  • 11. Data: 2010-06-08 22:05:02
    Temat: Re: usterka multimetru...?
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Dobra to jest Sanwa. Ale warta znacznie więcej - więc niech wątkotwórca
    > przede wszystkim napisze ile chce wydać na multimetr. 100zł? 300zł? 600zł?

    myślę, że max tyle ile kosztuje w bazowy Metex, czyli jakieś 230zł,
    w pracy mam Hioki (WTF?) o taki:
    http://www.metris.pl/default.asp?kat=55056&pro=39490
    4
    jest w miarę ale nie ma pomiarów hFE, C,
    ponadto wygląda jak podróbka np tego Escorta
    http://www.metris.pl/default.asp?kat=55056&pro=39511
    7
    spadł parę razy i działa, ale co do trwałości się nie wypowiadam bo nie ma
    15 lat ;-)

    brat

  • 12. Data: 2010-06-08 22:15:49
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > myślę, że max tyle ile kosztuje w bazowy Metex,

    myślę np o M-3270,

    brat

  • 13. Data: 2010-06-08 23:04:19
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-06-09 00:15 bratPit napisał(a):

    > myślę np o M-3270,

    Przyjrzyj się multimetrom Sanwa:
    http://www.ndn.waw.pl/index.php?id_dzialu=1&id_firmy
    =10

    W tej klasie cenowej (do 300 zł) znajdzie się kilka modeli. Ale ślinka
    dopiero cieknie przy obcowaniu z 2x droższymi Sanwami o rozdzielczości 5
    4/5 cyfry. :)

    BTW: Wygląda na to że Metex mocno przebudowuje portfolio - albo w ogóle
    wycofuje się z multimetrów:
    http://www.ndn.waw.pl/index.php?id_dzialu=1&id_firmy
    =7
    (większość jeszcze niedawno dostępnych modeli jest wycofanych z produkcji)

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2010-06-09 10:36:44
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

> [...]
    >
    > W tej klasie cenowej (do 300 zł) znajdzie się kilka modeli. Ale ślinka
    > dopiero cieknie przy obcowaniu z 2x droższymi Sanwami o rozdzielczości 5

    dzięki za nakierowanie, wiekszej kwoty wydawać nie chcę bo ma to jednak być
    amatorsko stosowane prywatnie a okazjonalnie w pracy,

> [...]
    =7
    > (większość jeszcze niedawno dostępnych modeli jest wycofanych z produkcji)

    albo zmienia paletę, ten żółty klasyk (nie pomnę modelu) produkowany od lat
    80-tych ub. wieku został niedawno wycofany ale piszą, że ma następcę więc
    może nie będzie tak źle, że się wycofają z tego segmentu,

    brat

  • 15. Data: 2010-06-09 19:02:53
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-06-09 12:36 bratPit[pr] napisał(a):

> [...]
    > lat 80-tych ub. wieku został niedawno wycofany ale piszą, że ma następcę
    > więc może nie będzie tak źle, że się wycofają z tego segmentu,

    Jakoś na powyższej stronie widzę wszystkie "proponowane zamienniki"
    firmy Sanwa. Tak jakby Metex miał całkiem zniknąć z ich oferty.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 16. Data: 2010-06-09 21:25:45
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Ale ślinka dopiero cieknie przy obcowaniu z 2x droższymi Sanwami o
    rozdzielczości 5 4/5 cyfry. :)

    A do czego używasz miernika o rozdzielczości 5 i 4/5 cyfry ???
    Do pomiaru napięcia w sieci?

  • 17. Data: 2010-06-09 22:48:25
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Jakoś na powyższej stronie widzę wszystkie "proponowane zamienniki" firmy
    > Sanwa. Tak jakby Metex miał całkiem zniknąć z ich oferty.

    wiesz, zależy kto pisze o tych zamiennikach ;-)
    ja znalazłem cos takiego "M-3650D - 3 1/2 digits dual display Digital
    Multimeter - Discontinued - replaced by Metex M-3890D" piszą o tym np tutaj:
    http://www.tequipment.net/MetexM-3650D.html
    a tu z kolei jest na stronie macierzystej i nie piszą żeby nie był
    produkowany
    http://www.imetex.com/html/product/product_dmm.asp

    brat

  • 18. Data: 2010-06-09 23:13:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-06-09 23:25 Zbyszek napisał(a):

    > A do czego używasz miernika o rozdzielczości 5 i 4/5 cyfry ???
    > Do pomiaru napięcia w sieci?

    W firmie to było bardzo wygodne gdy trzeba było mierzyć pobór prądu
    urządzenia. Pomiar napięcia na rezystorze wpiętym szeregowo z
    zasilaniem. I bez przełączania zakresów spokojnie można było zobaczyć 1A
    (reprezentowany przez np. 100 mV), jak i 100x mniej.

    Podobnie z pomiarem napięcia w jakiejś gałęzi - bezstresowo widać i 15V,
    i za chwilę jakieś kawałki mV.

    Na pomiarze prądu już nie było tak różowo i wtedy Sanwa miała jedną
    cyfrę mniej. Ale i tak więcej niż nawet ponadprzeciętny Metex.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/