    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [trollowanie] C.
    Date: Wed, 31 Oct 2012 14:53:23 +0100

    dyskusyjnych:m...@i...localdomain...

    "Ergie" <e...@s...pl> writes:

    > Jest wrzątek jest... ale zimny :-)

    > Jak ice tea, może być korzystniejsza w pełnym słońcu :-)
    > W pełnym słońcu w EVF widzę wszystkie ustawienia, menu itd.
    > Zrób to samo z 650D.

    Chyba nie nadążam - wizjer jest potrzebny do zdjęć nie do filmów, a zdjęcia
    mogę robić nawet w pełnym słońcu tak samo jak to robię od 20 lat - używając
    wizjera i lustra.

    > Niedokładny w sensie złej ostrości (BF/FF) np. w czasie robienia zdjęć?
    > Nie powinno tego być nawet z najtańszymi szkłami, ja bym reklamował.

    Niedokładny w sensie, że nie da się go wysterować, aby zmienił ogniskową np.
    o 1cm dalej / bliżej, bo tam są zwykłe zębatki które mają większy luz.
    Silnik krokowy ma tę zaletę, ze w sposób powtarzalny można go przesunąć o
    (prawie) dowolnie mały krok. Ergo zmiana ostrości przy filmowaniu z jest
    płynna a nie szarpana.

    > Jeśli chodzi o utrzymywanie ostrości w filmie, mam wrażenie, że podobne
    > mu Canony są katastrofalne (są odpowiednie filmy na Youtube).

    Oczywiście, że są! Tak jak cała reszta szkieł używających zębatek i
    mechanicznych silniczków niezależnie od producenta.

    > Canon ma chyba tylko dwa obiektywy STM (podobno jedyne względnie
    > sensowne z filmowym AF): EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 (dokładny odpowiednik
    > Tamrona, pomijam dłuższy koniec Tamrona bo to tutaj bez znaczenia) oraz
    > EF 40mm f/2.8. To może 40 mm (* crop 1.6 = 64 mm) ma być tym do
    > amatorskiego filmowania?

    Dokładnie te dwa. Przydałoby się więcej, ale te dwa to i tak więcej niż ma
    konkurencja. Przydałby się 15-xx, albo jakaś stałka w okolicach 15.

    > Nie mówię nie, jest duża szansa że 650D z 18-135 STM nadaje się do
    > filmowania "rodzinnego" z AF itd. Ale to jest tylko ten jeden jedyny
    > zestaw od Canona, dostępny zresztą od dwóch miesięcy lub krócej.

    A kiedy miał być dostępny? Pojawiło się body z nowym AF i jednocześnie dwa
    obiektywy. Uważasz, że Canon miał produkować obiektywy z AF którego żaden
    korpus nie był w stanie w pełni wykorzystać?

    Pozdrawiam
    Ergie