    Date: Fri, 24 Dec 2010 12:55:25 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: `webasto`

    W dniu 2010-12-24 12:32, kamil pisze:

    > Mialem taka funkcje w alarmie, nie wymaga sciagania zadnych zabezpieczen.

    A jak sobie radziła z immobiliserem komputera, które nie uruchomi
    silnika dopóki nie dostanie kodu który powinien znajdować się jedynie w
    kluczyku?

    Chyba były samochody fabrycznie przygotowane do telestartu (kojarzę
    jakieś Audi które miał kolega), których ECU potrafiło wszystko zrobić
    samo (włącznie ze sprawdzeniem czy samochód nie jest na biegu), tj.
    włączyć silnik (kręcąc rozrusznikiem nie za krótko i nie za długo) a
    następnie silnik mógł pracować bez immo.

    Kluczyk trzeba było włożyć przed jazdą, w jakimś tam czasie od
    odblokowania zamka centralnego czy otwarcia drzwi (już nie pamiętam).
    Inaczej silnik gasł i dawał się uruchomić tylko kluczykiem.

    Tyle że to było wszystko oprogramowane w ECU - całość montażu telestartu
    ograniczała się ponoć tylko do podłączenia jednego przewodu od centralki
    alarmu do ECU.

    Zrobienie tego w nowych samochodach to nie będzie taka prosta sprawa -
    właśnie z powodu immobilisera, który trzeba obezwładnić przyklejając
    chip z kluczyka do pętli indukcyjnej na stałe, albo grzebać w komputerze.