eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    From: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Date: Fri, 20 Feb 2009 16:22:56 +0100
    <gnbjmb$19u$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gnbql9$5b3$1@news.onet.pl>
    <2...@4...com> <gnebit$u4b$1@news.onet.pl>
    <gnehr2$lqj$2@news.onet.pl> <gnen7q$8fo$1@news.onet.pl>
    <s...@d...im.pwr.wroc.pl>
    <gneqcs$jc1$1@news.onet.pl> <5...@4...com>
    <gnev18$28q$1@news.onet.pl> <gngilu$7s9$1@news.onet.pl>
    <gnh7j4$f99$1@zeus.man.szczecin.pl> <gnj4ie$1nq$1@news.onet.pl>
    <gnjbf6$e2r$1@zeus.man.szczecin.pl> <gnjet9$261$1@news.onet.pl>
    <gnjk79$ib8$1@zeus.man.szczecin.pl> <gnjl4r$533$1@news.supermedia.pl>
    <gnjt8l$flr$1@news.onet.pl> <s...@e...rdc.pl>
    <gnlrec$uo3$1@news.onet.pl>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"
    > I co? Takie jest prawo. Tak - mi też się nie podoba (chciałbym
    >legalnie pograć w Ancient Art of War, ale cóż...). Tak - można
    >dyskutować, czy warto ustawowo nakazać producentom udostępnianie takich
    >tytułów, ale niekoniecznie za darmo. Choć to zawsze będzie dyskusyjne.

    Ale czym innym jest dyskusja, a czym innym jest wrzeszczenie "złodziej!
    złodziej! pirat! morderca! gwałciciel!".

    > Tak naprawdę gorsze są inne sytuacje - kiedy nawet nie wiadomo, kto
    >jest aktualnym właścicielem praw. Taki problem jest np. z przedwojennymi
    >filmami na taśmie celuloidowej, która niszczeje nieodwracalnie. A kopii
    >cyfrowej (dla zachowania ich) nie można zrobić, bo jacyś spadkobiercy
    >praw jeszcze mogą żyć, szukanie ich podniosłoby astronomicznie cenę
    >przedsięwzięcia, a bez pozwolenia kopii legalnie nie można zrobić.

    Hmm... nie wygasły jeszcze prawa? (poważnie pytam, bo nie pamiętam ile
    czasu trwa ochrona).

    > Ogólnie - tak, warto zastanowić się nad ograniczeniem ochrony
    >prawnoautorskiej w czasie. Szczególnie ma to znaczenie dla
    >oprogramowania, które rozwija się bardzo szybko. Ale żeby to działało
    >dobrze, to musi być ekonomicznie opłacalne dla wszystkich stron. Inaczej
    >zarżniemy przemysł oprogramowania.

    No niestety, nie ma tak, że będzie opłacalne dla wszystkich.
    A przynajmniej nie finansowo. A ekonomicznie, to ciężko ocenić.

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Old thermodynamicists never die, they just
    \ K...@e...eu.org / achieve their state of maximum entropy