eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyuderzenie bokiem
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 11. Data: 2016-01-13 13:16:13
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:56963dc8$0$644$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 2016-01-13 o 13:01, yabba pisze:
    >> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >> news:56963a2e$0$22836$65785112@news.neostrada.pl...
    >>> W dniu 2016-01-13 o 12:28, yabba pisze:
    >>>> Użytkownik "twistedme" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>>> news:56962cdf$0$22843$65785112@news.neostrada.pl...
    >>>>> W dniu 2016-01-13 o 09:28, twistedme pisze:
    >>>>> I jak tu się nie wkurw&^%ć!
    >>>>>
    >>>>> Pojechałem na 3. konkurencyjną stację. I powiedziałem, że mają
    >>>>> wszystko sprawdzić, bo nie jestem pewny diagnozy.
    >>>>>
    >>>>> Amortyzatory oczywiście książkowo - twierdził, że sprawdzone wszystkie
    >>>>> kąty i są idealne. Powiedział, że geometria była przestawiona, ale
    >>>>> dało się to bez problemu skorygować. Kierownica już się oczywiście
    >>>>> wyprostowała i nie ściąga. Także dam tylko felgę do naprawy, oponę do
    >>>>> sprawdzenia, wyważę i myślę, że temat zamknięty.
    >>>>>
    >>>>
    >>>>
    >>>> Który kąt był przestawiony i wymagał regulacji?
    >>>>
    >>> Nie wiedziałem, że mam zapytać :)
    >>>
    >>
    >> Chociażby z ciekawości się dowiedzieć, co było uszkodzone i opisać na
    >> grupie rozwiązanie tego problemu dla następnych pechowców.
    >> A tak mamy tylko duży opis problemu, pstryk i magicznie naprawione.
    >>
    > Nie sądziłem, że konieczność ustawienia zbieżności jest traktowana jako
    > awaria, skoro da się wyregulować :) Raczej właśnie jako regulacja, więc
    > nie dopytywałem...
    >
    > Cytuję co mi powiedział:
    >
    > "Amortyzatory są w porządku, bo sprawdzałem kąty i są zgodne z książką.
    > Geometria była przestawiona, być może wózek (?) dostał, zrobiły się jakieś
    > naprężenia, ale dało się to wszystko wyregulować i nic nie ściąga, jak by
    > jeszcze coś było nie tak, to proponuję wyważyć koło, ale jak się
    > przejechałem, to dla mnie jest wszystko ok."
    >

    Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż
    zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany elementów.
    Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać
    elementy.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 12. Data: 2016-01-13 19:46:25
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." 569613c9$0$702$6...@n...neostrada.pl

    > Geometria komputerowa moze sporo powiedziec,

    "twistedme" 56960ac3$0$653$6...@n...neostrada.pl

    > Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

    W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
    Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
    Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
    ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia. W salonie powiedziano mi,
    że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
    regulacji poza zbieżnością. :) To jednorazówki -- skrzywisz coś,
    przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu. Zanim
    kupisz, możesz wymienić amortyzator. Ponoć można czasami taki
    amortyzator jakoś obrócić...

    W Pannie Mercedes jest pełne regulacje:

    przód: zbieżność, pochylenie i wyprzedzenie
    tył: zbieżność i pochylenie

    ale tylne koła są trudne (potrzebne są pogięte klucze) do regulacji.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 13. Data: 2016-01-13 20:00:36
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "yabba" 56963f07$0$690$6...@n...neostrada.pl

    > Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej niż
    zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez
    > wymiany elementów.
    > Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać elementy.

    Ponoć wszystkie mcphersony pozbawione są regulacji wyprzedzenia
    sworznia i pochylenia kół. W razie czego pozostaje:

    obrót amortyzatora, wymiana amortyzatora, gięcie/prostowanie u blacharza,
    wymiana samochodu

    To ponoć samonośne konstrukcje bez (choćby szczątkowej) ramy.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 14. Data: 2016-01-13 20:12:27
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n76625$2e0$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 569613c9$0$702$6...@n...neostrada.pl
    >> Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"

    >W takim zawieszeniu jest jakaś ,,geometria''?
    >Pytam tylko -- jeszcze nie drwię. :)
    >Panna Mercedes miała ,,geometrię'', ale od kiedy mam Volvo, nie
    >ma mowy o ,,geometrii'' zawieszenia.

    geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa, tylko ze, poza
    zbieznoscia, nieustawialne.

    Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie
    daloby sie przestawic :-)

    >W salonie powiedziano mi,
    >że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
    >regulacji poza zbieżnością. :)

    WIdac trzeba kupic drozsze
    http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top
    -mounts-sway-bars/

    >To jednorazówki -- skrzywisz coś,
    >przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.

    Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale i samochod daje sie
    wyprostowac :-)

    J.


