  • 81. Data: 2010-03-28 14:25:18
    Temat: Re: tvn 16/9
    Od: "Wiewior" <j...@f...j.yc>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bgpuq512eo9p71vfb5u5f90gmr5jrkdaf9@4ax.com...

    > To jest zwykła retransmisja. Dekodowanie sygnału cyfrowego i
    > wprowadzenie go do kabla jako analog. Różnic technicznych zbytnio nie
    > ma.

    Ależ jak najbardziej są. Mogą nie nadawać informacji, że jest to 16:9, bo
    odbiornik w stacji czołowej "zapomina" to wstawić.

    --
    Wiewior
    j...@t...cy

  • 82. Data: 2010-03-28 14:26:40
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Mar 2010 16:25:18 +0200, "Wiewior" <j...@f...j.yc>
    wrote:

    >Ależ jak najbardziej są. Mogą nie nadawać informacji, że jest to 16:9, bo
    >odbiornik w stacji czołowej "zapomina" to wstawić.

    A to już raczej niedbalstwo pracowników kablówki :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 83. Data: 2010-03-28 18:15:35
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości

    > To chyba myślą podobnie jak Ty, że czarne pasy zmieszczą w kilku bajtach,
    > ale
    > na tą czarną krawędź to idą realne kilobajty/s. Obawiam się że mniej pasma
    > pójdzie na pełne 4:3 czy 16:9 w anamorfie (czyli pełna klatka bez pasów)
    > niż na nadawanie tych ostrych krawędzi. Może jak ktoś to wyliczy i dojdzie
    > do
    > podobnych wniosków, to będzie mniej kombinowania.

    Te kombinacje służą czemu innemu. TVN chce srzedawać
    swoje dekodery z kanałem TVN HD. Łudzą się że gdy
    ktoś zobaczy np. u sąsiada TVN HD to zachęci go to do
    kupna tunera TVN. Dlaetgo celowo zaniżana jest jakość
    kanału TVN w SD.
    Podobnie postępują inni operatorzy, obniżają bitrate
    kanałow SD aby różnica z HD byłą większa, przy miernocie
    jakości polskich kanałów HD to jedyna możliwość "zachęty" do
    kupna kanałów HD.

    W dobie producentów któzy podrabiają własne pordukty
    (patrz producenci AGD) takie techniki mnie nie dziwią.
    dziwią mnie LUDZIE ... że tego nie widzą.

    Kanał TVN w jakości SD/PAL nadawany z satelity HOTBIRD
    nie jest w formacie 16:9 !
    To przekaz video formatu 16:9 wmontowany w format 4:3 ... jakby tego
    nie nazywał NIE MOŻNA TEGO NAZWAĆ 16:9 !
    Nie zdziwi mnie jeżeli te czarne pasy nakleili na obiektywy swoich
    kamer ... to w ich stylu, w stylu analfabetów technologicznych.

    --

    Tomy M. www.ansibl.com