  • Data: 2010-10-06 23:39:45
    Temat: Re: to się nazywa prewencja
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 05 Oct 2010 20:31:21 +0200, Yans van Horn napisał(a):

    > Ponadto prawo ma być dla ludzi a nie ludzie dla prawa. Jeśli prawo nie
    > jest rozsądne to ludzie zaczynają je ignorować i im bardziej
    > restrykcyjne i głupie ono bęzie tym częściej ludzie będą je ignorować.

    Przykłady dwa.
    1. Kraków, ul Kocmyrzowska.
    Na tej ulicy od Ronda Czyżyńskiego do skrzyżowania z Andersa znajduje się:
    a) skrzyżowanie i przystanek tramwajowy
    b) długa prosta
    c) skrzyżowanie ze światłami i szykaną przed nim.

    Ulica ma dwa pasy w każdą stronę, pomiędzy nimi torowisko, przegrodzone
    barierką. Przy ulicy szeroki na kilka metrów pas zieleni, za nim chodnik
    prawie nie uczęszczany.

    Pytanie - gdzie staną miśki? Przy przejściu i przystanku? Czy tam, gdzie
    jako żywo żaden pieszy się nie pojawi?
    Dodam, że wszystkie wypadki jakie tam widziałem były w okolicach p. a).

    2. Kłaj, wjazd od strony Szarowa.
    Jest najpierw dłuuuuuuga prosta, przy której jest kilka domów odsuniętych o
    30-40 metrów od jezdni, z zerowym ruchem pieszych. Potem jest oprzystanek,
    rondo, kilka sklepów i dalej ulica z domami blisko i pieszymi dość stadnie
    grasującymi.
    Gdzie policja ustawi fotoradar albo siebie?

    --