-
31. Data: 2016-01-14 04:37:50
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"yabba" 5696e0db$0$688$6...@n...neostrada.pl
>> Mówili, że tak ma każdy samochód oparty o mcpherson.
> To tu już minęli się z prawdą.
Patrząc na rysunki z tego wątku -- chyba tak.
>> Spytałem, czy Volva za 350 tysięcy też -- odparli,
>> że nie tylko wszystkie Volva, ale wszystkie samochody
>> z mcphersonem. Wg nich są jakieś szczątkowe regulacje
>> typu obrót amortyzatora czy wymiana amortyzatora, ale
>> ogólnie -- po prostu samochód starzeje się...
> Ale wyszły Ci jakies problemy z geometrią zawieszenia czy
> tak tylko sobie rozmawiasz z mechanikami w ASO Volvo?
To był szef mechaników. Nie mam problemów z zawieszeniem.
>> Konstrukcja jednorazowa, ale tania.
> Mała ilość części jest wląśnie zaletą McPhersona. Ale wszystkie wymiary
> są tam ze sobą powiązane. Ruszysz jedno, to całość się rozjeźdża.
>>> Napiszę jeszcze raz: możliwość regulacji zależy od modelu samochodu.
>>> W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się śrubami mimośrodowymi.
>> A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
>> (to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)
> Chyba (nie pamiętam dokładnie i mogę zmyślać) dało się regulować
> długość zastrzału przedniego wahacza poprzez przekładanie
> podkładek z jednej strony silentbloku na drugą. Powodowało
> to przesuwanie koła względem górnego mocowania amortyzatora.
> Szczegół D na rysunku z linka:
> http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=45515&start=6
0
>>> Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być wyszczególnione.
--
.`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
.'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
32. Data: 2016-01-16 11:47:32
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
> Witam.
>
> Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki
> na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
> może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
> przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.
>
> Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:
>
> - jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
> - jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
> - ściąga auto na prawo
>
> No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
> pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
> Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.
>
> - nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
> wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.
>
> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
>
> Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
>
> Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
> wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?
>
> Z góry dzięki za porady.
>
Byłoby za pięknie...
Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać
takie łuuu, łuuu, łuuu :)
Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił miejscami.
Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej stronie. W
poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?
-
33. Data: 2016-01-16 13:26:55
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:569a1fc4$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
>> Witam.
>>
>> Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki
>> na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
>> może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
>> przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.
>>
>> Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:
>>
>> - jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
>> - jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
>> - ściąga auto na prawo
>>
>> No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
>> pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
>> Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.
>>
>> - nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
>> wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.
>>
>> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
>>
>> Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
>>
>> Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
>> wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?
>>
>> Z góry dzięki za porady.
>>
> Byłoby za pięknie...
>
> Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać takie
> łuuu, łuuu, łuuu :)
>
> Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił miejscami.
> Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej stronie. W
> poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?
Piasta i łożysko do sprawdzenia.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
34. Data: 2016-01-18 13:51:17
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-01-16 o 13:26, yabba pisze:
> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:569a1fc4$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
>>> Witam.
>>>
>>> Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki
>>> na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
>>> może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
>>> przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.
>>>
>>> Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:
>>>
>>> - jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
>>> - jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
>>> - ściąga auto na prawo
>>>
>>> No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
>>> pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi powiedzą.
>>> Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.
>>>
>>> - nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
>>> wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.
>>>
>>> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
>>>
>>> Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
>>>
>>> Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
>>> wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?
>>>
>>> Z góry dzięki za porady.
>>>
>> Byłoby za pięknie...
>>
>> Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać
>> takie łuuu, łuuu, łuuu :)
>>
>> Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił
>> miejscami. Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej
>> stronie. W poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?
>
> Piasta i łożysko do sprawdzenia.
>
Mogę kupić za 575 fag, za 460 snr/ntn albo z drugiej strony jest Tora,
która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych
droższych.
Ryzykować tą taniochę?
-
35. Data: 2016-01-18 14:00:31
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-01-18 o 13:51, twistedme pisze:
> W dniu 2016-01-16 o 13:26, yabba pisze:
>> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:569a1fc4$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
>>>> Witam.
