eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    From: Paweł Kierski <n...@p...net>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Date: Thu, 19 Feb 2009 16:18:44 +0100
    <gnbjmb$19u$1@nemesis.news.neostrada.pl> <gnbql9$5b3$1@news.onet.pl>
    <2...@4...com> <gnebit$u4b$1@news.onet.pl>
    <gnehr2$lqj$2@news.onet.pl> <gnen7q$8fo$1@news.onet.pl>
    <s...@d...im.pwr.wroc.pl>
    <gneqcs$jc1$1@news.onet.pl> <5...@4...com>
    <gnev18$28q$1@news.onet.pl> <gngilu$7s9$1@news.onet.pl>
    <gnh7j4$f99$1@zeus.man.szczecin.pl> <gnj4ie$1nq$1@news.onet.pl>
    <gnjbf6$e2r$1@zeus.man.szczecin.pl> <gnjet9$261$1@news.onet.pl>
    <gnjk79$ib8$1@zeus.man.szczecin.pl> <gnjl4r$533$1@news.supermedia.pl>

    Jędrzej Dudkiewicz wrote:
    > slawek wrote:
    [...]
    > No tak, ale to producent zrobił, a nie przepis mu nakazał. Rozumiem, że
    > głównie o to chodzi.

    Dla mnie również o to, że jeśli nie ma poszanowania dla przepisów
    (choćby i głupich) i pracy innych, to zejście z 1000 do 20 nic nie da,
    bo ci, co uważają, że powinno być za 5 wezmą za darmo, bo "oni mają
    rację, a po za tym nie wykorzystują komercyjnie". Jakoś mało komu
    przyjdzie do głowy: a) poczekać, b) zapytać i poprosić producenta o
    inną (tańszą) licencję, c) obejść się smakiem, skoro mnie nie stać.

    > Ale przecież to będzie już inny produkt a nie ten, który ten generyczny
    > producent sprzedaje.

    Otóż to. W sumie nie boję się, bo ten "anarchista/bolszewik/fantatyk/
    linuksiarz" też musi coś jeść i tak zupełnie za darmo to on tego nie
    robi 8-) A jeśli robi to, to zarabia na czym innym, co z kolei ja mogę
    rozdawać "za darmo".

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net