  • 21. Data: 2009-03-29 07:50:47
    Temat: Re: uziemienie, zerowania i inne zabezpieczenia w RTV
    Od: tommy <t...@g...com>

    ToMasz wrote:

    > JASNE! zamroczyło mnie! Teraz już mi sie wszystko wczytało.
    > Dzieki jeszcze raz wszystkim za odpowiedzi. Chyba zdecyduje sie na
    > wymiane instalacji. Wspomniałem żonie o tej konieczności... i mam jeden
    > problem wiecej.
    >
    > Prosze jeszcze o jedno. Podajcie jakiegoś linka do aktualnych przepisów
    > (lub dopuszczalnych sposobów) wykonywania instalacji. Tzn ile kabli,
    > jakich, jakie gniazdka.... Poprostu niechce zeby mnie lokalny elektrych
    > "naciagał" na to czy tamto.
    >
    > Dzieki
    > ToMasz

    Proszę bardzo:
    http://www.elettery.pl/kebyzrg/12All/view.php?id=361
    9&v=o
    Przejrzyj sobie resztę z tego portalu...
    Tommy

  • 22. Data: 2009-03-30 06:16:38
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Fachowo to się nazywa instalacja dwuprzewodowa z zerowaniem, bo tak się to
    > wtedy nazywało.

    Pozwolę się nie zgodzić. Instalacje przedwojenne były zasilane z sieci trójfazowej
    120V fazowo, 220V międzyfazowo. Stąd oba przewody były "gorące" i miały na swojej
    drodze bezpieczniki. Ochronę przeciwporażeniową pralki realizowano lokalnie łącząc
    oddzielny przewód ochronny zakończony żabką z kranem. Dopiero po wojnie, gdy sieć
    przeszła na 220/380 można było zastosować zerowanie pod warunkiem likwidacji
    bezpieczników na tym przewodzie instalacji wewnętrznej, który stał się "zerem".

  • 23. Data: 2009-03-30 08:51:50
    Od: "Tomasz Grodnicki" <g...@k...net.pl>

    > Jeżeli gniazda w tym pomieszczeniu posiadają bolce oraz wykonane
    > zerowanie, które było zgodne z normami sprzed wojny, a teraz to
    > połączenie zerowania uległo awarii to ponowne wykonanie tego
    > zerowania będzie zgodne z prawem, gdyż będzie dokonana naprawa
    > polegająca na odtworzeniu stanu jaki był kiedyś.
    > Jednak uwierz mi, tego typu ochrona polegająca na zerowaniu jest
    > najgorszą metodą ochrony jaka kiedykolwiek istniała. Bezpieczniejsze
    > nawet od tego zerowania jest nie stosowanie żadnej ochrony, zwłaszcza
    > w tak starych instalacjhach elektrycznych.

    Gdyby tak było jak piszesz w ostatnim zdaniu, to prawdopodobnie wyszłoby
    jakieś rozporządzenie nakazujące usunięcie "zerowania" przy najbliższym
    pomiarze instalacji.
    Jeszcze nie spotkałem się, aby ktoś radził by wyrzucić "mostki", bo bez
    nich będzie lepiej.

    --
    Tomek

  • 24. Data: 2009-03-30 17:22:45
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    > Gorzej gdy jeden z nich akurat ten od strony przewodu zerowego jest
    > padnięty.

    W przypadku porządnego kondensatora Y2 jest to raczej mało prawdopodobne.

    e.

  • 25. Data: 2009-03-30 17:50:38
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Konop" napisał:
    > Co do Twojej fachowości - nie chciałem jej podważać... może mój ostatni
    > akapit sugerował coś innego i za to przepraszam...

    no ludzie, co to jest , dyskusja czy przemówienie premiera?
    więcej huiuf, gnębić nieuctfo, lamerstwo i głupotę!:O)

  • 26. Data: 2009-03-30 20:54:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Popieram twierdzenie przedmówcy. Pieprzysz straszne bzdury.