>>>>
>>>> Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej uliczki
>>>> na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
>>>> może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
>>>> przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.
>>>>
>>>> Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:
>>>>
>>>> - jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
>>>> - jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
>>>> - ściąga auto na prawo
>>>>
>>>> No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
>>>> pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi
>>>> powiedzą.
>>>> Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.
>>>>
>>>> - nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
>>>> wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.
>>>>
>>>> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
>>>>
>>>> Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
>>>>
>>>> Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
>>>> wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu wymienić?
>>>>
>>>> Z góry dzięki za porady.
>>>>
>>> Byłoby za pięknie...
>>>
>>> Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać
>>> takie łuuu, łuuu, łuuu :)
>>>
>>> Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił
>>> miejscami. Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej
>>> stronie. W poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?
>>
>> Piasta i łożysko do sprawdzenia.
>>
> Mogę kupić za 575 fag, za 460 snr/ntn albo z drugiej strony jest Tora,
> która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
> 185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych
> droższych.
>
> Ryzykować tą taniochę?
aaa i jest napisane:
"TYLKO NA NASZEJ AUKCJI BIEŻNIA PIASTY JEST WZMACNIANA GŁĘBOKIM HARTOWANIEM"
-
36. Data: 2016-01-18 14:10:35
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:569cdfc3$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-01-16 o 13:26, yabba pisze:
>>> Byłoby za pięknie...
>>>
>>> Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać
>>> takie łuuu, łuuu, łuuu :)
>>>
>>> Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił
>>> miejscami. Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej
>>> stronie. W poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?
>>
>> Piasta i łożysko do sprawdzenia.
>>
> Mogę kupić za 575 fag, za 460 snr/ntn albo z drugiej strony jest Tora,
> która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
> 185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych
> droższych.
>
> Ryzykować tą taniochę?
Oczywiście, ktoś musi być beta testerem. :)
Jaki jest koszt wymiany łożyska?
--
Pozdrawiam,
yabba
-
37. Data: 2016-01-18 14:14:21
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:569ce1ee$0$641$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-01-18 o 13:51, twistedme pisze:
>> W dniu 2016-01-16 o 13:26, yabba pisze:
>>> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>>> news:569a1fc4$0$22841$65785112@news.neostrada.pl...
>>>> W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
>>>>> Witam.
>>>>>
>>>>> Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej
>>>>> uliczki
>>>>> na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat zakręt, być
>>>>> może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i uderzyło
>>>>> przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez przesady.
>>>>>
>>>>> Objaw poza zrytym rantem alufelgi jest taki:
>>>>>
>>>>> - jak jadę prosto to kierownica jest lekko skręcona w lewo
>>>>> - jak skręcę kierownicę i puszczę, to niby wraca, ale go nosi na boki
>>>>> - ściąga auto na prawo
>>>>>
>>>>> No i oczywiście zaczyna się mój ulubiony rajd po warsztatach :) W
>>>>> pierwszym gość mi powiedział, żebym pojechał sobie na SKP i mi
>>>>> powiedzą.
>>>>> Ok, mam "prawie znajomego" na takiej stacji więc pojechałem.
>>>>>
>>>>> - nic tu pod spodem nie widać, żeby było krzywe... Trzeba rozbierać
>>>>> wszystko po kolei i sprawdzać. Ale to za 2 tyg. bo mamy w pip roboty.
>>>>>
>>>>> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
>>>>>
>>>>> Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
>>>>>
>>>>> Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
>>>>> wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu
>>>>> wymienić?
>>>>>
>>>>> Z góry dzięki za porady.
>>>>>
>>>> Byłoby za pięknie...
>>>>
>>>> Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać
>>>> takie łuuu, łuuu, łuuu :)
>>>>
>>>> Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił
>>>> miejscami. Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej
>>>> stronie. W poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?
>>>
>>> Piasta i łożysko do sprawdzenia.
>>>
>> Mogę kupić za 575 fag, za 460 snr/ntn albo z drugiej strony jest Tora,
>> która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
>> 185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych
>> droższych.
>>
>> Ryzykować tą taniochę?
