  • Data: 2011-07-23 23:05:24
    Temat: Re: trwalosc swietlowek
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." 184sg8je6a2c9.1maloz43hu8l0$....@4...net

    > spiesze doniesc ze przepalila mi sie swietlowka kompaktowa.

    A mnie jedna żarówka (z pięciu takich samych) halogenowa -- i to
    przed paru laty! Po ile więc świecą te pozostałe cztery? Od ponad
    10 lat po około 365 godzin rocznie... Trzy są w łazence a dwie są
    w WC -- nie dość, że identyczne, to być może są zasilane takimi
    samymi zasilaczami, a są to żarówki takie, które nie lubią ani
    zbyt wysokiego, ani zbyt niskiego napięcia. (czyli w łazience
    3 są obsługiwane zasilaczem a w WC tylko 2)

    Przed laty (prawie na pewno w 2007?) kupiłem kilkadziesiąt tanich
    świetlówek, które świecą dość często/długo. Do dzisiaj tylko kilka
    z nich straciłem, z tego jedną w wyniku urazu mechanicznego. :)

    [czy to nie ty mi odradzałeś te świetlówki? -- po około 3 złote za sztukę?]

    > superfirmy Solum, zamontowana z premedytacja w lazience. Wytrzymala 16 miesiecy.

    > Hm, z jednej strony to nie malo, z drugiej .. ma deklarowane 10kh.

    Na świetlówkę kompaktową to dużo? :)
    To tyle, co nic, bo chyba w łazience nie siedzisz godzinami.

    > Ciekawe
    > - lazienka jej zaszkodzila czy nie.
    > Pieniadze oddali bez problemu, nawet nie musialem argumentowac.
    > A swoja droga to luka w ustawie - deklaruja 10 lat trwalosci, a juz po
    > dwoch moga sie wypiac :-)

    Przeczytaj info na butach -- czasami wprost jest tam napisane, że
    ustawa ustawą, ale wcale nie musi tak być, że buty muszą wytrzymać
    aż ;) dwa lata. Aby było jasne -- szkoda czasu na kupowanie butów,
    które rozpadają się wcześniej niż po dwóch latach (sezonach) używania. :)

    Ja buty Reeboka piorę w pralce razem ze spodniami -- a mimo tego kilka
    sezonów każde wytrzymują. Letnie boją się silnych mrozów -- pęka skóra.

    > no i mialem dylemat - kupic kolejnego Soluma czy przetestowac cos innego
    > :-)

    Na LEDki nie łaska? :)

    Ja chcę powiesić lustro w łazience na ścianie, do którego chcę
    przykleić paski z setkami LEDek na samym obrzeżu lustra -- tak
    aby te LEDki świeciły prosto w ścianę (wykafelkowaną) za tym
    lustrem. Zamierzam też przepalające się halogeny wymieniać
    sukcesywnie na LEDKi.

    lustro ściana

    | |
    | | |
    |J-| |
    | | |
    | | |
    | | |
    | | |
    |J-| |
    | | |
    | |

    .------------------------------.
    | |
    | |
    | |
    | lustro |
    | |
    | |
    | |
    | |
    '------------------------------'

    .------------------------------.
    | **************************** |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | * * |
    | **************************** |
    '------------------------------'

    | |
    |* | |
    |*-| |
    |* | |
    |* | |
    |* | |
    |* | |
    |*-| |
    |* | |
    | |

    Światło odbijałoby się od wykafelkowanej ściany i oświecało łazienkę.
    LEDki mógłbym tak przykleić, aby jak najmniej ich światła pozostawało
    za lustrem. Moc? Jak największa -- raczej można to w razie czego ściemniać. :)
    IMO 50 watów to jeszcze nie za dużo. :) (to imo ekwiwalent od 300 watów
    do 500 watów halogenów)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'