    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: uderzenie bokiem
    Date: Wed, 13 Jan 2016 10:07:18 +0100

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Klasyk. Śnieg na drodze, pod śniegiem lód, wjeżdżałem z bocznej
    >uliczki na tą główną oblodzoną, która jest pod kątem, bo to akurat
    >zakręt, być może za dużo ułańskiej fantazji, auto ześlizgnęło się i
    >uderzyło przednim prawym kołem w krawężnik. Dość mocno, ale znowu bez
    >przesady.

    >Trzeci warsztat: "Skrzywiony mcpherson, do wymiany"
    >Dopytałem, czy chodzi o amortyzatory. Tak.
    >Co sądzicie o tej diagnozie? Na co zwrócić uwagę? Skłaniam się do
    >wymiany od razu po obu stronach, tak? Czy coś jeszcze od razu
    >wymienić?

    Pojechac do czwartego i piatego, az trafic na takiego co powie "o, tu
    widac".

    Pierwsza sprawa - mogla sie skrzywic sama felga. Auto na podnosnik,
    pokrecic kolem, zobaczyc czy nie bije.

    Dalej - od takiego uderzenia najbardziej obrywa wahacz. Ewentualnie
    punkty mocowania i rama.
    Skutek uboczny - przestawiona zbieznosc.
    Wygiecie amora ... imo - mozliwe, ale dosc malo prawdopodobne.
    Jeszcze kwestia konstrukcji, czy tam nie ma jakis polaczen, ktore
    moglyby sie przestawic - ktos tu ostatnio pokazywal obejme kolumny,
    ktora trzymala sie na srubach, ale otwory miala sporo wieksze.

    Geometria komputerowa moze sporo powiedziec, ale jesli cos
    pokrzywione, to szkoda placic dwa razy. Ale moze wystarczy tylko
    zbieznosc wyregulowac.

    J.