  • 1. Data: 2009-02-04 15:28:42
    Temat: Karta SD vs. SDHC
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    Mam zamiar kupic nowa karte 4GB do swojego Canona 1000D. I tu pytanie. Co
    zyskam, kupując SDHC w stosunku do zwyklej SD, z punktu widzenia
    fotografujacego, i pozniejszej obrobki zdjec? Dodam, ze mam w drukarce
    fotograficznej czytnik kart, ktory obsluguje SD, a nie obsluguje SDHC, wiec
    wygodniejsza bdzie dla mnie SD.
    Na szybkosci fotografowania mi tak nie zalezy. I tak nie bede robil 3 zdjec
    na sekunde :)

    Pozdrawiam.
    Ajgor.

  • 2. Data: 2009-02-04 15:46:48
    Temat: Re: Karta SD vs. SDHC
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Mam zamiar kupic nowa karte 4GB do swojego Canona 1000D. I tu pytanie. Co
    > zyskam, kupując SDHC w stosunku do zwyklej SD, z punktu widzenia

    Zyskujesz brak kompatybilności wstecznej pomiędzy SDHC a SD - jeśli 1000D
    obsługuje SDHC to drugi zysk jest taki, że górna granica pojemności karty to
    32GB. Większej jak 4GB na SD nie uświadczysz.

  • 3. Data: 2009-02-04 16:18:51
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zyskujesz brak kompatybilności wstecznej pomiędzy SDHC a SD - jeśli 1000D
    > obsługuje SDHC to drugi zysk jest taki, że górna granica pojemności karty
    > to 32GB. Większej jak 4GB na SD nie uświadczysz.

    Czyli jesli chce kupic 4GB, to nie zyskuje nic :) Dzieki za odpowiedz.

    P.S. 1000D obsluguje SDHC.

  • 4. Data: 2009-02-04 16:21:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Ajgor pisze:
    > Mam zamiar kupic nowa karte 4GB do swojego Canona 1000D. I tu pytanie. Co
    > zyskam, kupując SDHC w stosunku do zwyklej SD

    Karty nie hc w wersji 4GB sprawiają tylko problemy - czytniki tego nie
    chcą czytać i w ogóle, ani to wróbelek, ani ptak...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2009-02-04 17:10:02
    Od: Szymon Osiecki <s...@w...gazeta-pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Karty nie hc w wersji 4GB sprawiają tylko problemy - czytniki tego nie
    > chcą czytać i w ogóle, ani to wróbelek, ani ptak...

    To miałeś do czynienia z jakimiś kiepskimi kartami SD 4GB :P. Miałem
    kilka lat 4GB Transcenda SD w Canonie A610 i nie spotkałem
    czytnika/urządzenia w którym by nie chciała działać :).

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 6. Data: 2009-02-04 17:16:07
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Szymon Osiecki pisze:

    > To miałeś do czynienia z jakimiś kiepskimi kartami SD 4GB :P. Miałem
    > kilka lat 4GB Transcenda SD w Canonie A610 i nie spotkałem
    > czytnika/urządzenia w którym by nie chciała działać :).

    No właśnie o tej mówię i nawet nie wiem, czy istniała jakakolwiek inna
    4GB nie HC. Mam to specjalnie do Acera n311 i w starych czytnikach
    (nieobsługujących HC) nihuhu. Sprawdzałem kilka.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /pisząc słowo ''bomba'' dajesz pracę tajnym służbom - oni też chcą jeść!/

  • 7. Data: 2009-02-04 17:22:11
    Od: Szymon Osiecki <s...@w...gazeta-pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > No właśnie o tej mówię i nawet nie wiem, czy istniała jakakolwiek inna
    > 4GB nie HC. Mam to specjalnie do Acera n311 i w starych czytnikach
    > (nieobsługujących HC) nihuhu. Sprawdzałem kilka.

    Dziwność, bo ani A610, ani też czytniki, których kiedyś używałem nie
    obsługiwały HC a karta hulała bez zająknięcia nawet w 4Worldach za 5PLN.
    Jedyne co mi przychodzi do głowy, że może miałeś tego zwykłego Transcenda
    4GB, ja miałem wersję Turbo 133x.

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 8. Data: 2009-02-04 17:23:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Szymon Osiecki pisze:
> [...]
    > Jedyne co mi przychodzi do głowy, że może miałeś tego zwykłego Transcenda

    Na mojej stoi x150 :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ile kremówek zjadł papież?/

  • 9. Data: 2009-02-04 18:08:08
    Od: Szymon Osiecki <s...@w...gazeta-pl>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Na mojej stoi x150 :)

    Fakt ;), nie mam już tego A610, to już nic nie wiem :P.

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 10. Data: 2009-02-04 20:05:00
    Od: "basti78" <b...@o...pl>

    chyba nie bez powodu zaden inny producent oprócz transcendenta nie robił
    kart sc 4GB.....

    janko ma rację, ze to klony nie wiadomo po co, tylko problemy z nimi, mi 2
    karty poszły sie pier.......... ;) niestety jedna ze zdjeciami druga
    danymi.......

    ja dziekuje za taki bajer............

    zdecydowanie 4GB to juz SDHC - to standard do tego przeznaczony..........

    --

    Sebastian