>
> aaa i jest napisane:
>
> "TYLKO NA NASZEJ AUKCJI BIEŻNIA PIASTY JEST WZMACNIANA GŁĘBOKIM
> HARTOWANIEM"
według niemieckiej/szwajcarskiej/japońskiej/amerykańskiej* technologii. :)))
* - niepotrzebne skreślić
--
Pozdrawiam,
yabba
-
38. Data: 2016-01-19 00:03:30
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Thu, 14 Jan 2016 04:27:52 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):
> "Tomasz Pyra" 1...@4...net
>
>>> A wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
>>> (to, co odpowiada za samoprostowanie kół i kontrowanie do wiatru bocznego)
>
>> To czy auto skręca pod wiatr czy z wiatrem, to akurat kwestia zbieżności :)
>
>> Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem.
>> Tył odwrotnie.
>
> Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?
Trochę pewnie też.
Powoduje że kierownica chętniej wraca do środka, czyli też chętniej będzie
się tego środka trzymać.
-
39. Data: 2016-01-19 13:31:40
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"Tomasz Pyra" 9...@4...net
>>> Zbieżny przód skręca pod wiatr, rozbieżny - z wiatrem.
>>> Tył odwrotnie.
>> Wyprzedzenie nie pomaga przy pchaniu bocznym?
> Trochę pewnie też.
Weź wózek sklepowy -- będziesz znał odpowiedź.
W takim sklepowym wózku sworzeń ma ujemne wyprzedzenie. :)
I jest tak dlatego, aby łatwo można było tym wózkiem sterować
nie poprzez skręcanie kół, ale poprzez skręcanie całego wózka.
W takim układzie (wózek przed sworzniem) koła wspomagają boczne
pchanie. Gdy sworzeń wyprzedza resztę (rower, motocykl, samochód)
boczne pchanie na karoserię ustawia koła w pozycji kontrowania.
> Powoduje że kierownica chętniej wraca do środka, czyli też
> chętniej będzie się tego środka trzymać.
Powoduje kontrowanie kół. Pochyła droga, boczny wiatr...
Popchnięcie siodełka roweru w prawo spowoduje skręcenie
koła w lewo. W sklepowym wózku jest odwrotnie, dzięki
czemu jest wrażliwy na pchanie przykładane nie do
kół, ale do ,,karoserii''.
Zbieżne koła po prostu ścierają się. :)
Ale że w trakcie jazdy mają (przynajmniej w Pannie Mercedes
tak było) tendencję do rozbiegania się, trzeba je ustawić
w lekkiej zbieżności.
--
.`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
.'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
40. Data: 2016-01-19 14:14:14
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2016-01-18 o 14:10, yabba pisze:
> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:569cdfc3$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2016-01-16 o 13:26, yabba pisze:
>>>> Byłoby za pięknie...
>>>>
>>>> Wszystko w zasadzie było ok do prędkości 80-90mk/h. Powyżej słychać
>>>> takie łuuu, łuuu, łuuu :)
>>>>
>>>> Pojechałem do wulkanizatora, wyważył mi koła i opony zamienił
>>>> miejscami. Zero poprawy, buczenie nadal tak samo, po tej samej
>>>> stronie. W poniedziałek jadę dalej diagnozować. Piasta?
>>>
>>> Piasta i łożysko do sprawdzenia.
>>>
>> Mogę kupić za 575 fag, za 460 snr/ntn albo z drugiej strony jest Tora,
>> która jest wg allegro najpopularniejsza i zarazem najtańsza - kosztuje
>> 185zł i ma 3 lata gwarancji w porównaniu do 2 lat w przypadku tych
>> droższych.
>>
>> Ryzykować tą taniochę?
>
>
> Oczywiście, ktoś musi być beta testerem. :)
> Jaki jest koszt wymiany łożyska?
>
80 zł.
Także w wypadku uszkodzona została piasta/łożysko. Po wymianie żadnych
efektów dźwiękowych. Teraz już wiem do czego to porównać :) Efekt był
taki jakbym powoli wjeżdżał i zjeżdżał kołem na ten namalowany
chropowatą/wypukłą farbą pasek, które czasem są namalowane na poboczach
jezdni.