  • 61. Data: 2009-02-06 16:16:01
    Temat: Re: unikajcie DPD
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    adam wrote:

    > "Generalnie to mi "zwisa kalafiorem" komu kibicujesz anonimie, takie
    > bzdury wypisuj sobie na stosownej grupie (mającej "rynsztok" w
    > nazwie)."

    Napisz do mnie na priv jak chcesz pogadać.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 62. Data: 2009-02-06 18:01:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-02-05 01:28:14 +0100, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> said:

    > Sklep wysyłając na liście przewozowym dodaje stosowną adnotację, że
    > towar ma być odebrany w punkcie odbiorczym DPD (gdzie po drodze mógłbym
    > wypłacić stosowną sumę z bankomatu).
    Wiedziałeś jaką sumę i na kiedy Ci będzie potrzebna. Więc to chyba nie
    problem, że ma być teraz i po drodze.
    BTW. zdarzyło mi się nie raz, że jak potrzebowałem teraz i miałem po
    drodze, ta w bankomacie nie było kasy ;)

    > A dokąd trafia przesyłka? Pod adres zamieszkania oczywiście...
    To źle. Nie przestrzegają tego do czego się zobowiązali.

    > I teraz tak - przywieźć kurier może tylko między 11 a 18, a odebrać
    > osobiście można nie wcześniej niż o 9.
    Na drugi dzień na pewno można wcześniej. Termin od 9-tej, zastrzeżony
    jest dla tych które przyszły tej nocy.

    > I nie da się nawet godzinę wcześniej, bo mają Święte Procedury.
    >
    > Wniosek: DPD nadaje się do dostarczania paczek wyłącznie bezrobotnym...
    DPD, jak wszystkie firmy kurierskie żyje z firm i do ich czasu pracy
    mają dostosowane swoje.

    Nie mogłeś podać adresu wysyłki swojego miejsca pracy? Wiem, że są
    firmy na teren których prywatnych przesyłek dostarczyć się nie da, ale
    nie jest ich zbyt dużo i są do wielkie firmy typu jakiś zakład
    chemiczny, czy PKN.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 63. Data: 2009-02-06 18:01:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" napisał

    > Napisz do mnie na priv jak chcesz pogadać.

    A wygląda jakby było o czym ?

    adam

  • 64. Data: 2009-02-06 22:49:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    d'plus pisze:

    > dobra, pytanie podstawowe - na jakiej wielkości próby wyciągasz tak
    > daleko idące wnioski?

    Jakie wnioski?

    > jeśli się opierasz na tej jednej paczce, to lepiej żebym nie wyrażał
    > swojego zdania.

    Kojarzysz, co to sarkazm?

    > korzystam bardzo często z usług kurierów i zdaję sobie sprawę, że co
    > kurier to inna osobowość. nie posuwam się do zbyt pochopnych wniosków
    > dotyczących _firmy_, bo to nie firma jest przeważnie winna.

    Kurier a firma kurierska. Do samego kuriera niczego nie mam. W centrali
    nawalili.

  • 65. Data: 2009-02-06 22:53:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olek pisze:

    > przed zapłaceniem raczęj nikt nie ma - jak zapłacisz to możesz w

    Twierdzili, że mają.

  • 66. Data: 2009-02-06 22:58:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    JA pisze:

    > Wiedziałeś jaką sumę i na kiedy Ci będzie potrzebna.

    Dokładnie. I wszystko było gotowe na jej pobranie po drodze do punktu
    odbioru.

    > Więc to chyba nie
    > problem, że ma być teraz i po drodze.
    > BTW. zdarzyło mi się nie raz, że jak potrzebowałem teraz i miałem po
    > drodze, ta w bankomacie nie było kasy ;)

    Po drodze mam klika różnych bankomatów - w którymś zawsze by coś było.

    > To źle. Nie przestrzegają tego do czego się zobowiązali.

    Wiesz, pomylić się każdy może - ale żeby jeszcze chcieli to jakoś naprawić.

    > Na drugi dzień na pewno można wcześniej. Termin od 9-tej, zastrzeżony
    > jest dla tych które przyszły tej nocy.

    Powiedzieli, że wydają dopiero od 9:00 i kropka.

    [ciach]

    > Nie mogłeś podać adresu wysyłki swojego miejsca pracy? Wiem, że są firmy

    Nie, bo w pracy pracuję. Może jestem dziwny, ale nie mam
    post-komunistycznego podejścia do pracy.

    Poza tym miałbym potem problem jak się z tym zabrać no i nie miałbym
    gdzie tego w pracy schować.

  • 67. Data: 2009-02-06 23:00:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Przypomnę: mowa była o "zakupie przez internet".
    > W przypadku rzeczy nowych i *kupionych* nie ma żadnego "czasem".
    > Cło i VAT należą się jak psu kiełbasa i tyle. Inaczej jest to przemyt.
    >
    > "Czasem" podlegające zwolnieniu ogranicza się do raptem 22 euro i nie
    > może to być zakup. Opcjonalnie wchodzi "nie jest to zakup i nie
    > na cele handlowe" z limitem 45 euro.
    > Art.51 i 52 ustawy o VAT

    VAT to sklepu z eurolandu sobie już same naliczają z góry. Nie pamiętam,
    jak z z USA.

  • 68. Data: 2009-02-06 23:05:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    de Fresz pisze:

    > No sądząc po opisie, dla Ciebie to conajmniej tak poważne wyzwanie.
    > Normalnym ludziom zajmuje to w porywach 6 minut.

    A potem ci normalni ludzie chowają paczkę wielkości sporego plecaka do
    kapsułki pach-bach, kapsułkę do kieszeni i nie muszą szukać miejsca,
    gdzie to bezpiecznie upchnąć (niestety w każdej firmie może się trafić
    ktoś z lepkimi palcami).

    > Ja nie, ale może trafiłeś na kogoś czytającego juznet :->

    > Ach ta pracowitość! Rozumiem że siedzisz sobie na stanowisku w
    > pampersie, termos z kawą/herbatą obok, jak i kanapki, w uszach zatyczki

    Przeginasz. Co innego wyjść "za potrzebę", z czym nie ma problemu, a co
    innego kantować pracodawcę na prywatne paczki.

    > (żeby przypadkiem nikt nie rozpraszał rozmową) i tak pracowicie spędzasz
    > czas w pracy, że nie marnujesz ani minuty (choćby na juznet)... :->

    Oczywiście, że nie mam czasu na usenet.

  • 69. Data: 2009-02-06 23:14:34
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Andrzej Lawa pisze:
    > Zamówienie (parę drobiazgów foto, ale trochę się uzbierało) złożone...
    >
    > A dokąd trafia przesyłka? Pod adres zamieszkania oczywiście...

    Albo w ogóle nie trafia :)
    Akurat coś na temat DPD w Wyborczej:
    http://miasta.gazeta.pl/radom/1,35219,6245997,Darowa
    nych_rzeczy_kurierem_lepiej_nie_wysylac.html
    Andrzej
    www.album.radom.pl

  • 70. Data: 2009-02-07 01:11:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Feb 2009, Andrzej Lawa wrote:

    > VAT to sklepu z eurolandu sobie już same naliczają z góry.

    Prawda, skoro padło słowo "cło" to przyjąłem iż chodzi o wwóz
    spoza ujednoliconego obszaru celnego (szerszego niż .ue).
    Wewnątrz tego obszaru nie ma cła.

    > Nie pamiętam, jak z z USA.

    Ano nie mają VAT - i wtedy jest jak poszło w wątku :)

    pzdr, Gotfryd