eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyużywanego elektrykaRe: używanego elektryka
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!goblin2!g
    oblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!un
    t-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: używanego elektryka
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <2...@g...com>
    <5a4b6d7b$0$5150$65785112@news.neostrada.pl> <a...@m...org>
    <5a4b75d6$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>
    <1h9m5i3172xpn$.dlg@myjk.org> <5a4c9f47$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@m...org> <5a50b3e8$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@m...org>
    From: Trybun <c...@j...ru>
    Date: Mon, 8 Jan 2018 12:48:50 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <b...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 180108-0, 2018-01-08), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 74
    Message-ID: <5a535a9d$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 188.33.147.234
    X-Trace: 1515412126 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 639 188.33.147.234:1518
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2621963
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-01-06 o 16:30, Myjk pisze:
    > Sat, 6 Jan 2018 12:33:43 +0100, Trybun
    >
    >> To prawda, jednak są dźwięki których głośność nie jest dla słuchającego
    >> uciążliwa. Jednymi z nich są odgłosy wydawane przez mojego klekota.
    >> Oczywiście nie jest to hałas pożądany podczas wielogodzinnego
    >> pokonywania dystansów autostradami. Ale dla moich obecnych potrzeb
    >> użytkowych (częste ruszanie, przegazówki, stanie na światłach itd , ze
    >> wszystkich silników wybieram dieselka.
    > Znakiem tego nie jechałeś turbobenzyną szmelcwagena. ;P To ciągnie już od
    > 1500 obr. i to pod górę gdy diesel zdycha. ;> Hałas silnika, nawet na
    > wyższych obrotach, znacznie mniej uciążliwy nawet dla moich wyjątkowo
    > wybrednych uszu, które kupowały diesla bo nie mogły zdzierżyć wysoko
    > kręconej benzyny.

    Nie, chyba nie miałem do czynienia z takim autem. Jednak nie w tym
    rzecz.. Mam dwa auta o mniej więcej prawie takich samych parametrach,
    różnią się tylko zasilaniem, benzyniak i diesel, diesel mimo
    niewątpliwie większego hałasu w środku zdecydowanie bardziej mi
    odpowiada do jazdy choćby z tego powodu że tak nie wyje obrotami przy
    jeździe z wyższymi prędkościami. U mnie na 5ce przy 130km/h ma 1000
    więcej obrotów niż diesel. I to piłowanie na dłuższą metę jest dużo
    bardziej uciążliwe niż spokojny warkot diesla. I nie sądzę żeby sama
    turbina coś zmieniła w tej kwestii. Tu trzeba by jeszcze mieć w skrzyni
    mieć inne przełożenia. A Volkswagen robi specjalne skrzynie dedykowane
    do silników z turbo?

    >
    >> No, prawdę pisząc to niektórzy wydają ogromną kasę po to aby właśnie w
    >> aucie nie było za cicho. Głośność do to w sumie co najmniej dwie kwestie
    >> - inaczej rozpatruje to prezes z tylnego siedzenia a inaczej kierowca.
    >
    > Ale tylko niektórzy i dlatego że za hałasem idzie wtedy MOC. Większość tego
    > nie robi, tylko szuka auta komfortowego (w tym cichego) i oszczędnego do
    > codzinnego użytkowania...

    Albo odwrotnie - brak mocy niektórzy chcą sobie zrekompensować hałasem.

    >
    >> A szpan, nie wiem jak sprawa wygląda z tym drugim,
    >> ale Nissanem można szpanować za sprawą ceny..
    > 98% mijanych ludzi na drodze nie będzie wiedziało jaka jest cena Leafa.

    Na tym właśnie polega "dyskretny urok burżuazji" ;-)

    >
    >> Nową wersję Space Stara? Jakiś czas temu miałem przyjemność uczestniczyć
    >> "w opijaniu" zakupu takiego auta. Wrażenie robił na mnie bardzo dobre, -
    >> wygląd, zwrotność, spalanie.. Co z nim nie tak że żona myśli o zamianie
    >> na elektryka?
    > Auto jest z 2014, zakupione w 2015 (to nie wiem czy to jest nowa wersja) w
    > salonie z przekręconym rocznikiem. Straszna padaka, wygląda jak wygląda
    > (szczególnie w kolorze zielonym), 3 cyl. silnik chodzi jak stary traktor,
    > powyżej 2,5k obr. na obciążeniu ciężko już wytrzymać, zawieszenie wali jak
    > podczas jazdy taczką na twardym kole, siedzenia twarde i niewygodne jak
    > ławki w parku, spalanie faktycznie stosunkowo niewielkie (5L po mieście),
    > podobnie jak i bak paliwowy. Wszystko plastikowe i manualne -- nawet
    > wewnętrzny obieg powietrza na lince za pomocą suwaków jak w "kwadracie".
    > Zakupiliśmy go tylko dlatego, że był na wyprzedaży po (niewidocznym na
    > pierwszy rzut oka) "piaskowaniu" na placu importera -- jako nowe auto
    > kosztował 29 tys. brutto z ubezpieczeniem i duperelami typu czujniki
    > parkowania czy alarm (w salonie AFAIR stał za 42 w podstawie) i wpisywał
    > się idealnie w potrzeby żony (małe miejskie auto). Ale do komfortu podczas
    > jazdy temu daleko -- żona ma uszkodozny słuch i zalecenie aby go
    > oszczędzać.
    >

    Piszę o "nowym" bo starsze auta o takiej nazwie to był zupełnie inny
    pojazd, z innego segmentu.

    No kto by pomyślał, a tak to autko sympatycznie wyglądało. Zresztą to
    chyba już jakaś obowiązująca ogólnie norma że w małych autach nie
    znajdziemy ani solidnego wykonania ani tym bardziej - komfortu..

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: