  • 11. Data: 2013-05-04 21:04:31
    Temat: Re: tv i antena
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-05-04 17:19, PcmOl pisze:

    > Kodowania DVB-T? Znaczy H.264?
    > Bo QAM64 raczej fazowego bałaganu nie będzie lubić.
    > Czy moża na obszarze obsługiwanym jest obowiązek ustawiania antem w
    > punktach siatki synchronizacji?

    > Ale po co?
    > Ja tylko chciał bym się dowiedzieć, kto te rewelacje wymyśla, bo się
    > kupy nie trzymają.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Single-frequency_networ
    k#DVB-T_SFN

  • 12. Data: 2013-05-04 21:04:50
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    Ok - doczytałem.
    SFN nie pracuje na wspólny obszar, ale obszary mogą się przenikać.
    Na granicach obszarów odbiór antrną dookólną wydaje się wątpliwy.
    Wewnątrz obszarów różnica natężenia pola zapewnia (teoretycznie) separację.

    Nie drążyłem, czy MIP jest retransmitowany, jeśli nie, można po nim rozróżnić
    nadajniki.
    Najprościej po kierunku ustawienia anteny, bo jest to zawsze odbiór jedego
    źródła.
    Wątpię, by SFN zastosowano w mieście - może jakieś mikrokomórki w specyficznych
    warunkach - za duża nieprzewidywalność ścieżki.