  • 91. Data: 2010-12-03 16:23:50
    Temat: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    > Tylko dwa? Mam wrażenie, że takowy mandat obowiązywał od
    > 'zawsze'.
    > Zawsze - minimum 20 lat.

    Wydaje mi sie ze od stosunkowo niedawna - dawniej kierowca zawsze
    mial argument ze droga bardziej sliska niz norma przewiduje, i
    widac odpowiedni urzad powinien dostac mandat. Dopiero od niedawna
    pojawil sie nieprecyzyjny zapis o przygotowaniu pojazdu.

    > Od tego trzeba było zacząć - tak, mają. Nawet w Szwecji, którą to
    > się
    > przytacza jako przykład.

    Musze swoje Navigatory dokladnie obejrzec.
    Dzis jakas lepsza pogoda, mniej lodu, wiecej sniegu i calkiem
    dobrze sobie radzily..

    J.

  • 92. Data: 2010-12-03 16:41:49
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-12-03 13:36, Artur Maśląg pisze:

    > Kolejna ofiara propagandy. Może przytocz definicję opony 'zimowej' z
    > niemieckich przepisów.

    Nie ma niemieckich przepisów o oponach, tylko europejskie, konkretnie
    dyrektywa 92/23/EC, tam są wszystkie wymagane definicje i oznaczenia.

    http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=DD:13:11:31992L0023:PL:PDF

    T.

  • 93. Data: 2010-12-03 16:41:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w
    > A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota
    > ustali że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to
    > będę musiał jeździć na zimówkach.

    Kiedy prawde mowiac to jest wlasciwy termin :-)

    Ewentualnie mamy dobry niemiecki wzor do skopiowania - mozesz sobie
    zmieniac kiedy chcesz, nawet wcale.
    Ale po osniezonej drodze na letnich jezdzic nie wolno.

    No nic - efekt bedzie taki ze sie rozwina opony caloroczne i bardzo
    dobrze :-)

    J.

  • 94. Data: 2010-12-03 16:48:14
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 16:23, J.F. pisze:
    (...)
    > Wydaje mi sie ze od stosunkowo niedawna - dawniej kierowca zawsze mial
    > argument ze droga bardziej sliska niz norma przewiduje, i widac
    > odpowiedni urzad powinien dostac mandat.

    Nie jestem o tym taki przekonany.

    > Dopiero od niedawna pojawil sie
    > nieprecyzyjny zapis o przygotowaniu pojazdu.

    Ten o płynie niezamarzającym i oponach 'nieletnich' w warunkach
    zimowych? 2006, jeśli mnie pamięć nie myli.

    > Musze swoje Navigatory dokladnie obejrzec.

    Nie musisz ich oglądać - spełniają wymagania szwedzkie, spełniają
    i niemieckie (jakby co).

    > Dzis jakas lepsza pogoda, mniej lodu, wiecej sniegu i calkiem dobrze
    > sobie radzily..

    No właśnie - na lodzie to żadna opona nie trzyma i opowieści o
    lamelkach można sobie w buty włożyć. Jeszcze trochę a zaczną pisać,
    że tramwaje muszą mieć koła zimowe, ponieważ parę z szyn wyleciało.
    Zima się trafiła a tu płacz i lament ;)

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 95. Data: 2010-12-03 17:06:32
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "PH" <P...@p...news> napisał w wiadomości

    > http://www.tvn24.pl/-1,1684778,0,1,w-niemczech-tylko
    -na-zimowkach,wiadomosc.html
    > mam nadzieję ze już wkrótce także u nas.
    Wprawdzie wiadomo czyją matką jest nadzieja i porzekadło to jest tu bardzo
    adekwatne, niemniej nie jest to niemożliwe. W naszym głupim kraju nierzadko
    bezmyślnie wprowadza się przepisy mechanicznie przenosząc je z innych (także
    często głupich) krajów.
    Średnio kumatemu nietrudno się domyślić prawdziwych podstaw i intencji
    różnorakich zapisów prawa (w dziedzinie właściwej dla tej grupy vide choćby
    zasady ubezpieczeń OC, świecenia w dzień czy rejestracji pojazdów).
    Lobbując w imieniu zakładów kuśnierskich proponuję wprowadzenie obowiązku
    prowadzenia w skórzanych rękawiczkach w okresie tożsamym z obowiązującym w
    przyszłości dla używania opon zimowych.

