  • Data: 2009-03-09 14:14:01
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak osiągnąć w Atmedze sprzętowy pomiar
    > impulsu na wejściu tak jak można to zrobic w 8051 ustawiając GATE=1 w
    > rejestrze TMOD - impuls podany na INT? (dla ułatwienia link z opisem
    > liczników: http://riad.usk.pk.edu.pl/~mlankosz/uc/uc_inst07.pdf
    )

    Uniwersalnie - wykorzystac pin wyzwalany zboczem do generowania
    przerwania, w ktorym odczytujesz timer. Inna opcja - taktowac timer
    zewnetrznym przebiegiem zegarowym, ustawic go tak, zeby generowal
    przerwanie przy zadanej wartosci i w procedurze obslugi odczytywac czas.
    W zaleznosci od uzytego timera sa inne opcje.
    Mozna wykorzystac pin input capture pin do wyzwolenia timera, mozna go
    wyzwolic takze z komparatora.
    Szczegoly w datasheecie (wzorowalem sie na ATMega128).