  • 1. Data: 2013-05-03 00:01:28
    Temat: tv i antena
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    Hej,
    Znajoma mieszka w Warszawie, przy ulicy Zabranieckiej to będzie
    Targowek. Będzie chciała jakieś TV i potrzebna jest antena. Antena jak
    najmniejsza, najlepiej co by się dało zamontować na parapecie :)
    Pytanie jaką antenę najmniejszą można w tym rejonie zastosować?
    Znalazłem coś takiego o zysku 5dbi, to się sprawdzi?
    Ona mówi, że analogowy sygnał odbierała, ale z różnym skutkiem na
    pokojowej teleskopowej antence ze wzmacniaczem, ale jakim to nie bardzo
    wiem.
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_dipol_3-2
    1-69_dvb-t_A0315.htm

    Nadajnik dla mux 1-3 w Łazach widoczność chyba będzie, tam nadajniki po
    100kw, odległość to jakieś 20-25km,
    Bliżej są nadajniki z PKiN z mocami 2kw, i tu odległość jakieś 6km, ale
    nie jestem pewien czy anteny będą "się widziały"
    Jak będę w Warszawie to bym to zamontował, tylko nie bardzo wiem jaką
    antenę załatwić najmniejszą jaką się da.
    Ewentualnie ta, ale jest większa.
    http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_uhf_11-el
    ementowa_dipol_11-21-69_A1112.htm

  • 2. Data: 2013-05-03 09:02:21
    Temat: Re: tv i antena
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Hej,
    > Znajoma mieszka w Warszawie, przy ulicy Zabranieckiej to będzie Targowek.

    U mnie na Targówku odbiera na postawionej na parapecie antenie na podstawie
    magnetycznej,
    która była dołączona do tunera USB (pręcik pionowy 15 cm wyokości).

  • 3. Data: 2013-05-03 10:17:55
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2013-05-03 09:02, Andrzej pisze:
    > U mnie na Targówku odbiera na postawionej na parapecie antenie na
    > podstawie magnetycznej,
    > która była dołączona do tunera USB (pręcik pionowy 15 cm wyokości).
    A jak przeniesiesz tego pręta do mieszkania to co się stanie?
    No i czy anteny się widzą? Bo chyba odbierasz ten sygnał z Pałacu? Nie z
    Raszyna?

  • 4. Data: 2013-05-03 15:09:02
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-03 10:17, Jawi pisze:
    > A jak przeniesiesz tego pręta do mieszkania to co się stanie?
    > No i czy anteny się widzą? Bo chyba odbierasz ten sygnał z Pałacu? Nie z
    > Raszyna?

    Czy PKiN z Raszynem pracują w simulcaście? Da się wtedy stwierdzić skąd
    pochodzi sygnał?

  • 5. Data: 2013-05-04 10:08:47
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > A jak przeniesiesz tego pręta do mieszkania to co się stanie?
    > No i czy anteny się widzą? Bo chyba odbierasz ten sygnał z Pałacu? Nie z
    > Raszyna?
    >
    > --

    Odbierałem na kanałach 48 i 58. Antena (ten pręt) jest dookólna, ale parapet
    dokładnie po przeciwnej stronie od PKiN.
    Antena przeniesiona na drugą stronę (tę od PKiN) nic nie odbiera. Parapet
    jest na 1 piętrze, wokoło bloki 10 piętrowe.
    Podejrzewam, że metalowy parapet bardziej robi za antenę niż ten drucik.
    Niestety mam za słaby komputer, więc mimo silnego sygnału obraz się sypał.
    Lepszy komuter mam mało przenośny, więc dopóki nie przeciągnę kabla, tak by
    nie denerwował żony nie będę eksperymentował. Na razie mam kablówkę.
    Najbliższa widoczna mi antena kierunkowa (ul. Trocka, parter) skierowana
    jest na mniej więcej na wschód i odbiera wszystkie MUXy, ale tu są wokoło
    wysokie bloki.

  • 6. Data: 2013-05-04 15:44:33
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Czy PKiN z Raszynem pracują w simulcaście?

    Znaczy że jak?

    > Da się wtedy stwierdzić skąd pochodzi sygnał?

    Chyba raczej nie nadają na tej samej F na wspólny obszar, więc jaki problem?

  • 7. Data: 2013-05-04 15:45:48
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-04 15:44, PcmOl pisze:

    > Znaczy że jak?

    > Chyba raczej nie nadają na tej samej F na wspólny obszar, więc jaki
    > problem?

    Taki, że jeśli pracują w simulcaście, to nadają na tej samej częstotliwości.

  • 8. Data: 2013-05-04 16:40:17
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > Taki, że jeśli pracują w simulcaście, to nadają na tej samej częstotliwości.

    Hehe... i fazie.
    Z którego rękawa te rewelacje - daj linka.

  • 9. Data: 2013-05-04 17:06:27
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-04 16:40, PcmOl pisze:

    > "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> wrote in message

    > Hehe... i fazie.
    > Z którego rękawa te rewelacje - daj linka.

    Nie w fazie. Właśnie to jest idea systemu kodowania w DVB-T, że
    przesunięcia fazowe są dopuszczalne.

    Co do linków, to chyba masz google. Poczytaj sobie o problemie stacji
    doświetlających.

  • 10. Data: 2013-05-04 17:19:23
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > Nie w fazie. Właśnie to jest idea systemu kodowania w DVB-T, że przesunięcia
    > fazowe są dopuszczalne.

    Kodowania DVB-T? Znaczy H.264?
    Bo QAM64 raczej fazowego bałaganu nie będzie lubić.
    Czy moża na obszarze obsługiwanym jest obowiązek ustawiania antem w punktach
    siatki synchronizacji?

    > Co do linków, to chyba masz google. Poczytaj sobie o problemie stacji
    > doświetlających.

    Ale po co?
    Ja tylko chciał bym się dowiedzieć, kto te rewelacje wymyśla, bo się kupy nie
    trzymają.