    From: M <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: utopiłem Nikona - zmiana systemu ?
    Date: Mon, 2 Aug 2010 22:08:02 -0700 (PDT)

    Ja przesiadlem sie (tez z koniecznosci - nikona zabrali mi zli ludzie
    z nie-tak-boskiego buenos ;) z Nikona na Pentaxa.
    Konkretnie ze starego d70 na k20s - czyli byl skok generacji aparatow
    oprocz zmiany systemu.

    na+

    * ziarno + wysokie iso - ale to glownie z powodu ze wymienilem stary
    aparat na nowy, u ciebie roznicy moze nie byc
    * manualne obiektywy smc pentaxa sa super plastyczne, nie ma takich
    obiektywow nikona za ta czy podobna cene. Polecany 50mm nikona jest
    tylko super ostry, ale zupelnie nie plastyczny (imho). Tylko trzeba
    sie lubic manualem bawic.
    * skala EV rejestrowana przez matryce
    * stabilizacja, uszczelnienie

    na-

    kolory (imho nikon ma lepsze)
    prezyzja dzialania pomiaru swiatla matrycowego (nikon precyzyjniejszy
    i wydaje mi sie bardziej przewidywalny)
    zmiana filtrow, przejsciowek i innych szpejow.
    zmiana przyzwyczajen

    i jeszcze
    AFa nie oceniam bo nie ma dla mnie prawie zadnego znaczenia.
    Nie wierz w poprawny pomiar swiatla pentaxow z manualnymi obiektywami
    - pomiar, jest, ale taki cirka na oko

    ogolnie zalezy jaka fotografie lubisz - nie ma jednego slusznego
    systemu.