    --
    Jotte

  • 96. Data: 2010-12-03 17:15:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 03 Dec 2010 16:41:49 +0100 osobnik zwany Tomasz Finke
    wystukał:

    > Nie ma niemieckich przepisów o oponach, tylko europejskie, konkretnie
    > dyrektywa 92/23/EC, tam są wszystkie wymagane definicje i oznaczenia.

> [...]
    2.2. ,,opona śniegowa" oznacza oponę, której rzeźba bieżnika i budowa są
    głównie zaprojektowane w celu
    zapewnienia w błocie oraz świeżym lub topniejącym śniegu lepszego
    funkcjonowania niż zwykłej opony;

    nie jest to opona zimowa. Innej definicji brak.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 97. Data: 2010-12-03 17:17:19
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 16:41, Tomasz Finke pisze:

    > Nie ma niemieckich przepisów o oponach,

    Jak najbardziej są - w kontekście dyskutowanym. Każdy kraj ma własne
    definicje w tej materii. Jak ktoś krzyczy topikiem " w niemczech tylko
    na zimówkach", to ja poproszę o definicję i doprecyzowanie co to znaczy
    zimówka i kiedy należy jej używać - oczywiście w kontekście cytowanego
    stwierdzenia. Podobnie nieprecyzyjne wrzaski były np. na okoliczność
    wprowadzenia na Słowacji (albo w Czechach) zakazu instalowania
    nawigacji na przedniej szybie.

    > tylko europejskie, konkretnie
    > dyrektywa 92/23/EC, tam są wszystkie wymagane definicje i oznaczenia.
    >
    > http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?ur
    i=DD:13:11:31992L0023:PL:PDF

    Cieszę się, że podrzuciłeś ten materiał, niemniej nie jest on
    odpowiedzią na zadane pytanie. Daje za to wiedzę o oznakowaniach opon.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 98. Data: 2010-12-03 17:20:37
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <"mtutak[a]nixz*net"@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:idb214$iu9$1@news.onet.pl...

    > Kogo to obchodzi? W Polsce ma mieć opony odpowiedni do panujących warunków
    > albo stać na parkingu. Kropka.

    Dokładnie tak.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 99. Data: 2010-12-03 17:30:06
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-12-03 16:23, Mikołaj Tutak pisze:

    > Kogo to obchodzi? W Polsce ma mieć opony odpowiedni do panujących
    > warunków albo stać na parkingu. Kropka.

    Zaleciało szowinizmem czy innymi podobnymi. Idąc tym tropem będziesz
    musiał lobbować za uzbrojonymi patrolami 'służb gumianych' oraz dokupić
    przyczepkę, na której będziesz przewozić 4 komplety (najlepiej
    kompletnych kół) ogumienia, które będziesz własnoręcznie zmieniał
    w trasie. Zawsze możesz też wynająć/zatrudnić 'murzynów', którzy
    będą jeździć za Tobą i ciągnąć dwie przyczepki - jedną z kołami do
    Twojego samochodu, drugą z kołami do ich samochodu.

    Kto by pomyślał - gumiany fanatyzm?

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 100. Data: 2010-12-03 17:35:28
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-12-03 14:21, The_EaGle pisze:
    -na-zimowkach,wiadomosc.html

    > A ja mam dość kolejnych obowiązków i zakazów. Znów jakiś idiota ustali
    > że właściwy termin wymiany opon to 1 X i jak będzie +20 to będę musiał
    > jeździć na zimówkach.

    Jak już wszystko zawiedzie, to zawsze można przeczytać co się komentuje.
    Na początku artykułu boldem napisali:

    "Od soboty w Niemczech wchodzi w życie nakaz poruszania się na oponach
    zimowych, jeśli na jezdni jest śnieg lub oblodzenie. Kto w takich
    warunkach będzie jechał na oponach letnich, naraża się na mandat w
    wysokości 40 euro."

    Jeżeli przy +20 na jezdni będzie śnieg lub oblodzenie, to faktycznie
    będzie powód do płaczu.

    A.