eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyvw - nie kreci rozrusznikiemRe: vw - nie kreci rozrusznikiem
  • Data: 2019-04-08 13:45:18
    Temat: Re: vw - nie kreci rozrusznikiem
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl> wrote in message
    news:q8f6k7$2ts$2@node2.news.atman.pl...
    > W dniu 08.04.2019 o 12:05, tck pisze:
    >> W dniu 07.04.2019 o 17:44, Pszemol pisze:
    >>> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    >>> news:s6bfnazowcz5$.31v9k14ms82v$.dlg@40tude.net...
    >>>> Dnia Sat, 6 Apr 2019 22:23:28 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    >>>>> Poldek <p...@i...eu> wrote:
    >>>>>> Szczotki w rozruszniki się zużyły. Rozrusznik do regeneracji.
    >>>>>>
    >>>>> Problem z tym że nawet nie słychać kliknięcia bendiksem - jakby
    >>>>> stacyjka
    >>>>> nie wysyłała w ogóle sygnału: ,,przyłącz rozrusznik i nim pokręć
    >>>>> trochę.
    >>>>
    >>>> Kompletnie nie?
    >>>> W bendiksie sa dwie cewki - jedna slabsza do masy i druga mocniejsza
    >>>> przez szczotki.
    >>>> Bez szczotek bedzie tylko slaby klik.
    >>>
    >>> Nie słyszę nic.
    >>>
    >>>> Mozesz jeszcze zmierzyc prad/spadek napiecia na aku - ta slabsza cewka
    >>>> z 5A bierze.
    >>>> Moze jakis pomocniczy przekaznik ?
    >>>
    >>> No właśnie patrzę na lampki przy stacyjce - gdy aku słaby to one
    >>> przygasają
    >>> gdy napięcie na aku spada podczas kręcenia - teraz lampki świecą pełną
    >>> radością i nie przygasają. Nie ma też najmniejszego kliknięcia - a
    >>> otworzyłem
    >>> okna i podniosłem maskę aby usłyszeć coś.
    >>>
    >>>>> Ktos mi tu proponuje puknąć młotkiem w rozusznik, aby sprawdzic czy
    >>>>> sie
    >>>>> zaciął.... :)
    >>>>
    >>>> I to jest dobra rada, ale delikatnie/drewnianym/kijem
    >>>>
    >>>>> Ktoś wie w ogóle gdzie jest rozrusznik w tym silniku? ATQ
    >>>>
    >>>> nie wiesz gdzie rozrusznik i chcesz naprawiac ? :-)
    >>>
    >>> No więc zlokalizowałem rozrusznik idąc po nitce do kłębka, czyli
    >>> podążając
    >>> za grubym kablem idącym od plusa akumulatora.... Do rozrusznika jest też
    >>> podłączony cienki kabelek z plasikową szybkozłączką. Rozpiąłem tą
    >>> złączkę
    >>> i wetknąłem tam woltomierz - widzę napięcia gdy przekręcam stacyjkę
    >>> w położenie start. Wnioskuję z tego że rozrusznik do wymiany/remontu.
    >>>
    >>> Teraz będę szukał wideo na youtube z instrukcją jak się rozrusznik w tej
    >>> kupie
    >>> złomu wymienia, bo jest on schowany między silnikiem a alternatorem,
    >>> więc jak trzeba alternator wyjąć aby się tam dostać to czeka mnie
    >>> następna
    >>> naprawa za $900 bo robocizna z USA droga... Miejmy nadzieję, że Niemcy
    >>> nie dali ciała i rozrusznik łatwiej wymienić w silniku ATQ niż
    >>> alternator :-)
    >>
    >> a między czym sprawdzasz to napięcie? w tej złączce jest jeden czy 2
    >> bieguny? jeśli 2 to podłącz żarówkę 21W i zobacz czy się świeci, jeśli
    >> jeden to podłącz tą żarówkę między kabelkiem a masą silnika- to, że
    >> miernik pokazuje 12V nie oznacz, że wszystko w obwodzie jest ok i pod
    >> obciążeniem to napięcie nie zniknie, druga ewentualność uwalona masa
    >> między nadwoziem a silnikiem
    >>
    >
    > doczytałem wątek dalej, widzę że ogarnąłeś a ja dobrze kombinowałem;)

    Tak, temat ogarnięty, z wyjątkiem tego że nie możemy zrozumieć
    jak to się działo że padł tak z dnia na dzień, bez dłuższego ostrzegania...


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: