  • 21. Data: 2014-06-21 14:02:15
    Temat: Re: warto taka kamerke ?
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 21.06.2014 07:07, WOJO pisze:

    > O widzisz, prawie dokładnie takiego rozwiązania poszukiwałem.
    > Chciałem zamontować obiektyw za maskownicą grilla,
    i będziesz musiał bardzo dbać o obiektyw. Ja ma kamerę cofania w tylnej
    klapie, ale na obiektyw nakleiłem folię dla osłony. Mnie przy cofaniu na
    jakości nie zależy. ale z przodu? A co z deszczem?

    ToMasz

  • 22. Data: 2014-06-21 14:47:55
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-06-19 22:22, BartekK pisze:

    > Po co kombinujesz jak koń pod górę z modelami conajmniej "bliżej
    > nieokreślonego chińczyka" jak powszechnie wiadomo jakiego chińczyka brać
    > (w tej cenie) G1W (oraz jego nowsze mutacje G1WS G1Wh czy jak one tam
    > się zwą) http://dashcamtalk.com/

    raczej G1WH niż G1W - w G1WH ponoć da się podmienić oprogramowanie na
    lepsze:
    http://forum.dashcamtalk.com/threads/g1wh-can-take-f
    irmware-from-dod-ls388w-shadow-gt300w-1306180-and-ot
    hers.5348/

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 23. Data: 2014-06-22 17:11:32
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ja w sprawie formalnej.
    > O ile się nie mylę, yotube robi konwersję materiału video, tak czy nie?
    > Widziałem kiedyś parę przypadków, w których z porównania "raw video"
    > schowanego gdzieś na serwisie plikowym a tymże obrazem na youtube,
    > w obiecywanej takiej samej rozdzielczości, wynikał co najwyżej
    > brak porównania ;)
    > No chyba że youtube zmieniło politykę i teraz nie konwertuje.

    Wszystkie darmowe serwisy będą stratnie kompresować wysłane
    przez użytkowników video... inaczej nie wyrobiłyby się ani
    z transferem ani z miejscem do trzymania tych filmów...
    Nie ma co liczyć na wierne odtworzenie oryginału.

    Może na płatnym koncie na vimeo będzie inaczej? Ale też wątpię.

    > Pytanie czy to kamera czy to yotube.
    > Kiedyś się już wywnętrzałem, dlaczego "nowsze lepsze kodeki" są
    > doskonałe, byle nie do typowego przypadku pojazdu z przeciwka.
    > Tam zwyczajnie nie ma "podobnych części" klatki (a raczej wielu
    > sąsiednich klatek, na tym pojeździe z przeciwka) i kodekowi w ramach
    > wyciskania "tego co i tak nikt nie zauważy" tnie to co w MJPG miałoby
    > szanse się zachować.
    > Jak filmik ma zachowywać "migające" szczegóły (takie widoczne na
    > pojedynczych klatkach), to musi swoje MB/s ważyć i już.

    To jak rozpoznać przy kupowaniu że taka opcja jest dla naszej kamery?

  • 24. Data: 2014-06-22 17:16:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm> wrote in message
    > Mimo to nie wiem czy warto płacić drugie tyle, za ledwo-co,
    > ale widoczną poprawę jakości.

    Nie myśl o tym, że "drugie tyle" bo procenty w tym wypadku
    mają mało sensu przy zakupach na długie lata...
    Te 100zł zamortyzuje się bardzo łatwo w -powiedzmy- 5 latach
    eksploatacji. A jak Ci ta dodatkowa jakość przyda się kiedyś
    w udowodnieniu swojej racji to nie będziesz żałował tej stówy!

  • 25. Data: 2014-06-22 17:20:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> wrote in message

    > O widzisz, prawie dokładnie takiego rozwiązania poszukiwałem.
    > Chciałem zamontować obiektyw za maskownicą grilla, a kartę mieć w środku.

    Że co? :-) Po 5 sekund jazdy za ciężarówką w deszczową pogodą będziesz
    widział czarny ekran bo obiektyw zostanie pokryty grubą warstwą błota?
    Chyba sobie nie przemyślałeś tego dobrze...

    Myślę że sam obiektyw łatwiej ukryć w kabinie już za szybą, w polu
    działania wycieraczek, aby obraz mieć dobrej jakości bez względu na pogodę.

  • 26. Data: 2014-06-22 17:28:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "forestdumb" <...@...z> wrote in message
> [...]
    > skradnie.
    >
    > Na koniec akurat tego filmu jest sample - wg mnie jakosc bardzo dobra.

    Tylko że ją zdaje się trzeba ręcznie włączać/wyłączać...
    Typowy dashcam ma działać automatycznie - i automagicznie się wyłączyć
    ileś tam minut po wykryciu postoju... Inaczej ręcznie to zawsze zapomnisz
    włączyć wtedy, gdy akurat będzie Ci potrzebne aby była włączona...

    Ficzerek o nazwie G-sensor zdaje się właśnie do tego automatu służyć.

  • 27. Data: 2014-06-22 18:12:31
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-22 17:28, Pszemol pisze:
    > (...)
    > Ficzerek o nazwie G-sensor zdaje się właśnie do tego automatu służyć.

    Standardowo G-sensor służy do zabezpieczenia bieżącego (czasem też
    poprzedniego) nagrania przed skasowaniem w momencie wykrycia uderzenia -
    czyli zabezpiecza przed niechcianym skasowaniem materiału z potencjalnej
    kolizji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 28. Data: 2014-06-22 19:57:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm>

    W dniu 19.06.2014 20:40, misiek pisze:
    > http://allegro.pl/kamera-samochodowa-full-hd-g-senso
    r-menu-pl-12xir-i4327255020.html

    > na yt filmiki wygladaja niezle...
    > a moze cos polecicie w tej cenie ?
    > z gory dzieki.

    kupiłem G1W za 115zł. dam znać jak przyjdzie :)

    ToMasz

  • 29. Data: 2014-06-23 07:36:54
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Że co? :-) Po 5 sekund jazdy za ciężarówką w deszczową pogodą będziesz
    > widział czarny ekran bo obiektyw zostanie pokryty grubą warstwą błota?
    > Chyba sobie nie przemyślałeś tego dobrze...

    Jest to jakiś argument. :)
    Jeżeli miałbym kiedykolwiek wybierać rejestrator za szybę, to LS430W
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 30. Data: 2014-06-23 12:02:57
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-23 07:36, WOJO pisze:

    > Jest to jakiś argument. :)
    > Jeżeli miałbym kiedykolwiek wybierać rejestrator za szybę, to LS430W

    Ja wolałbym w obudowie bardziej "plaskatej" - tego typu:

    http://www.nais.net.pl/pl/p/Kamera-rejestrator-samoc
    hodowy-ES198/138

    Jednak w tej obudowie jest wiele zarówno typowego chińskiego chłamu
    (opisanego "FULL HD 720" i "FULL HD 1024"), jak i rozsądne rzeczywiste
    720 - więc ciężko znaleźć coś dobrego.

    Sam mam 2 szt. takiego, z czego w jednej coś padło i nie wstaje płyta, a
    w drugiej musiałem dać podkładki pod obiektyw, gdyż ostrzyła akurat na
    szybę samochodową.
    Niestety, mój błąd: kupiłem sprzęt i obejrzałem go dopiero po ponad roku
    od zakupu, po wygaśnięciu gwarancji :(
    Ta pierwsza dopóki żyła, to ładnie nagrywała obraz (w 720) ale fatalnie
    dźwięk. Zaś druga ma raczej rozdzielczość VGA, ale dość poprawnie
    nagrywa zarówno obraz, jak i dźwięk.

    Teraz szukam czegoś technicznie lepszego w podobnej obudowie, zaś
    aktualna pójdzie na tył.
    Nie chcę kamerki bez wyświetlacza, typu Mobius Cam.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam