-
Data: 2018-01-03 08:28:03
Temat: Re: używanego elektryka
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2018-01-02 o 13:24, g...@g...com pisze:
> W dniu wtorek, 2 stycznia 2018 12:31:20 UTC+1 użytkownik Trybun napisał:
>> No, w elektryku za bardzo nie ma się co popsuć. Poza napędem można z nim
>> postępować jak z normalnym autem. Np samemu wymienić amortyzatory.
>>
>> Zasadnicze pytanie to korzyści przemawiające za takim zakupem. Jeżeli
>> chodziło by o oryginalność, to jak najbardziej za, ale jeżeli o
>> ekonomię, to już omijać szerokim łukiem.
>
> Dlaczego właśnie taki?
> - bo życie za krótkie żeby jeździć nudnymi autami ;)
> - bo cisza w aucie
> - bo brak wajhowania
> - urocza prostota konstrukcji
> - rozwiązanie jakby specjalnie dla mnie, większość przebiegu robię jeżdżąc do
pracy, zasięgu powinno starczyć, mam gdzie ładować
> Wspomniane tu buspasy i inne ulgi traktuję jako tymczasowy "kop na rozpęd", a mnie
by się średnio przydało.
>
> Oglądałem dopiero co Renault Fluence ZE - kurcze, gdyby była pewność że przez lata
nie będzie mi brakowało zasięgu to bym się pewno zdecydował.
>
> Sprzedawca ciekawie opisał życie kierowcy elektroautka - poszukiwacza prądu, jak
gdyby ten miał się wcielić w rolę Berty Benz, szukającej apteki z benzyną ;)
>
> Chyba jednak poczekam na większy zapas zasięgu w rozsądnej cenie.
>
A jak wygląda kwestia palności takich aut?
Z tego co wiem, to baterie Li-Jon póki co mają elektrolit płynny
(dopiero trwają prace nad suchymi), a po rozszczelnieniu - jak to lit -
w zetknięciu z powietrzem same podtrzymują ogień. Ugasić tego nie ma
czym - woda też podsyca płomień, trzeba mieć specjalne środki gaśnicze.
O ile dobrze pamiętam był przypadek tesli, która spłonęła doszczętnie,
że nawet klamek nie uratowali.
Ktoś coś wie konkretnego na ten temat?
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 03.01.18 10:16 Trybun
- 03.01.18 10:17 Trybun
- 03.01.18 10:26 J.F.
- 03.01.18 10:38 Myjk
- 03.01.18 14:48 RadoslawF
- 03.01.18 15:33 Myjk
- 03.01.18 18:44 RadoslawF
- 04.01.18 17:22 Irokez
- 05.01.18 08:38 Yakhub
- 05.01.18 08:47 RadoslawF
- 05.01.18 10:07 J.F.
- 05.01.18 10:11 Lisciasty
- 05.01.18 10:16 Mateusz Viste
- 05.01.18 10:26 p...@g...com
- 05.01.18 11:08 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 zbrojone wężyki hamulcowe
- 2024-11-07 Pytanie o transformator do dzwonka
- 2024-11-07 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-07 międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- 2024-11-07 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-11-07 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-11-07 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-07 Rzeszów => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-07 Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-06 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-06 Kraków => Key Account Manager <=