  • Data: 2009-03-09 18:35:41
    Temat: Re: uC poczatek
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wszyscy wiemy, że zwykły 8051 dzieli zegar przez 12, więc jakie to ma
    > znaczenie dla programisty? Porównuj 8051 12MHz z AVR 1MHz. Owszem, w
    > konsekwencji możemy uzyskać znacznie szybszy AVR, ale do rzetelnego
    > porównania muszą być zachowane podobne warunki.

    To jest rzetelne porownanie. Masz jakas '51 z ktorej wycisniesz 20-30
    MIPSow? Co procesor robi wewnetrznie nic mnie nie interesuje, moga tam
    mawet byc krasnoludki, mnie interesuje (w tym wypadku) mozliwy do
    uzyskania czas odpowiedzi. Napisales oczywista bzdure, ze AVR moze
    zgubic impuls, ktory '51 zmierzy.
    Nie znam za dobrze '51, ale patrzac na przyklad timerow z linka, ktory
    podales to w porownaniu z timerami w AVR sa one wrecz prymitywne.

    > Nawet dzisiaj można sobie wyobrazić jakieś zastosowania - program może
    > sam siebie modyfikować.

    Tyle, ze jest to malo zgodne z dobra praktyka programowania i bardzo
    trudne do zaimplementowania w jezyku wyzszego poziomu. Mozna to
    potraktowac jako ciekawostke, bez znaczenia. Chyba, ze znasz jakis
    przyklad gdzie taki feature jest niezbedny/ulatwia zycie. Poprosze o
    przyklad.

    > Mam uraz do stałych w AVR. A o priorytecie przerwań niczego nie
    > napiszesz? ;-)

    A podasz jakis przyklad w ktorym priorytety przerwan sa niezbedne?
    Zawsze moge w pierwszej instrukcji odblokowac przerwania, co przy
    predkosci AVRa spowoduje, ze bede gotowy na jego przyjecie zanim uklad
    przerwan w '51 zdecyduje co zrobic z pierwszym.

    > Nie zapominajmy, że 8051 to konstrukcja lat 70, ale ciągle trzyma się
    > świetnie. AVR to jeden producent, dzisiaj jest, jutro może nie być.

    Podobnie jak PIC i kilka innych niszowych procesorow.
    Nawet jesli Atmel by padl to przeciez ich patenty/technologia nie
    znikna. Jest rynek to ktos bedzie to kontynuowal.