-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: używanego elektryka
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <2...@g...com>
<5a4b6d7b$0$5150$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
<5a4b75d6$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
<1h9m5i3172xpn$.dlg@myjk.org> <5a4c9f47$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@m...org> <5a50b3e8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@m...org>
From: Trybun <c...@j...ru>
Date: Mon, 8 Jan 2018 12:48:50 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <b...@m...org>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 180108-0, 2018-01-08), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 74
Message-ID: <5a535a9d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 188.33.147.234
X-Trace: 1515412126 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 188.33.147.234:1518
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621963
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-01-06 o 16:30, Myjk pisze:
> Sat, 6 Jan 2018 12:33:43 +0100, Trybun
>
>> To prawda, jednak są dźwięki których głośność nie jest dla słuchającego
>> uciążliwa. Jednymi z nich są odgłosy wydawane przez mojego klekota.
>> Oczywiście nie jest to hałas pożądany podczas wielogodzinnego
>> pokonywania dystansów autostradami. Ale dla moich obecnych potrzeb
>> użytkowych (częste ruszanie, przegazówki, stanie na światłach itd , ze
>> wszystkich silników wybieram dieselka.
> Znakiem tego nie jechałeś turbobenzyną szmelcwagena. ;P To ciągnie już od
> 1500 obr. i to pod górę gdy diesel zdycha. ;> Hałas silnika, nawet na
> wyższych obrotach, znacznie mniej uciążliwy nawet dla moich wyjątkowo
> wybrednych uszu, które kupowały diesla bo nie mogły zdzierżyć wysoko
> kręconej benzyny.
Nie, chyba nie miałem do czynienia z takim autem. Jednak nie w tym
rzecz.. Mam dwa auta o mniej więcej prawie takich samych parametrach,
różnią się tylko zasilaniem, benzyniak i diesel, diesel mimo
niewątpliwie większego hałasu w środku zdecydowanie bardziej mi
odpowiada do jazdy choćby z tego powodu że tak nie wyje obrotami przy
jeździe z wyższymi prędkościami. U mnie na 5ce przy 130km/h ma 1000
więcej obrotów niż diesel. I to piłowanie na dłuższą metę jest dużo
bardziej uciążliwe niż spokojny warkot diesla. I nie sądzę żeby sama
turbina coś zmieniła w tej kwestii. Tu trzeba by jeszcze mieć w skrzyni
mieć inne przełożenia. A Volkswagen robi specjalne skrzynie dedykowane
do silników z turbo?
>
>> No, prawdę pisząc to niektórzy wydają ogromną kasę po to aby właśnie w
>> aucie nie było za cicho. Głośność do to w sumie co najmniej dwie kwestie
>> - inaczej rozpatruje to prezes z tylnego siedzenia a inaczej kierowca.
>
> Ale tylko niektórzy i dlatego że za hałasem idzie wtedy MOC. Większość tego
> nie robi, tylko szuka auta komfortowego (w tym cichego) i oszczędnego do
> codzinnego użytkowania...
Albo odwrotnie - brak mocy niektórzy chcą sobie zrekompensować hałasem.
>
>> A szpan, nie wiem jak sprawa wygląda z tym drugim,
>> ale Nissanem można szpanować za sprawą ceny..
> 98% mijanych ludzi na drodze nie będzie wiedziało jaka jest cena Leafa.
Na tym właśnie polega "dyskretny urok burżuazji" ;-)
>
>> Nową wersję Space Stara? Jakiś czas temu miałem przyjemność uczestniczyć
>> "w opijaniu" zakupu takiego auta. Wrażenie robił na mnie bardzo dobre, -
>> wygląd, zwrotność, spalanie.. Co z nim nie tak że żona myśli o zamianie
>> na elektryka?
> Auto jest z 2014, zakupione w 2015 (to nie wiem czy to jest nowa wersja) w
> salonie z przekręconym rocznikiem. Straszna padaka, wygląda jak wygląda
> (szczególnie w kolorze zielonym), 3 cyl. silnik chodzi jak stary traktor,
> powyżej 2,5k obr. na obciążeniu ciężko już wytrzymać, zawieszenie wali jak
> podczas jazdy taczką na twardym kole, siedzenia twarde i niewygodne jak
> ławki w parku, spalanie faktycznie stosunkowo niewielkie (5L po mieście),
> podobnie jak i bak paliwowy. Wszystko plastikowe i manualne -- nawet
> wewnętrzny obieg powietrza na lince za pomocą suwaków jak w "kwadracie".
> Zakupiliśmy go tylko dlatego, że był na wyprzedaży po (niewidocznym na
> pierwszy rzut oka) "piaskowaniu" na placu importera -- jako nowe auto
> kosztował 29 tys. brutto z ubezpieczeniem i duperelami typu czujniki
> parkowania czy alarm (w salonie AFAIR stał za 42 w podstawie) i wpisywał
> się idealnie w potrzeby żony (małe miejskie auto). Ale do komfortu podczas
> jazdy temu daleko -- żona ma uszkodozny słuch i zalecenie aby go
> oszczędzać.
>
Piszę o "nowym" bo starsze auta o takiej nazwie to był zupełnie inny
pojazd, z innego segmentu.
No kto by pomyślał, a tak to autko sympatycznie wyglądało. Zresztą to
chyba już jakaś obowiązująca ogólnie norma że w małych autach nie
znajdziemy ani solidnego wykonania ani tym bardziej - komfortu..
Następne wpisy z tego wątku
- 08.01.18 14:15 Myjk
- 11.01.18 09:30 Trybun
- 11.01.18 10:24 Myjk
- 15.01.18 12:46 Trybun
- 29.01.18 18:26 j...@i...pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=