  • 21. Data: 2010-03-15 09:50:54
    Temat: Re: tvn 16/9
    Od: z <z...@g...pl>

    Cavallino pisze:

    > I w czym im letterobox pomaga Twoim zdaniem?

    Nie pomaga ale pewnie większość tych kineskopów nie będzie nic umiała
    przekazywanym sygnałem zrobić. Skutek - Zamiast grubasów chudzielce na
    ekranie.
    Najlepszy byłby złoty środek 14/10. Jeszcze nie pora na 16/9. Niestety.

    W mojej rodzinie np. na 10 telewizorów crt 4/3 może ze 3 sztuki rozpozna
    sygnał. Wiem nie jest to próba reprezentatywna ale 80% 16/9???

  • 22. Data: 2010-03-15 15:54:35
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nie znam chyba nikogo kto po 2000 roku kupił duży 4:3.

    Duży to 29"?
    To ja kupiłem i zrobiłem to celowo.

  • 23. Data: 2010-03-15 18:40:05
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Zgadza się.
    > Najśmieszniejsze że jak zobaczą normalnie (tzn. z pasami po bokach)
    > wyświetlany 4:3 u kogoś, to z miejsca każą przełączać na ich ulubione
    > karykatury. ;-)

    Największy szok przeżyłem kiedyś w salonie CP, na telewizorze LCD HD
    Ready wyświetlany był z dekodera HD przez euro film 16/9 nadawany w 4/3
    z pasami u góry i dołu, mało że nie był rozszerzony w pionie, był
    jeszcze bardziej zwężony tak że zajmował góra pół ekranu i miał czarne
    pasy po bokach, na moją delikatną sugestię że warto by go rozciągnąć do
    prawidłowych proporcji dowiedziałem się że tak jest dobrze bo to jest
    "full HD" i żebym zobaczył jaki za to jest ostry obraz :)

  • 24. Data: 2010-03-15 19:26:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości news:hnll7r$l73$2@polsl.pl...
    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Nie znam chyba nikogo kto po 2000 roku kupił duży 4:3.

    >Duży to 29"?

    Tak, chodziło o taki nie do kuchni/sypialni/dla dziecka, bo takich to znam.

    >To ja kupiłem i zrobiłem to celowo.

    No i nic to nie zmienia, bo osobiście nie mam przyjemności Cię znać.

  • 25. Data: 2010-03-15 19:36:54
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-15 20:26, Cavallino wrote:

    > No i nic to nie zmienia, bo osobiście nie mam przyjemności Cię znać.

    Nie gniewaj się, ale próba statystyczna opierająca się tylko i wyłacznie
    o Twoich znajomych jest mało przydatna. No chyba, że dla Ciebie :)

  • 26. Data: 2010-03-15 19:41:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl> napisał
    w wiadomości news:hnm28n$6n9$1@news.onet.pl...

    > Nie gniewaj się, ale próba statystyczna opierająca się tylko i wyłacznie o
    > Twoich znajomych

    Nic nie pisałem o żadnych próbach statystycznych, tylko o tym czy jakiś fakt
    widziałem czy nie.

    >jest mało przydatna.

    Jest zdecydowanie bardziej przydatna, od kryterium "z sufitu" którym tak
    często się posługiwałeś w tym wątku.

  • 27. Data: 2010-03-15 21:20:24
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Mar 2010 08:21:07 +0100, pawell32 <p...@n...pl>
    wrote:

    >przesadzasz. prawie wszystkie tvn-ny idą w 16:9, ale nie wszyskie
    >materiały są zapisane w w tym formacie.

    Mowa jest o analogu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 28. Data: 2010-03-18 21:25:51
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 14.03.2010 Arek <a...@a...2a.pl> napisał/a:
    > poprostu olewają oglądaczy
    > ja oglądam TV z satelity ,kanały filmowe jak TVN,TVN7 czy Polsat nie jest
    > nadawany w 16:9 natomiast kanały takie jak TVN Turbo ,TVN Meteo ,TVN CNBC
    > Biznest cały czas nadawane są w 16:9 nie wspomnę już o kanałach FTA TVN
    > Warszawa czy śląski program TVS oczywiście stać na nadawanie w 16:9
    > w czsie reklam to już całkowita tragedia :( jak ktoś ma ustawiony TV na Auto
    > to telewizor szaleje ,np na TVN-e reklamy nadają na przemian raz 16:9 raz
    > 4:3 i tak przez 15 min nie wiem jak reklamy idą na Polsacie bo nieoglądam
> [...]

    Bo nie umiesz ustawić tv+sat, przecież w sat programujesz jakim masz tv:
    4:3 czy 16:9, w tv ustawiasz dla satki nie auto, tylko 16:9 i tuner
    przygotuje ci zawsze prawidłowy sygnał. Naziemnie też wszystko leci ok,
    problem jest tylko z retransmicjami satki w kablówkach, bo nie da się na raz
    zrobić 16:9 i 4:3

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 29. Data: 2010-03-18 21:39:43
    Od: "Arek" <a...@a...2a.pl>

> [...]
    > przygotuje ci zawsze prawidłowy sygnał. Naziemnie też wszystko leci ok,
    > problem jest tylko z retransmicjami satki w kablówkach, bo nie da się na

    mam ustawione OK tylko napisałem jak przez nadawców jest wysyłane
    wyjaśnij może dlaczego TVN czy Polsat nie jest nadawany w formacie 16:9 a np
    te o których pisałem wcześniej mogą nadawać

    Arek.

  • 30. Data: 2010-03-19 06:54:52
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Arek pisze:

    > mam ustawione OK tylko napisałem jak przez nadawców jest wysyłane
    > wyjaśnij może dlaczego TVN

    nie mieszaj, bo tvn jest w 16:9 tylko nie wszystko, zależy jaki
    materiał, ale np fakty idą 16:9 na tvn hd, a na zwykłym w 4:3.

    czy Polsat nie jest nadawany w formacie 16:9 a np
    > te o których pisałem wcześniej mogą nadawać

    bo to głównie materiały nowe ze studia

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion