eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiemRe: vw - nie kreci rozrusznikiem
  • Data: 2019-04-08 12:09:11
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: tck <t...@t...Wytnij.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
    > W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
    >> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >> news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net...
    >>> Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>>> Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >>>>> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
    >>>>>
    >>>> Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby
    >>>> stacyjka
    >>>> nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć trochę.
    >>>
    >>> Kompletnie nie?
    >>> W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    >>> przez szczotki.
    >>> Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
    >>
    >> Nie słyszę nic.
    >>
    >>> Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    >>> z 5A bierze.
    >>> Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
    >>
    >> No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one
    >> przygasają
    >> gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
    >> radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a
    >> otworzyłem
    >> okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
    >>
    >>>> Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy sie
    >>>> zaciął.... :)
    >>>
    >>> I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
    >>>
    >>>> Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
    >>>
    >>> nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
    >>
    >> No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli
    >> podążając
    >> za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
    >> podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą złączkę
    >> i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
    >> w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
    >>
    >> Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w
    >> tej kupie
    >> złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a  alternatorem,
    >> więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie
    >> następna
    >> naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
    >> nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż
    >> alternator :-)
    >
    > a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2
    > bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli
    > jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że
    > miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod
    > obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa
    > między nadwoziem a silnikiem
    >

    doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: