  • 101. Data: 2010-12-03 17:42:08
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 16:12, Mario pisze:
    > To samo podczas wjazdów do tuneli.
    >>

    > otóż to, coraz więcej takich autek widuję na drogach. Myślę że za kilka
    > lat wszystkie będą miały dzienne-fabryczne. No ale nie, władza woli
    > przywalić mijania w dzień (które niekiedy gówno dają) i sprawa
    > załatwiona a niektórzy się jeszcze cieszą.

    Ale o co Ci chodzi?

    "2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości
    powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać
    świateł do jazdy dziennej."

    A.

  • 102. Data: 2010-12-03 17:45:51
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:44, Mario pisze:

    > To podobnie jak ze światłami all day. Środek lipca, stoisz w korku no i
    > musisz świecić.
    > BPNMSP :-)

    A kto Ci nakazuje świecić w korku?

    "7. Przepisy ust. 1-5 stosuje się odpowiednio podczas zatrzymania
    pojazdu, wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Jeżeli
    zatrzymanie trwa ponad 1 minutę, dopuszcza się wyłączenie świateł
    zewnętrznych pojazdu, o ile na tym samym pasie ruchu, przed tym pojazdem
    i za nim, stoją inne pojazdy."

    A.

  • 103. Data: 2010-12-03 17:47:58
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Zaleciało szowinizmem czy innymi podobnymi. Idąc tym tropem będziesz
    > musiał lobbować za uzbrojonymi patrolami 'służb gumianych' oraz dokupić
    > przyczepkę, na której będziesz przewozić 4 komplety (najlepiej
    > kompletnych kół) ogumienia, które będziesz własnoręcznie zmieniał
    > w trasie. Zawsze możesz też wynająć/zatrudnić 'murzynów', którzy
    > będą jeździć za Tobą i ciągnąć dwie przyczepki - jedną z kołami do
    > Twojego samochodu, drugą z kołami do ich samochodu.
    >
    > Kto by pomyślał - gumiany fanatyzm?

    Idąc tym tropem może w końcu nie będzie corocznej blokady każdej drogi na
    wzniesieniu, na której utykają TIRy. Zima była, jest i zawsze będzie o tej
    samej porze roku a skoro myślą, że w tym roku sniegu nie będzie, a
    oczywiście jest, to niech ponoszą konsekwencje takiego zachowania. W imię
    czego mamy godzić sie na powtórki z rozrywki?

    Osobowy samochód można przepchnąć a TIRa nie ruszysz i wszyscy stoją.
    Naprawdę oni nikomu łaski nie robią i skoro jest zima i śniego to niech
    przygotują się na taką możliwość. Pamiętam z zeszłego roku jak nakładali
    łańcuchy na zakopiance a za zakrętem zdejmowali, bo już nie było telewizji,
    i zostawali w śniegu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 104. Data: 2010-12-03 17:51:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 17:35, Arek (G) pisze:

    > Jak już wszystko zawiedzie, to zawsze można przeczytać co się komentuje.
    > Na początku artykułu boldem napisali:
    >
    > "Od soboty w Niemczech wchodzi w życie nakaz poruszania się na oponach
    > zimowych, jeśli na jezdni jest śnieg lub oblodzenie. Kto w takich
    > warunkach będzie jechał na oponach letnich, naraża się na mandat w
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > wysokości 40 euro."
    >
    > Jeżeli przy +20 na jezdni będzie śnieg lub oblodzenie, to faktycznie
    > będzie powód do płaczu.

    A ja dołożę podkreślenie, by komuś nie umknęło "będzie jechał na
    oponach letnich".

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 105. Data: 2010-12-03 18:01:24
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:55, Maciek pisze:
    > Bo jest (w uproszczeniu) wykonana z bardziej plastycznego materiału?

    Ale cała, czy tylko tzw. bieżnik?

    A.

  • 106. Data: 2010-12-03 18:01:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 17:47, kml pisze:

    > Idąc tym tropem może w końcu nie będzie corocznej blokady każdej drogi
    > na wzniesieniu, na której utykają TIRy.

    Ciekawe - corocznej, każdej, na wzniesieniu? Wiesz, wczoraj na
    wiadukcie wyjazdowym z Auchan(Piaseczno) nawet utkwiła pługo/solarka.
    Wniosek - zlikwidować pługo/solarki !

    > Zima była, jest i zawsze będzie
    > o tej samej porze roku

    Nieprawda, różnie przychodzi.

    > a skoro myślą, że w tym roku sniegu nie będzie,

    Zima bez śniegu jakoś nie jest czymś dziwnym.

    > a oczywiście jest,

    Albo i nie ma.

    > to niech ponoszą konsekwencje takiego zachowania. W
    > imię czego mamy godzić sie na powtórki z rozrywki?

    A ile Ty zim przeżyłeś, że tak do tego podchodzisz? W ilu krajach?

    > Osobowy samochód można przepchnąć a TIRa nie ruszysz i wszyscy stoją.

    W DC pociąg trafił autobus ZTM na strzeżonym przejeździe - opóźnienia
    były kilkugodzinne. Zlikwidować przejazdy, autobusy, czy pociągi?

    > Naprawdę oni nikomu łaski nie robią i skoro jest zima i śniego to niech
    > przygotują się na taką możliwość.

    W większości są przygotowani, tyle tylko, że to nie samochód osobowy,
    którym ktoś dojeżdża 10 kilometrów do pracy.

    > Pamiętam z zeszłego roku jak nakładali
    > łańcuchy na zakopiance a za zakrętem zdejmowali, bo już nie było
    > telewizji, i zostawali w śniegu.

