    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 12 Apr 2013 03:33:38 -0700 (PDT)
    <kk5vdd$mds$1@node2.news.atman.pl> <kk63ao$v06$3@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    <kk693u$vtv$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <kk8abm$l6m$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@p...pl.invalid>
    <kk8iej$tdk$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    Subject: Re: tzw prostownik a napiecie
    From: k...@g...com

    W dniu piątek, 12 kwietnia 2013 11:30:52 UTC+2 użytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisał:

    > Jak ma niemłody akumulator i nie chce doprowadzić do całkowitej
    >
    > padliny, to dobrze, że ładuje co tydzień. Przynajmniej mu się nie
    >
    > zasiarczy. Poza tym 40mA wziąłem z sufitu - jego samochód może żreć
    >
    > więcej.
    >

    > Mój samochód po 2 tygodniach bez jazdy potrafi odmówić kolaboracji,
    >
    > jeśli nie uda się odpalić za pierwszym razem. A się czasem zapomnę i
    >
    > potrafię odpalać od razu zamiast poczekać aż pompa paliwa dobrze
    >
    > odpowietrzy układ. Ale to staruszek jest.
    >

    > --
    >
    > Best regards,

> [...]

    Nie jest stary. Ma półtora roku. Wpompowanie w niego tygodniowo 5Ah to uzupełnienie
    jego samorozładowania. Poza tym zimą akumulator ma ciężko. Taki co był przed
    odpaleniem podłączony pod napięcie bo trudno mówić że prąd jakiś był bo przy 90Ah
    400mA prądu to prawie tyle co nic ma dużo lżej. Jak bym co drugi dzień nim jeździł po
    5 kilometrów to bym nic nie robił. Ale on czasami stoi 3 tygodnie i potem jedzie 10
    kilometrów rozłożone na 4 razy. Mnie nie chodzi żeby jakoś specjalnie oszczędzać
    akumulator. Jak pokaże że zdycha to go wymienię na nowy. Samochód ma być w pełnej
    gotowości bo dzięki niemu na czymś innym zarabiam kasę.