  • 11. Data: 2010-08-02 19:06:25
    Temat: Re: utopiłem Nikona - zmiana systemu ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "JD" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1503ffaf-fae3-4816-bb62-c9e3fcaee4d3@h40g2000pr
    o.googlegroups.com...
    On 2 Sie, 16:24, crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:
> [...]
    > 18-55 ...
    >
    > oba są nieużywalne ...
    >
    > Muszę zatem coś kupić - ponieważ po Nikonie została mi tylko lampa
    > błyskowa pojawił się pomysł na ew. zmianę systemu.
    >
    > Cenowo porównywalne z D90 jest Pentax K7 ... co ew. polecilibyście
    > innego. Ew. na co zwrócić uwagę. Raczej nie chce wejść w Canona.
    >
    > Potrzebuję obiektyw raczej jasny (jak ten tamron 18-55 ze światłem 2.8).
    > Korpus w sumie dowolny ... Czy jednak kolejnego Nikona D90 (miałem
    > wcześniej daaaaaawno nikona 601, potem D80 a teraz utopionego D90)

    Jestem w systemie Pentaxa, radzę- Ci - wracaj do Nikona jeśli stać Cię
    na obiektywy stabilizowane.
    AF Nikona wygrywa z AF pentax/samsung; w zasadzie w każdych warunkach
    oświetleniowych .
    --

    A fakt, akurat z tym sie zgodze co do AF :/

    PZDr
    Adam

  • 12. Data: 2010-08-02 19:18:59
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-08-02 20:49, JD pisze:

    > Jestem w systemie Pentaxa, radzę- Ci - wracaj do Nikona jeśli stać Cię
    > na obiektywy stabilizowane.
    > AF Nikona wygrywa z AF pentax/samsung; w zasadzie w każdych warunkach
    > oświetleniowych .

    Bardzo cenna uwaga. Bo cały czas czytam opinie o K7 i są poprawne (co do
    ostrzenia tym bardziej - optyczne.pl)

    kusi mnie bardzo wodoszczelność K7-ki ...

    niemniej troszkę droższy niż D90 ...

    Wojtek

  • 13. Data: 2010-08-02 19:30:10
    Od: limies <l...@g...com>

    On Aug 2, 5:25 pm, J-L-F <j...@o...pl> wrote:

    > Przed zmianą systemu przestrzegałbym. To nie jest zmiana jednego gatunku
    > piwa na inny lub sofy na wersalkę. Bardzo dużo osób po zmianie wróciło
    > do pierwotnej firmy, dopłacając z lekka.

    Popieram - jestem tego samego zdania.
    Wiele softu w pierwszej kolejnosci jest testowana na Nikonach,
    Canonach, a potem w drugiej, 3-ciej kolejnosci na innych markach.
    Oprogramowanie do korekty zniekształcen obiektywów, szumów ...
    czy to w PS, czy w innym sofcie znajdziesz dla nikona, canona od reki
    dla innych marek niekoniecznie, albo bedziesz czekał pół roku.
    Nikon to najlepszy system pomiaru swiatła i oczywiscie optyka.
    Wszelkie inne marki w testach wychodzą zadko lepiej. Optyka sony to
    szmelc - jeszcze nie widzialem, żeby sony zajął lepsze miejsce niz
    piąte, 6-te ....
    Pozdr, li

  • 14. Data: 2010-08-02 19:39:10
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "crazy bejbi" <t...@n...ma.wcale> napisał w wiadomości
    > niemniej troszkę droższy niż D90 ...

    Ludzie narzekają na matrycę (samsunga), ponoć lepsza w entry-level k-x....
    Ja zaczekałbym na nastepcę K7, albo został przy nikonie. Sam jestem
    pentaksiarzem (K10D), ale miałem okazję popstrykać dwoma canonami - i dla
    mnie to masakra - to znaczy zmiana systemu - nie dlatego, że to złe aparaty,
    ale dlatego, że w zasadzie wszystkiego trzeba się uczyć od nowa ;-)
    Najbardziej w zasadzie brakuje mi zielonego guzika w trybie M i trybu Sv.
    Orqz guzika RAW na zewnątrz body.

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2010-08-02 19:52:57
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 02 Aug 2010 17:25:46 +0200, J-L-F napisał(a):

    > Bardzo dużo osób po zmianie wróciło do
    > pierwotnej firmy, dopłacając z lekka.

    To już zakrawa na robienie z tego religii.
    Wybrałbym to, co jest obecnie najwygodniejsze. Skoro kajak to ruch, a
    skoro ruch to lekko, a skoro lekko to m4/3.

