  • 1. Data: 2010-03-12 13:14:03
    Temat: Problem z N'ka
    Od: "Axel" <a...@o...peel>

    Witam, mam pewien problem z telewizja N. 8 marca pojawily sie jakies
    problemy z ogladaniem programow (nie bylo obrazu i dzwieku), nie bylo mnie
    przy tym wiec nie wiem jak to wygladalo po raz pierwszy. 9 marca sam
    uruchomiłem dekoder i było widoczne tylko menu. Pomyślałem że wyciągnięcie
    wtyczki z gniazdka może cos pomóc (kiedyś przy jakichś zawiechach pomagało).
    Jak pomyslalem tak zrobilem, w rezultacie okazalo sie ze z dysku twardego
    (turbo recorder) usunely sie wsyzstkie nagrania. Z tego co wiem to dla
    uzytkownika jest oddane 320gb z tego dysku, a nagrań miałem około 70%. Dane
    zostały skasowane. Czy istnieje jakieś prawo, zapis w jakimś kodeksie - w
    ktorym moge domagać się odszkodowania lub też przywrócenia mi tych nagrań. W
    sumie moje rozgoryczenie w tej sprawie nie zna granic, bo nie po to kupuje
    dekoder ktory jest reklamowany jako najlepszy, żeby w wyniku jakiegoś błędu
    kasowały mi się nagrania. Czy z tego powodu mogę w jakiś sposób zerwać umowę
    ?Oczywiscie za pare dni napisze jakies pismo reklamacyjne w tej srpawie,
    poniewaz aktualnie czekam na odpowiedz mailową.

  • 2. Data: 2010-03-12 13:31:03
    Temat: Re: Problem z N'ka
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Axel pisze:
> [...]
    > Jak pomyslalem tak zrobilem, w rezultacie okazalo sie ze z dysku twardego
    > (turbo recorder) usunely sie wsyzstkie nagrania. Z tego co wiem to dla

    dla użytkownika jest chyba 250GB, a nie 320

> [...]
    > ?Oczywiscie za pare dni napisze jakies pismo reklamacyjne w tej srpawie,

    a niby za co ta reklamacja?

    > poniewaz aktualnie czekam na odpowiedz mailową.

    po pierwsze to nie Twój dekoder, więc nie masz podstaw do roszczeń
    utraty nagrań. podejrzewam, że wyłączyłeś go z sieci podczas
    aktualizacji oprogramowania, dlatego tak się mogło stać, a komunikat
    wyskakiwał bo możesz mieć za słaby sygnał.
    wiele tych dekoderów podłączyłem i nie miałem takiego przypadku.
    znam jedną utratę ale to w wyniku padu dysku.
    to oprogramowanie ma czasem takie zawisy, ale wystarczy zostawić na
    minute i sam wraca do poprawnej pracy.
    dla użytkownika jest chyba 250GB, a nie 320

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2010-03-12 13:43:11
    Od: "Axel" <a...@o...peel>

    Nie wiem czy jest to 250 czy 320, mniejsza z tym, bo nie w tym rzecz.
    Reklamacja polegałaby by na tym że dekoder jest niesprawny, czyli sprzęt
    jest sprzedawany jako urządzenie umozliwiajace nagrywanie, ja coś nagrywam,
    dekoder się zawiesza i dane się kasują. Dla mnie to oznaka że sprzet jest
    awaryjny i tyle. Poza tym piszesz (czego wcale nie odbieram negatywnie) że
    to nie mój dekoder. Ok rozumiem, tylko po co telewizja szczyci sie niby
    "najbardziej zaawansowanym" wśród operatorów telewizji dekoderem skoro
    nagrania potrafią się same skasować. Odnośnie aktualizacji to zauważyłem,
    ponieważ czesto oglądam tv nocą że aktualizacje są sprawdzanę najczęściej
    pomiędzy godziną 12 a 3 w nocy i wtedy też te aktualizacje są
    przeprowadzane. W ciągu dnia nigdy nie wyskoczył komunikat że jest dostepna
    nowa wersja oprogramowania.Siła sygnału i jego jakość jest zawsze w
    okolicach 90%, zresztą nie wiem jaki to miałoby wpływ na zawartość dysku.
    Dodam że żaden komunikat nie pokazywał się

  • 4. Data: 2010-03-12 14:09:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Axel pisze:
> [...]
    > jest sprzedawany jako urządzenie umozliwiajace nagrywanie, ja coś nagrywam,

    to akurat wygląda mi ewidentnie na wadliwy dysk.

> [...]
    > to nie mój dekoder. Ok rozumiem, tylko po co telewizja szczyci sie niby
    > "najbardziej zaawansowanym" wśród operatorów telewizji dekoderem skoro

    bo jest najlepszy, ale nie oznacza to iż nie może się trafić jakieś
    uszkodzenie.
    poza tym dekoder ma gwarancje na cały okres użytkowania i nie widzę
    problemu. zabierasz dekoder wraz z umową i udajesz się do punktu
    serwisowego (są na stronie n) - wymieniają od ręki.

