-
11. Data: 2016-01-13 13:16:13
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
news:56963dc8$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
>W dniu 2016-01-13 o 13:01, yabba pisze:
>> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>> news:56963a2e$0$22836$65785112@news.neostrada.pl...
>>> W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
>>>> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
>>>> news:56962cdf$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
>>>>> W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
>>>>> I jak tu się nie wkurw&^%ć!
>>>>>
>>>>> Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają
>>>>> wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.
>>>>>
>>>>> Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie
>>>>> kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale
>>>>> dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście
>>>>> wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do
>>>>> sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji?
>>>>
>>> Nie wiedziałem, że mam zapytać :)
>>>
>>
>> Chociażby z ciekawości się dowiedzieć, co było uszkodzone i opisać na
>> grupie rozwiązanie tego problemu dla następnych pechowców.
>> A tak mamy tylko duży opis problemu, pstryk i magicznie naprawione.
>>
> Nie sądziłem, że konieczność ustawienia zbieżności jest traktowana jako
> awaria, skoro da się wyregulować :) Raczej właśnie jako regulacja, więc
> nie dopytywałem...
>
> Cytuję co mi powiedział:
>
> "Amortyzatory są w porządku, bo sprawdzałem kąty i są zgodne z książką.
> Geometria była przestawiona, być może wózek (?) dostał, zrobiły się jakieś
> naprężenia, ale dało się to wszystko wyregulować i nic nie ściąga, jak by
> jeszcze coś było nie tak, to proponuję wyważyć koło, ale jak się
> przejechałem, to dla mnie jest wszystko ok."
>
Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż
zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany elementów.
Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać
elementy.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
12. Data: 2016-01-13 19:46:25
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." 569613c9$0$702$6...@n...neostrada.pl
> Geometria komputerowa moze sporo powiedziec,
"twistedme" 56960ac3$0$653$6...@n...neostrada.pl
> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
regulacji poza zbieżnością. :) To jednorazówki -- skrzywisz coś,
przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu. Zanim
kupisz, możesz wymienić amortyzator. Ponoć można czasami taki
amortyzator jakoś obrócić...
W Pannie Mercedes jest pełne regulacje:
przód: zbieżność, pochylenie i wyprzedzenie
tył: zbieżność i pochylenie
ale tylne koła są trudne (potrzebne są pogięte klucze) do regulacji.
--
.`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
.'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
13. Data: 2016-01-13 20:00:36
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"yabba" 56963f07$0$690$6...@n...neostrada.pl
> Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż
zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez
> wymiany elementów.
> Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać elementy.
Ponoć wszystkie mcphersony pozbawione są regulacji wyprzedzenia
sworznia i pochylenia kół. W razie czego pozostaje:
obrót amortyzatora, wymiana amortyzatora, gięcie/prostowanie u blacharza,
wymiana samochodu
To ponoć samonośne konstrukcje bez (choćby szczątkowej) ramy.
--
.`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
.'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
14. Data: 2016-01-13 20:12:27
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n76625$2e0$...@n...news.atman.pl...
"J.F." 569613c9$0$702$6...@n...neostrada.pl
>> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
>W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
>Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
>Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
>ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia.
geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa, tylko ze, poza
zbieznoscia, nieustawialne.
Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie
daloby sie przestawic :-)
>W salonie powiedziano mi,
>że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
>regulacji poza zbieżnością. :)
WIdac trzeba kupic drozsze
http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top
-mounts-sway-bars/
>To jednorazówki -- skrzywisz coś,
>przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.
Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale i samochod daje sie
wyprostowac :-)
J.
-
15. Data: 2016-01-13 20:41:28
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"J.F." 5696a1a0$0$660$6...@n...neostrada.pl
> geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa, tylko ze, poza zbieznoscia,
nieustawialne.
No właśnie. :)
> Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie daloby sie
przestawic :-)
Niby tak, ale zdecydowanie łatwiej skosić niż wyprostować. :)
>>W salonie powiedziano mi,
>>że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
>>regulacji poza zbieżnością. :)
> WIdac trzeba kupic drozsze
> http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top
-mounts-sway-bars/
Co to jest wychylenie koła?
Umożliwiają one ustawienie pochylenia koła,
w niektórych zestawach również regulację wychylenia koła.
I jak dokonuje się tej regulacji? Krzywkami? Śrubami? Bezstopniowo?
>>To jednorazówki -- skrzywisz coś,
>>przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.
> Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale i samochod daje sie wyprostowac :-)
Lecz niekoniecznie poprzez regulację geometrii.
--
.`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
.'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
16. Data: 2016-01-13 20:52:22
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:n766ug$38q$1@node1.news.atman.pl...
>
> "yabba" 56963f07$0$690$6...@n...neostrada.pl
>
>> Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej
>> niż zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany
>> elementów.
>> Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać
>> elementy.
>
> Ponoć wszystkie mcphersony pozbawione są regulacji wyprzedzenia
> sworznia i pochylenia kół. W razie czego pozostaje:
>
> obrót amortyzatora, wymiana amortyzatora, gięcie/prostowanie u
> blacharza, wymiana samochodu
>
> To ponoć samonośne konstrukcje bez (choćby szczątkowej) ramy.
>
Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I
oraz II była regulacja pochylenia koła.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
17. Data: 2016-01-13 20:59:09
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
"yabba" 5696a9f0$0$688$6...@n...neostrada.pl
> Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II
była regulacja pochylenia koła.
Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
amortyzatora? Jest regulacja śrubami, czy jakaś skokowa?
--
.`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
.'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
`-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....
-
18. Data: 2016-01-13 21:13:55
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
napisał w wiadomości news:n76aah$6nv$1@node1.news.atman.pl...
>
> "yabba" 5696a9f0$0$688$6...@n...neostrada.pl
>
>> Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie
>> I oraz II była regulacja pochylenia koła.
>
> Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
> amortyzatora? Jest regulacja śrubami, czy jakaś skokowa?
>
Niekoniecznie Cię okłamali. Twoje Volvo może mieć nieregulowalne kąty.
Napiszę jeszcze raz: możliwość regulacji zależy od modelu samochodu.
W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się śrubami
mimośrodowymi.
Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być
wyszczególnione.
--
Pozdrawiam,
yabba
-
19. Data: 2016-01-13 22:13:35
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-01-13 o 20:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
>(...)
> Co to jest wychylenie koła?
>
> Umożliwiają one ustawienie pochylenia koła,
> w niektórych zestawach również regulację wychylenia koła.
>
(...)
Może jak w helikopterze: przechył, wychył i pochył ;)
--
Pozdrawiam.
Adam
-
20. Data: 2016-01-13 22:56:16
Temat: Re: uderzenie bokiem
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n7699e$5kq$...@n...news.atman.pl...
"J.F." 5696a1a0$0$660$6...@n...neostrada.pl
>>>W salonie powiedziano mi,
>>>że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
>>>regulacji poza zbieżnością. :)
>> WIdac trzeba kupic drozsze
>> http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top
-mounts-sway-bars/
>I jak dokonuje się tej regulacji? Krzywkami? Śrubami? Bezstopniowo?
tak jak widac - przestawia sie nieco gorny punkt mocowania amora, tzn
pardon - kolumny McPhersona.
>>>To jednorazówki -- skrzywisz coś,
>>>przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.
>> Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale i samochod daje sie
>> wyprostowac :-)
>Lecz niekoniecznie poprzez regulację geometrii.
Nic na sile, wszystko mlotkiem :-)
J.