  • 21. Data: 2014-04-03 16:02:38
    Temat: Re: tymczasowe zasilanie garażu w 220V
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-04-03 00:59, Pszemol pisze:
    > "MiSter" <U...@w...pl> wrote in message
    >
    > Oj, jaki niemiły komentarz... czemu tak niekulturalnie?

    > Właśnie dlatego nie podaję odległości bo to ja podejmę ostateczną decyzję.

    Pojechałeś teraz w stylu identyfikatora. Powinieneś podać odległość i
    moc, ktoś może by ci poradził konkretnie i sam byś podjął decyzję.
    A tak to możesz liczyć na rady żebyś sobie postawił linię 400kV.

    > Celem dyskusji miało być raczej wybadanie czy ktoś to kiedyś zrobił
    > za pomocą transformatorów czy byłem z tym pomysłem pierwszy

    Transformatory i kabel na wyższe napięcie będzie kosztować znacznie
    więcej niż kabel z grubszymi przewodami. A poza tym spawarka inwertorowa
    radzi sobie dobrze ze spadkiem napięcia na długim przedłużaczu, a
    zamiast zwykłej wiertarki weź sobie akumulatorową.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2014-04-03 16:09:30
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 kwietnia 2014 16:02:38 UTC+2 użytkownik Mario napisał:

    > Pojechałeś teraz w stylu identyfikatora. Powinieneś podać odległość i

    > --
    >
    > pozdrawiam
    >
    > MD

    Temat i pytanie są tak idiotyczne że wytłumaczeniem może być tylko 1 kwietnia. jeśli
    jednak nie jest to związane z 1 kwietnia to trzeba się zastanowić czy twórca tematu
    komuś dyktował. Bo jest prawie niemożliwe żeby ktoś zadający takie pytania potrafił
    pisać.

  • 23. Data: 2014-04-03 18:33:14
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    > Można też wszystko olać i zrobić elektrownię szczytowo-pompową.
    > Wtedy nie trzeba będzie nawet wpuszczać przewodu do tego szlauchu.

    Uważaj, bo powstanie jeszcze pytanie, czy z turbiny będzie można zasilić
    wiertarkę i jednocześnie pompę, która z powrotem tą wodę przeleje do
    górnego zbiornika ;)
    Co, wiadrem będzie przelewał?

    --
    Michał

  • 24. Data: 2014-04-03 18:59:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Uważaj, bo powstanie jeszcze pytanie, czy z turbiny będzie można
    > zasilić wiertarkę i jednocześnie pompę, która z powrotem tą wodę
    > przeleje do górnego zbiornika ;)
    > Co, wiadrem będzie przelewał?

    W takim razie rozwiązaniem jest elektrownia szczynowo-pompowa
    (z doładowaniem wewnętrznym) zamiast szczytowo-pompowej.

    Jarek

    --
    "Ne lejem, ne lejem. Ne lejem, ne lejem. Zabrali nam pisuar. Zabrali
    nam wszystkie rurki, zakręcili wszystkie kurki. Zabrali nam pisuar."

  • 25. Data: 2014-04-04 19:07:17
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Marek Dyjor wrote:

    > kupić kabel ziemny 3 x 2.5 mm2 i masz

    a produkuje się takie cienkie? bo o ile dobrze pamietam to normy nie
    przewidują takich cienkich kabli ziemnych

    jeffrey

  • 26. Data: 2014-04-04 19:16:01
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 2 Apr 2014 14:35:58 +0200, WOJO napisał(a):

    > Mam osobiście przedłużacz 100m 2x1,5mm2. Kiedyś potrzebowałem pospawać
    > odległy fragment metalu.
    > Spawarka ruszyła i pospawałem. Przedłużacz się zrobił ciepły, ale dał radę.
    > Nie pamiętam prądu tej spawarki, ale idę o zakład, że Twoja wiertarka ma
    > mniejszy.

    Inwertorówka się byle jakim zasilaniem zadowoli, to jedna z jej zalet.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 27. Data: 2014-04-04 19:17:57
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 3 Apr 2014 06:24:23 -0700 (PDT), Zachariasz Dorożyński
    napisał(a):

    > W dół działało.

    Zacznij do jasnego gwinta w końcu ciąć cytaty jak normalny człowiek -
    czy to takie skomplikowane?!
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 28. Data: 2014-04-04 19:18:58
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 03 Apr 2014 07:44:21 +0200, uzytkownik napisał(a):

    > Poza tym podwyższonego napięcia nie "wciśniesz" w standardowy
    > przewód/kabel bo ich wytrzymałość napięciowa jest zbyt niska 450/750V.

    Przewody ziemne (kable) na ogół są na nieco wyższe napięcia produkowane,
    0,6/1kV.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 29. Data: 2014-04-04 19:50:27
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 4 kwietnia 2014 19:17:57 UTC+2 użytkownik badworm napisał:

    > Zacznij do jasnego gwinta w końcu ciąć cytaty jak normalny człowiek -
    >
    > czy to takie skomplikowane?!
    >
    > --
    >
    > Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kropek}pl
    >
    > GG#2400455 ICQ#320399066

    Kiedyś i tak zmienisz czytnik na taki co sam tnie cytaty. To po co ja mam robić w tym
    zakresie jakieś ruchy? Zmienisz czytnik problem zniknie. To Twój problem nie mój. Coś
    w temacie masz do napisania czy tylko jesteś tutaj ormowcem co porządku pilnuje? Nie
    pasuje to nie czytaj. Przymusu nie ma. Możesz sobie na Elektrodę iść. Tam dział
    moderacji jest dobrze rozwinięty. Na pewno znajdzie się dla ciebie miejsce.

  • 30. Data: 2014-04-05 01:34:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "badworm" <n...@p...pl> wrote in message

    > Zacznij do jasnego gwinta w końcu ciąć cytaty jak normalny człowiek -
    > czy to takie skomplikowane?!

    Kogutka przerasta skonfigurowanie JAKIEGOKOLWIEK czytnika,
    dlatego zdany jest na łaskę i niełaskę Googla, który tak właśnie
    to olewa... Kogutek mógłby sobie zadać trochę trudnu aby
    pokasować trochę cytatów, ale jest na to zbyt leniwy lub głupi
    i lenistwem głupotę próbuje maskować... Na jedno wychodzi.