> [...]
    > okolicach 90%, zresztą nie wiem jaki to miałoby wpływ na zawartość dysku.
    > Dodam że żaden komunikat nie pokazywał się

    ad sygnału, pisałeś o pojawiającym się komunikacie - brak sygnału lub
    dźwięku.

    wymień dekoder i będzie ok. sam mam od kiedy wyszedł i nic się nie dzieje.

  • 5. Data: 2010-03-12 14:28:06
    Od: "MF[PL]" <s...@w...pl>

    W dniu 2010-03-12 14:14, Axel pisze:
> [...]
    > ?Oczywiscie za pare dni napisze jakies pismo reklamacyjne w tej srpawie,
    > poniewaz aktualnie czekam na odpowiedz mailową.

    Uważasz, że istnieją bezawaryjne urządzenia?
    Jesteś w błędzie.
    Odszkodowanie za utracone nagrania i zapis w kodeksie... Mało z krzesła
    nie spadłem.
    Największy problem raczej masz sam ze sobą.

  • 6. Data: 2010-03-12 19:30:42
    Od: "Axel" <a...@o...peel>

    Ja mam problem ze sobą ? Po prostu nie chce być kolejnym królikiem
    doświadczalnym, ciekawe czy jak Ty byś dzierżawił od kogoś jakiś sprzęt to byś
    się cieszył każdą jego awarią i z podkulonym ogonem akceptował ten stan ? Wiem
    dobrze że zdarzają się awarie sprzętu, sam przeżyłem kilka awarii dysków
    twardych, ale uważam że jeśli ktoś projektuje soft do sprzetu to niech wykluczy
    chociaz mozliwosc samoczynnego skasowania danych. Rozumiem że każdemu z tutaj
    obecnych na grupie nie przeszkadzałby fakt gdyby kupił odtwarzacz mp3 i raz na
    miesiac sprzet zawieszałby się i raz na pare miechów wszystkie mp3 na nim
    zgromadzone kasowałyby się same.

  • 7. Data: 2010-03-12 20:33:06
    Od: "syntax" <b...@a...fm>

    Dokładnie już nie pamiętam ale tak z innej beczki w cyfrze było gdzieś takie
    info że gdyby było im potrzebne miejsce na dysku dla dodatkowych usług itd
    moga sobie skasowac dane hahhaha, wystarczy KLIK i masz clear dysk. Nie
    mniej jednak jęzeli to nie pierwszy raz odnośnie skasowania danych to
    ewidentnie wina sprzętu i Ci wymienią. Z odszkodowaniem to fakt, trochę Cie
    poniosło :)

    4940 (20100312) __________

  • 8. Data: 2010-03-13 08:37:37
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Witam, mam pewien problem z telewizja N. 8 marca pojawily sie jakies
    > zostały skasowane. Czy istnieje jakieś prawo, zapis w jakimś kodeksie - w
    > ktorym moge domagać się odszkodowania lub też przywrócenia mi tych nagrań.

    trolujesz?
    bo nie wierzę że piszesz to powaznie
    pzdr
    GL

  • 9. Data: 2010-03-13 09:06:27
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Axel pisze:
> [...]
    > przeszkadzałby fakt gdyby kupił odtwarzacz mp3 i raz na miesiac sprzet
    > zawieszałby się i raz na pare miechów wszystkie mp3 na nim zgromadzone

    to wskaż choć jedno urządzenie z softem pozbawionym błędów

  • 10. Data: 2010-03-13 13:56:02
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Axel wrote:

> [...]
    > ?Oczywiscie za pare dni napisze jakies pismo reklamacyjne w tej
    > srpawie, poniewaz aktualnie czekam na odpowiedz mailową.

    Witaj

    Po pierwsze: współczuje utraty nagrań.

    Po drugie: przeczytaj regulamin (na który się zgodziłeś
    zawierając umowę), jestem nadzwyczaj silnie przekonany
    że będą tam zapisy które będa znosić odpowiedzialność
    operatora za taką sytuację oraz/lub które upoważaniają
    go do zdalnego (s)kasowania nagrań. Z tego też powodu
    możesz zapomnieć o odszkodwaniu.

    Po trzecie: z powodów opisanych powyżej - tzn. zapisów
    w umowach i wcześniej mi znanych sytuacji takich jak
    Twoja - świadomie ZIGNOROWAŁEM dekodery PVR będące w
    ofertach WSZYSTKICH operatorów.

    Podsumowując: Jeśli nie chcesz by ktoś miał możliwość
    zdalnego kasowania Twoich nagrań, gmerania w układzie
    kanałów, itd., to nie masz wyboru, musisz (z)decyować
    się na sprzęt "niezależny". Co dość istotnie zawęza
    wybór platform ze względów technicznych.

    Albert Einstein (1879-1955)