  • 11. Data: 2010-03-14 22:54:46
    Temat: Re: tvn 16/9
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:

    > Zrób sobie bardzo optymistyczne założenie, że w latach 2005-2006
    > sprzedawano po pół miliona,

    A wcześniej 16:9 nie było?
    Ciekawe że ja mam od 2004 16:9 LCD, a tv wymieniałem chyba jako ostatni ze
    znajomych.
    Reszta już DUŻO wcześniej pokupowała panoramiczne kineskopowce.
    Nie znam chyba nikogo kto po 2000 roku kupił duży 4:3.

    Zresztą spokojnie można założyć, że z 15 mln, spora część to drugi lub
    trzeci tv, czyli z dużym prawdopodobieństwem w salonie mają tv panoramiczny.
    Jak myślisz, co ludzie wolą, mieć czarne pasy na górze w kuchni, czy po
    bokach w salonie?

  • 12. Data: 2010-03-14 23:15:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-14 23:54, Cavallino wrote:

    > A wcześniej 16:9 nie było?
    > Ciekawe że ja mam od 2004 16:9 LCD, a tv wymieniałem chyba jako ostatni
    > ze znajomych.

    Opublikowane dane twierdzą, że przed 2005 sprzedaż LCD była na poziomie
    poniżej 10%.

> [...]
    >
    > Zresztą spokojnie można założyć, że z 15 mln, spora część to drugi lub
    > trzeci tv, czyli z dużym prawdopodobieństwem w salonie mają tv

    Ok. 70% gospodarstw domowych ma jeden telewizor. Czyli mniej więcej
    połowa z tych 15 milionów, i pewnie jest to sprzęt kupiony kilka lat
    temu (zubożenie społeczeństwa itepe itede). Czyli - patrząc w sufit -
    połowa gospodarstw ma jeszcze telewizor 4;3, co pokrywa się z 5 mln
    plaskaczy i szerokich kineskopów ;)

    > Jak myślisz, co ludzie wolą, mieć czarne pasy na górze w kuchni, czy po
    > bokach w salonie?

    Nie wiem, u mnie kuchnia i salon stanowi jedną całość :-P

  • 13. Data: 2010-03-14 23:22:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hnjqn7$t5k$1@news.onet.pl...

    > Opublikowane dane twierdzą, że przed 2005 sprzedaż LCD była na poziomie
    > poniżej 10%.

    I co w związku z tym?
    Cały czas popełniasz błąd w założeniach, utożsamiając 16:9 z LCD.

    > Ok. 70% gospodarstw domowych ma jeden telewizor. Czyli mniej więcej połowa
    > z tych 15 milionów,

    Ano właśnie.
    Czyli już nie 15 jest wartością wyjściową, a dużo mniej.

    > Czyli - patrząc w sufit - połowa gospodarstw ma jeszcze telewizor 4;3

    Ale problem nie jest w tym, ilu ma tv 4:3, tylko ilu NIE MA tv 16:9.
    Obstawiam że na dziś jest to mniejszość.
    Zresztą nawet jakby było inaczej, to i tak OBECNIE letterbox muszą oglądać,
    a co za tym idzie nie zobaczą różnicy.

    Więc prawdziwy problem to gospodarstwa domowe posiadające WYŁĄCZNIE tv 4:3
    które nie poradzą sobie z wyświetleniem anamorficznego 16:9.
    Strzelam - ich ilość jest w granicach błędu statystycznego, jako że
    wszystkie tv jakie widuję, a są z początku lat 90-tych radzą sobie z takim
    formatem prawidłowo.

    > Nie wiem, u mnie kuchnia i salon stanowi jedną całość :-P

    U mnie też.
    Ale tam gdzie jest inaczej ludziska wolą mieć porządny obraz na nowym LCD,
    niż na starym Elektronie w kuchni. ;-)

  • 14. Data: 2010-03-14 23:39:18
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-15 00:22, Cavallino wrote:

    > Ano właśnie.
    > Czyli już nie 15 jest wartością wyjściową, a dużo mniej.

    > Ale problem nie jest w tym, ilu ma tv 4:3, tylko ilu NIE MA tv 16:9.
    > Obstawiam że na dziś jest to mniejszość.

    Opuściłem słowo "wyłącznie".

> [...]
    > Strzelam - ich ilość jest w granicach błędu statystycznego, jako że
    > wszystkie tv jakie widuję, a są z początku lat 90-tych radzą sobie z

    Ale tu nie chodzi o to, co robi telewizor, tylko co robi operator
    dostaczający sygnał. Moją decyzję o definitywnym rozstaniu się z Aster
    sprowokowało wprowadzenie przez stacje TVN formatu 16:9, a mój operator
    nadawał to w sposób conajmniej zaskakujący.
    I znowu liczby: 20% ogląda wyłacznie sygnał naziemny, a tam występuje
    szaleństwo Majki Skowron. Kablówki? Nie wiem, czasami widzę u znajomych,
    ale większość ma włączony system pogrubiania najchudszej nawet modelki :-)
    TVsat jak dotąd nadawały w miarę poprawnie, oczywiście na wyjściu HDMI,
    ale... Właśnie w tej chwili TVN HD nadaje w formacie... anamorficznym
    wsadzonym na stałe w format 4:3. Koszmar...

  • 15. Data: 2010-03-15 01:06:25
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Reszta już DUŻO wcześniej pokupowała panoramiczne kineskopowce.

    i do dziś oglądają z upodobaniem spłaszczony obraz :)

  • 16. Data: 2010-03-15 06:19:45
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > A skąd te dane?

    z wystawy sklepowej :)
    pzdr
    GL

  • 17. Data: 2010-03-15 07:21:07
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    jerzu pisze:

    > Bo nadawcy mają w dupie postęp techniczny.

    przesadzasz. prawie wszystkie tvn-ny idą w 16:9, ale nie wszyskie
    materiały są zapisane w w tym formacie.
    tvp1 i 2 też robi postępy - wyjątkiem jest info co ma format do dupy.
    polsatów nie mam więc nie wiem, ale jak pamiętam kiedy dostępny był
    polsat2 to już był w 16:9.

    To samo kablówki. Część

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 18. Data: 2010-03-15 08:33:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Padre" <P...@n...net> napisał w wiadomości

    > i do dziś oglądają z upodobaniem spłaszczony obraz :)

    Zgadza się.
    Najśmieszniejsze że jak zobaczą normalnie (tzn. z pasami po bokach)
    wyświetlany 4:3 u kogoś, to z miejsca każą przełączać na ich ulubione
    karykatury. ;-)

  • 19. Data: 2010-03-15 08:35:39
    Od: Mamut <c...@g...com>

    nawet w miastach jest to w okolicach 50%, na wsiach poniezej 20%.
    Okresowo praca moja polegala na odwiedzaniu ludzi w domach i nawet na
    tej podstawie widać że wiekszosc jeszcze ma crt w starym formacie.

  • 20. Data: 2010-03-15 08:38:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    >nawet w miastach jest to w okolicach 50%, na wsiach poniezej 20%.
    >Okresowo praca moja polegala na odwiedzaniu ludzi w domach i nawet na
    >tej podstawie widać że wiekszosc jeszcze ma crt w starym formacie.

    I w czym im letterobox pomaga Twoim zdaniem?