  • Data: 2010-08-04 16:41:54
    Temat: Re: Jaki standardowy zoom do K10d ?
    Od: JD <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Sie, 11:03, " 666" <j...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Swoją drogą ciekawe, jak ratować sprzęt zamoczony SŁODKĄ wodą (bo słona to w
    > ogóle inna bajka).
    > Kiedyś była teoria, żeby zanurzony w wodzie w wiadrze dowieźć do serwisu, ale
    > to była epoka szkła, mechaniki i metalu ;-)

    Mam jakie takie doświadczenie w tym temacie,
    utopienie Zenita TTL z Pentaconem jakimś (lata 80-te),
    oraz zalanie smartfona HTC (zeszły rok).

    Zenita udało się odratować i to dość tanio i bez problemów,
    dowieziony do serwisu po tygodniu (powrót z rejsu mazurskiego)
    wymiana jakiejś pierdołki.

    Obiektyw wymagał wymiany skorodowanej przysłony,
    DDR-y wypięły się na naprawę niegwarancyjną. Ale to stara technologia.

    Smartfon - odmowa naprawy gwarancyjnej (nie dziwię się).
    Nie chciał sie uruchomić. Wpadłem na pomysł aby pomoczyć go jeszcze
    tydzień w czystej wodzie,
    po czym poleżał sobie na parapecie tak ze 3 m-ce. I odżył.
    Moczenie zaszkodziło trzem klawiszom, spadła funkcjonalność .

    Wniosek. Elektronika dzisiejszych miniaturowych komputerków jest
    odporna na wodę.
    Mechanika dzisiejszych aparatów też chyba jest dekikatniejsza niż ta w
    Zenitach ;)
    Przysłony obiektywów chyba dalej są stalowe i nie z nierdzewki, więc
    pewnie skorodują od wilgoci,
    ale może w tych lepszych szkłach jest inaczej.

    Ja znam inne "urbanlegend" na radzenie sobie z zamoczeniem takiego
    sprzętu,
    solidne przedmuchanie suszarką do włosów, ale nie po tygodniu a jak
    najprędzej po zamoczeniu.

    JD