    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: w niemczech tylko na zimówkach
    Date: Fri, 03 Dec 2010 18:34:25 +0100

    W dniu 2010-12-03 18:13, kml pisze:

    > Wniosek - zapewnić adekwatne ogumienie i przeszkolić kierowców z
    > zakładania łańcuchów.

    Ogumienie mają adekwatne do zmieniających się warunków, a co do
    łańcuchów - musiałby być jakiś prawy obowiązek ich stosowania.

    > Ostatnie dwa lata powinny dać ludziom do myślenia.

    Dwa lata? Gdzie? Co to za zimy? No fakt, przez 10 lat zimy w Polsce nie
    było i nagle ludzie zapomnieli ci się wtedy dzieje? Nie piszę o
    kierowcach ciężarówek, tylko tych pospolitych z osobówek.

    > A ile trzeba przeżyć zim żeby, według Ciebie oczywiście, by nie godzić
    > się na to że co roku jest dokładnie taka sama sytuacja z tirami na
    > ośnieżonych drogach? Czy kraj ma znaczenie?

    By być młodym, niedoświadczonym i agresywnym to nie potrzeba żadnego
    doświadczenia. Jednak by ocenić pewne rzeczy względnie obiektywnie,
    to trzeba jednak sporo doświadczenia. Zimy wyglądają różnie w różnych
    krajach, lokalne fluktuacje też ostatnimi czasy są spotykane.
    Ostatni atak zimy dołożył wszystkim - komunikacji miejskiej, lotnictwu,
    kierowcom itd.

    > Co ma ten _wypadek_ do tira na ośnieżonym podjeździe?

    Ta sama przyczyna.

    > Przygotowani jak? Pytam poważnie i bez złośliwości bo do tej pory ani
    > razu nie widziałem ciągnika na "zimówkach" a kierowce zakładającego
    > łańcuchy też nie za często.

    Ciągnika na "zimówkach"? Opony samochodów ciężarowych mają inną
    konstrukcję (w tym materiał) niż opony do osobówek. Łańcuchy są
    obowiązkowe w pewnych miejscach, a nie na terenie całej Europy.

    > Pytaj kierowce czemu tak zrobił.

    Kierowcę? Napisałeś:
    <cite>
    Pamiętam z zeszłego roku jak nakładali
    łańcuchy na zakopiance a za zakrętem zdejmowali, bo już nie było
    telewizji, i zostawali w śniegu.
    </cite>

    Znaczy wielu było takich...

    > Może za wolno musiał jechać na
    > łańcuchach i to mu nie odpowiadało. Naprawdę nie wiem czym się kierował,
    > ale widziałem efekt końcowy.

    No tak - jeden niespecjalnie udokumentowany przypadek i opowieści o
    'kierowcach ciężarówek'...

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.