    Aha - znaczy zdejmowali, żeby tkwić w tym bagnie. Tak, z całą
    pewnością. Jeszcze napisz, że im płacili za te postoje...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 107. Data: 2010-12-03 18:13:37
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > Ciekawe - corocznej, każdej, na wzniesieniu? Wiesz, wczoraj na
    > wiadukcie wyjazdowym z Auchan(Piaseczno) nawet utkwiła pługo/solarka.
    > Wniosek - zlikwidować pługo/solarki !

    Wniosek - zapewnić adekwatne ogumienie i przeszkolić kierowców z zakładania
    łańcuchów.

    > Nieprawda, różnie przychodzi.
    > Albo i nie ma.

    Ostatnie dwa lata powinny dać ludziom do myślenia.

    > A ile Ty zim przeżyłeś, że tak do tego podchodzisz? W ilu krajach?

    A ile trzeba przeżyć zim żeby, według Ciebie oczywiście, by nie godzić się
    na to że co roku jest dokładnie taka sama sytuacja z tirami na ośnieżonych
    drogach? Czy kraj ma znaczenie?

    > W DC pociąg trafił autobus ZTM na strzeżonym przejeździe - opóźnienia
    > były kilkugodzinne. Zlikwidować przejazdy, autobusy, czy pociągi?

    Co ma ten _wypadek_ do tira na ośnieżonym podjeździe?

    > W większości są przygotowani, tyle tylko, że to nie samochód osobowy,
    > którym ktoś dojeżdża 10 kilometrów do pracy.

    Przygotowani jak? Pytam poważnie i bez złośliwości bo do tej pory ani razu
    nie widziałem ciągnika na "zimówkach" a kierowce zakładającego łańcuchy też
    nie za często.

    > Aha - znaczy zdejmowali, żeby tkwić w tym bagnie. Tak, z całą
    > pewnością. Jeszcze napisz, że im płacili za te postoje...

    Pytaj kierowce czemu tak zrobił. Może za wolno musiał jechać na łańcuchach i
    to mu nie odpowiadało. Naprawdę nie wiem czym się kierował, ale widziałem
    efekt końcowy.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 108. Data: 2010-12-03 18:23:44
    Od: Mikołaj Tutak <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com>

    W dniu 2010-12-03 17:30, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > będą jeździć za Tobą i ciągnąć dwie przyczepki - jedną z kołami do
    > Twojego samochodu, drugą z kołami do ich samochodu.

    Nic nie zrozumiałeś. Czytaj dalej, do skutku.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 109. Data: 2010-12-03 18:34:25
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 18:13, kml pisze:

    > Wniosek - zapewnić adekwatne ogumienie i przeszkolić kierowców z
    > zakładania łańcuchów.

    Ogumienie mają adekwatne do zmieniających się warunków, a co do
    łańcuchów - musiałby być jakiś prawy obowiązek ich stosowania.

    > Ostatnie dwa lata powinny dać ludziom do myślenia.

    Dwa lata? Gdzie? Co to za zimy? No fakt, przez 10 lat zimy w Polsce nie
    było i nagle ludzie zapomnieli ci się wtedy dzieje? Nie piszę o
    kierowcach ciężarówek, tylko tych pospolitych z osobówek.

    > A ile trzeba przeżyć zim żeby, według Ciebie oczywiście, by nie godzić
    > się na to że co roku jest dokładnie taka sama sytuacja z tirami na
    > ośnieżonych drogach? Czy kraj ma znaczenie?

    By być młodym, niedoświadczonym i agresywnym to nie potrzeba żadnego
    doświadczenia. Jednak by ocenić pewne rzeczy względnie obiektywnie,
    to trzeba jednak sporo doświadczenia. Zimy wyglądają różnie w różnych
    krajach, lokalne fluktuacje też ostatnimi czasy są spotykane.
    Ostatni atak zimy dołożył wszystkim - komunikacji miejskiej, lotnictwu,
    kierowcom itd.

    > Co ma ten _wypadek_ do tira na ośnieżonym podjeździe?

    Ta sama przyczyna.

    > Przygotowani jak? Pytam poważnie i bez złośliwości bo do tej pory ani
    > razu nie widziałem ciągnika na "zimówkach" a kierowce zakładającego
    > łańcuchy też nie za często.

    Ciągnika na "zimówkach"? Opony samochodów ciężarowych mają inną
    konstrukcję (w tym materiał) niż opony do osobówek. Łańcuchy są
    obowiązkowe w pewnych miejscach, a nie na terenie całej Europy.

    > Pytaj kierowce czemu tak zrobił.

    Kierowcę? Napisałeś:
    <cite>
    Pamiętam z zeszłego roku jak nakładali
    łańcuchy na zakopiance a za zakrętem zdejmowali, bo już nie było
    telewizji, i zostawali w śniegu.
    </cite>

    Znaczy wielu było takich...

    > Może za wolno musiał jechać na
    > łańcuchach i to mu nie odpowiadało. Naprawdę nie wiem czym się kierował,
    > ale widziałem efekt końcowy.

    No tak - jeden niespecjalnie udokumentowany przypadek i opowieści o
    'kierowcach ciężarówek'...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 110. Data: 2010-12-03 18:43:42
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 18:23, Mikołaj Tutak pisze:

    > Nic nie zrozumiałeś.

    Nie wątpię.

    > Czytaj dalej, do skutku.

    Przeczytałem, choć nie wiem, czy miało to większy sens.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.