793f8$0$5808$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.24.158.206
    X-Trace: 1322750969 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 5808 83.24.158.206:1071
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2417745
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "kogutek" <s...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:jb7p38$fqv$1@inews.gazeta.pl...
    >> 600*100+10*5000 = 110 tys
    >> z glikolem
    >> 600*100+10*2500 = 85 tys.
    >> Nijak nie wychodzi 2x szybciej, różnica jednak może być już zauważalna.
    > dwa razy szybciej było w przybliżeniu. Jak by tak liczyć jak pokazałeś to
    > masz
    > rację. Ale w fazie rozgrzewania najpierw jest grzana głowica. Jak otworzy
    > się
    > termostat to idzie pełny przepływ przez blok.

    Hmm, w tym z czym mam okazję grzebać jest mały obieg przez cały silnik i
    duży obieg przez silnik i chlodnicę. Po fazie nagrzewania otwiera się
    termostat powoli puszczając obieg przez chłodnicę. Nie spotkałem się z samą
    cyrkulacją przez głowicę.

    >Silnik nagrzewa się o wiele
    > szybciej. Wiem to bo od roku jeżdżę na mieszance ok 90% glikol reszta
    > woda. Co
    > ciekawe pasuje taka mieszanka do jakiegoś wypasionego modelu mercedesa. W
    > zaprzyjaźnionym zakładzie opowiadali że mieli poważne problemy z
    > pzregrzewajacymi się silnikami w samochodach klientów. Receptą było
    > nalanie
    > dedykowanego ( drogiego) płynu. Na wodzie była masakra, na gotowych
    > zwykłych
    > płynach trochę lepiej. Poradziłem im żeby na próbę zrobili taką stężoną
    > mieszankę bo koszt niewielki. I zagrało. Mesie przestały się grzać a im
    > nawis
    > inflacyjny się powiększył bo litr glikolu kosztuje dychę.

    Moje informacje są zupełnie sprzeczne z tym co piszesz.
    Glikol ma niższą pojemność termiczną i przy tym/ razem mniejszą przewodność
    cieplną.
    Stąd im wiecej glikolu tym odbieranie ciepła gorsze i właśnie Mercedes nie
    zalecał większej ilości glikolu niż ileś % z uwagi na możliwe przegrzewanie
    układu.

    glikol etylenowy 0,26 W/mK
    woda nieruchoma 0,6 W/mK

    Widać, że woda przewodzi ciepło 2x lepiej niż glikol.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: