  • Data: 2010-12-24 14:51:52
    Temat: Re: `webasto`
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-24 12:59, kamil pisze:

    > Kazdy solidny alarm ma swoj immobiliser, wiec w czym problem?

    To jest inna sprawa.
    Alarmy mają dodatkowe rozłączane obwody które mają uniemożliwić
    uruchomienie samochodu nawet kluczykiem, tak długo jak nie zostanie
    wyłączony alarm.

    Natomiast immobiliser w ECU samochodu działa tak, że nie pozwoli
    uruchomić silnika dopóki pętla indukcyjna (czy jakiś podobny układ) nie
    odbierze kodu zapisanego w kluczyku.

    Więc nie ma możliwości żeby silnik pracował, kiedy kluczyka nie ma w
    okolicach stacyjki.

    Żeby jednak była taka możliwość trzeba chip tam przykleić na stałe
    (zazwyczaj tak się robi, bo najprościej), albo immobiliser się wyłącza w
    komputerze

    > Nie wiem, czy to prosta sprawa, autoryzowany dystrybutor alarmow zalozyl
    > i dzialalo.

    No tak, ale po takiej operacji może być dużo łatwiej ukraść samochód.
    Bo akurat immobiliser to jedno z poważniejszych utrudnień w odjechaniu
    samochodem, bo wymaga od złodzieja żeby ten przyszedł z własnym ECU i
    podmienił je przed jazdą.