    --
    :) Olgierd ||
    Lege Artis ==> http://legeartis.org.pl

  • 16. Data: 2010-08-02 20:27:12
    Temat: Odp: utopiłem Nikona - zmiana systemu ?
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

> [...]
    > Nie musze sie bawic w jakies przejsciowki, szlifowanie, dorabianie, ide na
    > gielde kupuje obiektyw zrobiony 30 lat temu zakladam i pasuje.
    >
    > Co do pentaxa to w sumie to juz innej beczki ale wokol jego uzytkownikow
    > roztacza sie tak jakby elitarnosc - o ile moge tak napisac ;P w sensie ze
    > pentax zyje wlasnym zyciem. Ale to tak z obserwacji z boku.
    >
    > A K7 fajne jest, nie robilem zdjec, ale w rekach lezy jak ulal zwlaszcza z
    > gripem. No i jak reszta z Canonami i Nikonami sie schowa w razie niepogody
    > to Ty mozesz pstrykac zdjecia z obiekrywami WR ;P
    --------------------------
    No wszystko fajnie dopóki interesuje Cię podpinanie zabytków.
    Jeśli zapragniesz coś bardziej współczesnego, z AF i do tego
    dobrego, to niestety, albo nie ma tego co potrzeba, albo drogie
    jak pies, znacznie droższe niż od Nikona czy Canona a przy tym
    wyraźnie gorsze optycznie.

    --

    Pozdrawiam serdecznie

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

  • 17. Data: 2010-08-02 20:33:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
    > Przed zmianą systemu przestrzegałbym. To nie jest zmiana jednego gatunku
    > piwa na inny lub sofy na wersalkę. Bardzo dużo osób po zmianie wróciło
    > do pierwotnej firmy, dopłacając z lekka.

    Bo są zbyt mało zdolni/leniwi/nierozgarnięci, żeby nauczyć się nowej
    filozofii klawiszologii?
    Nie róbmy religii z maszynek do pstrykania... Faktem jest, że u Nikona
    najszybszy focus, u Canona najfajniejszy obraz itd, ale w 99% przypadków
    zdjęcia będą nie do odróżnienia, bo robione z ręki, na szybko i
    pokazywane najwyżej w hdtv.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 18. Data: 2010-08-02 21:02:39
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dobrego, to niestety, albo nie ma tego co potrzeba, albo drogie
    > jak pies, znacznie droższe niż od Nikona czy Canona a przy tym

    Ano wlasnie bede potrzebowal za jakis czas dlugie 2.8. W zasadzie Sigma
    za rozsadne pieniadze, ale cos mnie korci 60-250 pentaxa tyle ze to f4.

    PZDr
    Adam

  • 19. Data: 2010-08-02 21:07:21
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ;-) Najbardziej w zasadzie brakuje mi zielonego guzika w trybie M i trybu

    A te narzekania to na co konkretnie. A ja ze swojego powiem ze
    czerwienie na GX20 sa o niebo lepsze niz w 40D gdzie to byla tragedia.
    Ogolnie jak sie przesiadlem z 10D na 40D to sory ale nie moglem dojsc do
    ladu z jakoscia koloru.

    PZDr
    Adam

  • 20. Data: 2010-08-02 22:40:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > czerwienie na GX20 sa o niebo lepsze niz w 40D gdzie to byla tragedia.
    > Ogolnie jak sie przesiadlem z 10D na 40D to sory ale nie moglem dojsc do

    Nie czytałm/słyszałem narzekań na matryce w k20D czy GX20, natomiast w
    wypadku k7- owszem. Dotyczyły matrycy i własciwe wyłącznie matrycy - że
    kolory "za zimne", że szumi bardziej od poprzedników itd. Nie wiem, ja sam
    nie miałem tego aparatu w rękach, ale najbardziej wymowna była opinia w
    rodzaju "może następnym krokiem pentaksa będzie aparat o egronomii K7 i
    matrycy k-x". To, że matryca kx przewyższa dotychczasowe pentaksianki a
    także konkurencję, wydaje się być prawdą, zarówno kolory, ilość szczegółów
    (przy dobrym szkle oczywiście), niskie szumy itd. przemawiają za tą tezą.
    Zresztą kto wie o tym, lepiej, jeśli nie Dxo:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Camera-Sensor/A
    ll-tested-sensors/Pentax/Kx
    I dla prówniania:
    http://www.dxomark.com/index.php/eng/Camera-Sensor/A