  • Data: 2011-09-15 20:00:45
    Temat: Re: urządzenie sterujące włączeniem wyłączeniem prądu
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-09-15 09:05 Waldemar Krzok napisał(a):

    > Są gotowe listwy sterowane przez USB. Płaciłem kiedyś chyba 20EUR, czyli
    > 80zł. Jak chcesz się pobawić w lutowanie, to FT232R + przekaźnik. Tylko
    > uważać na 230V, bo to boli. Menażerię da się upchnąć w lepszej listwie,
    > a nawet w gniazdku podtynkowym. Tylko trzeba wyprowadzić kabelek do USB.

    BTW: A o co chodzi w tej listwie:
    http://www.komputronik.pl/product/76081/Peryferia/Oc
    hrona_zasilania/Whitenergy_Listwa_Antyprzepi_ciowa_I
    T_EKO_5_gniazd_sterowana_z_USB.html

    Bo "sterowana z USB" to chyba zbyt szerokie rozumowanie. Chodzi o to, że
    listwa się włącza gdy na porcie USB dostanie napięcie - i to koniec jej
    inteligencji?

    "UWAGA: niektóre komputery po wyłączeniu systemu operacyjnego nadal
    utrzymują w portach USB napięcie 5V, co uniemożliwia automatyczne
    wyłączanie urządzeń na listwie"
    No właśnie. A miało być tak pięknie...

    Zresztą dołożenie do tej listwy małego AVRka będzie kosztować 5 czy 10
    zł - a wtedy mamy normalne sterowanie z komputera. Reszta już jest na
    pokładzie (kabelek USB, zapewne przekaźnik w listwie również). Wygląda
    bardzo ciekawie jako baza do zrobienia listwy kontrolowanej przez USB
    CDC czy HID.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/