eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingw nawiązaniu do prawa autorskiego i opłat za istniejące programyRe: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
  • Data: 2009-02-16 14:54:34
    Temat: Re: w nawi?zaniu do prawa autorskiego i op?at za istniej?ce programy
    Od: A.L. <a...@z...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 Feb 2009 14:45:40 +0100, Michoo <m...@v...pl> wrote:

    >To jest tylko kwestia społeczeństwa - w naszych warunkach jest to
    >niemożliwe - po pierwsze za duże zagęszczenie, które sprawia, że nie
    >znasz wszystkich ludzi z którymi się spotykasz na codzień - eliminuje to
    >możliwość budowania jakichkolwiek relacji opartych tylko o zaufanie.Po
    >drugie wychowanie, które sprawia, że ludzie są samolubni. Nie
    >przeskoczysz tego inaczej jak w "nowym wspaniałym świecie" - budując
    >społeczeństwo od podstaw.

    Jax ma na mysli Chiny. Ale on nie wie jak w Chinach jest. Moze by
    pojechal i zobaczyl? 80% oprogramwoania tam uzywanego to amerykanskie,
    kradzione. Taka jest tam normalna (moralna) cywilizacja. Podobnie
    zreszat w Indiach.

    Poza tym, idac mysla Jaxa: "koszty sa dokaldnei rwzne temu co jest
    zusyte do produkcji". Tak bylo w Sowietach, gdy scjentystow pakowano
    do lagra i kazano pracowac za dwie kromki chleba. Proponuje JAxowi
    pzreczytac "Archipelag Gulag" Solzenicyna. To o tym

    A pragne tez jaxa poinformowac, ze loco USA koszty pracownika
    (programisty) wynosza okolo 200 tysiecy rocznie - dwiescie tysiecy, i
    to w dolarach a nei zlotowkach. Na to skalda sie pensja,
    ubezpieczenia, podatki ktore placi pracodawca i tak zwane "urzadzenie
    stanowiska pracy", wkluczajac wynajem lokalu, prad i ogrzewanie. Nad
    sredniej wielkosci projektem pracuje 10 - 15 ludzi przez 2 - 3 lata.
    Co moze czynic kilkanascie milionow dolcow. To sa wlasnei "koszta
    produkcji". Zuzyte do produkcji, wedlug terminologii Jaxa

    Jezeli JAx moze wylozyc taka suma na stol - to prosze bardzo -
    sprzedajemy mu soft z prawami wylacznosci, i potem moze go rozdawac na
    rogu ulicy. Ale my go sprzedajemy po 1000 dolcow za sztuke, majac
    nadzieje ze keidys koszta nam sie kiedys zwroca. Bo po to zeby zrobic
    soft, musielismy wiaziac pozyczke z banku, i musimy to bankowi
    zwrocic. Z odsetkami

    Wiec z naszego punktu widzenia "dobroczyncy ludnosci" rozdajacy nasz
    soft darmo sa zwyklymi ZLODZIEJAMI, ZLODZIEJAMI, ZLODZIAJAMI. I zeby
    nie wiem jaka ideologie dorabiali, niczym innym nie beda

    A.L.