    From: Rafal Lukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: winXP na ssd
    Date: Wed, 25 Apr 2012 19:42:13 +0200

    On 2012-04-25 19:36, news wrote:

    > Nie nie, operacje kopiowania/kasowania do ramdysku nie wiedzieć czemu
    > strasznie obciążają procesor!
    > Na dodatek obciążenie to wcale nie ustaje zaraz po ustaniu
    > kopiowania/kasowania ale trwa jeszcze długo po tym opadając powoli,
    > strasznie to dziwne, czyżby to był efekt kiepskiego darmowego sterownika
    > ramdysku?
    > Nie za bardzo wiem jak sprawdzić efekt kopiowania do samego RAMu bo bym
    > porównał, ale kopiowanie na dysku twardym prawie nie obciąża procesora a
    > to minimalne obciążenie ustaje natychmiast po zakończeniu kopiowania.
> [...]

    Ostatnio RamDysk uzywałem na Amidze, więc było to jakiś czas temu. Jedno
    przychodzi mi do głowy - procesor poprzez sterownik RamDrive przęłącza
    się między róznymi trybami adresowania tak by zaadresowac bezpośrednio
    okreslone miejsce pamięci fizycznej. Może to miec miejsce w systemach
    32bitowych, aczkolwiek nie chce rozsadzac, bo w wirtualnej przestrzeni
    mozna zmapowac dowolny obszar pamieci fizycznej, wiec tak czy owak
    zwiazane jest to IMHO z softem.

    Zapis na dysk wykorzystuje DMA, wiec praktycznie nie rusza CPU, co do
    ramdysku, to jaki soft do tego wykorzystujesz? Jak rozumiem XP32bit?