    No to sobie popieraj.
    Wiesz co mnie to ? :)

    > Co za bzdury!!! Czy Ty masz pojęcie o czym piszesz? Nie jest zabronione.
    > Jest powszechnie stosowane jako jeden ze środków dodatkowej ochrony
    > przeciwporażeniowej. Tyle, że obecnie inaczej się nazywa. Wiesz jak?

    No to podaj konkretnie jakie są wymagania przy tym powszechnym stosowaniu
    układów sieciowych TN-C, nazywanych dawniej zerowaniem. Skoro tak wspaniale
    znasz obecne normy i Prawo Budowlane.

    > Niestety. Twoje kwalifikacje są zerowe i powinni Ci odebrać uprawnienia.
    > Temu co Ci je wydał też. Radzę jak najszybciej poczytać, poduczyć się
    > zanim
    > komuś zrobisz krzywdę.

    Oj tak, już się rozpędziłem i biegnę oddać uprawnienia w zębach, bo jakiemuś
    niedouczonemu uczniakowi Bogusiowi się "wydawa", że jest najmądrzejszy na
    świecie, a reszta to nieuki i idioci :D

  • 27. Data: 2009-03-30 21:39:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bogdan,

    Thursday, March 26, 2009, 10:27:30 PM, you wrote:

    > Naprawdę widziałeś fabrycznie wykonane urządzenie z takim połączeniem
    > kondensatorów filtra??? Skąd ten wysyp pseudofachowców, którzy słyszą że
    > dzwonią, ale nie wiedzą w którym kościele. Obejrzyj dobrze takie urządzenie,
    > zapoznaj się z dokumentacją i przestań wypisywać szkodliwe bzdury.

    Wskaż bzdurę, bo ja jej nie widzę. Piotr opisał sposób podłączenia
    kondensatorów X w typowym filtrze sieciowym.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2009-03-31 03:25:57
    Od: "Bogdan" <w...@n...pl>

    Użytkownik "Jacek "Plumpi"" napisał:

    > Oj tak, już się rozpędziłem i biegnę oddać uprawnienia w zębach,

    Na to nie liczyłem. Po prostu powinni Ci zabrać.

    > bo jakiemuś niedouczonemu uczniakowi Bogusiowi się "wydawa", że jest
    > najmądrzejszy na świecie, a reszta to nieuki i idioci :D

    Nie warto komentować Twojej pisaniny. Jeśli nie masz świadomości swojej
    słabiutkiej wiedzy to tym gorzej. Jesteś zagrożeniem dla potencjalnych
    klientów. Nie tylko ja jak widzę wyrażam taką opinię o Twoich bardzo
    miernych kwalifikacjach. Dobrze Ci radzę. Poducz się zanim spowodujesz
    wypadek i narazisz na prokuratora. Po uzupełnieniu wiedzy wróć do wątku i
    przeczytaj swoje "mądrości". Zaręczm Ci, że sam będziesz się ich wstydził
    (jeśli masz wstyd).

    Bogdan

  • 29. Data: 2009-03-31 08:22:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 26 Mar 2009 21:27:30 +0100, Bogdan napisał(a):

    > Naprawdę widziałeś fabrycznie wykonane urządzenie z takim połączeniem
    > kondensatorów filtra??? Skąd ten wysyp pseudofachowców,

    No nie, tego nie można puścić płazem. Każdy komp PC tak ma w swoim
    zasilaczu, nawet tania chińszczyzna. Weź sobie któryś rozbierz,
    pseudofachowcu :)
    --
    Jacek

  • 30. Data: 2009-03-31 08:45:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > urządzenie,
    > zapoznaj się z dokumentacją i przestań wypisywać szkodliwe bzdury.

    Inteligentny człowiek, zanim komuś zarzuci wypisywanie bzdur najpierw
    zastanowi się, jaki jest jego poziom wiedzy w danym temacie.

    P.G.