  • 15. Data: 2016-01-13 20:41:28
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "J.F." 5696a1a0$0$660$6...@n...neostrada.pl

    > geometria jak najbardziej jest, wszyskie parametry sa, tylko ze, poza zbieznoscia,
    nieustawialne.

    No właśnie. :)

    > Ale nie ma takiej rzeczy, ktorej odpowiednio ciezkim mlotkiem nie daloby sie
    przestawic :-)

    Niby tak, ale zdecydowanie łatwiej skosić niż wyprostować. :)

    >>W salonie powiedziano mi,
    >>że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
    >>regulacji poza zbieżnością. :)

    > WIdac trzeba kupic drozsze
    > http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top
    -mounts-sway-bars/

    Co to jest wychylenie koła?

    Umożliwiają one ustawienie pochylenia koła,
    w niektórych zestawach również regulację wychylenia koła.

    I jak dokonuje się tej regulacji? Krzywkami? Śrubami? Bezstopniowo?

    >>To jednorazówki -- skrzywisz coś,
    >>przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.

    > Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale i samochod daje sie wyprostowac :-)

    Lecz niekoniecznie poprzez regulację geometrii.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 16. Data: 2016-01-13 20:52:22
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał w wiadomości news:n766ug$38q$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > "yabba" 56963f07$0$690$6...@n...neostrada.pl
    >
    >> Z jego słów wnioskuję, że coś się jednak ugięło od uderzenia, ale mniej
    >> niż zakresie możliwej regulacji. Dlatego obeszło się bez wymiany
    >> elementów.
    >> Są samochody, gdzie nie ma regulacji niektórych kątów i trzeba wymieniać
    >> elementy.
    >
    > Ponoć wszystkie mcphersony pozbawione są regulacji wyprzedzenia
    > sworznia i pochylenia kół. W razie czego pozostaje:
    >
    > obrót amortyzatora, wymiana amortyzatora, gięcie/prostowanie u
    > blacharza, wymiana samochodu
    >
    > To ponoć samonośne konstrukcje bez (choćby szczątkowej) ramy.
    >


    Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I
    oraz II była regulacja pochylenia koła.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 17. Data: 2016-01-13 20:59:09
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "yabba" 5696a9f0$0$688$6...@n...neostrada.pl

    > Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie I oraz II
    była regulacja pochylenia koła.

    Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
    amortyzatora? Jest regulacja śrubami, czy jakaś skokowa?

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 18. Data: 2016-01-13 21:13:55
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał w wiadomości news:n76aah$6nv$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > "yabba" 5696a9f0$0$688$6...@n...neostrada.pl
    >
    >> Zakres możliwych regulacji zależy od modelu samochodu. W Samarze i Golfie
    >> I oraz II była regulacja pochylenia koła.
    >
    > Czyli w Volvo okłamali mnie? Czy może ta regulacja to obrót
    > amortyzatora? Jest regulacja śrubami, czy jakaś skokowa?
    >


    Niekoniecznie Cię okłamali. Twoje Volvo może mieć nieregulowalne kąty.
    Napiszę jeszcze raz: możliwość regulacji zależy od modelu samochodu.
    W tych co widziałem, to pochylenie koła regulowało się śrubami
    mimośrodowymi.

    Poszukaj instrukcji serwisowej do Volvo i tam powinno to być
    wyszczególnione.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 19. Data: 2016-01-13 22:13:35
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-01-13 o 20:41, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >(...)
    > Co to jest wychylenie koła?
    >
    > Umożliwiają one ustawienie pochylenia koła,
    > w niektórych zestawach również regulację wychylenia koła.
    >
    (...)

    Może jak w helikopterze: przechył, wychył i pochył ;)


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 20. Data: 2016-01-13 22:56:16
    Temat: Re: uderzenie bokiem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:n7699e$5kq$...@n...news.atman.pl...
    "J.F." 5696a1a0$0$660$6...@n...neostrada.pl
    >>>W salonie powiedziano mi,
    >>>że żadne mcphersony (nawet te za 350 tysięcy pln) nie mają :)
    >>>regulacji poza zbieżnością. :)

    >> WIdac trzeba kupic drozsze
    >> http://www.kw-suspensions.pl/kw-clubsport-unibal-top
    -mounts-sway-bars/

    >I jak dokonuje się tej regulacji? Krzywkami? Śrubami? Bezstopniowo?

    tak jak widac - przestawia sie nieco gorny punkt mocowania amora, tzn
    pardon - kolumny McPhersona.

    >>>To jednorazówki -- skrzywisz coś,
    >>>przestawisz -- i masz powód do kupna nowego samochodu.
    >> Zalezy co skrzywisz - amor, wahacz ... ale i samochod daje sie
    >> wyprostowac :-)
    >Lecz niekoniecznie poprzez regulację geometrii.

    Nic na sile, wszystko mlotkiem :-)



    J.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: